hardlopen op minimalistisch schoeisel

Gebruikersavatar
vempain
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jul 2013, 20:01
Locatie: Brabant

Re: hardlopen op minimalistisch schoeisel

Bericht door vempain »

Hier ook de trotse bezitter van vibram five fingers.
Nu gebruik ik ze niet voor hardlopen maar voor hiken met volledige bepakking. 1,5 jaar geleden voor dit model gekozen omdat ik ze voor de vakantie met klimmen ook nodig had. Ze moeten alleen wel een tijdje in gelopen worden, je voeten moeten namelijk wennen aan de "nieuwe" manier van lopen en dat kan behoorlijk vermoeiend zijn. Zitten daarna erg comfortabel en zijn zeer stil met lopen, zelfs door dorre bladeren heen hoor je mij niet aankomen.
Ze zijn niet waterdicht maar drogen erg snel en wanneer ze nat zijn tijdens het lopen heb je alsnog geen koude voeten. Doordat je veel meer op moet letten hoe je de voet wegzet ben je veel bewuster van de omgeving om je heen. Ook heb je veel minder kans om je enkel te verzwikken.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (24.37 KiB) 1849 keer bekeken


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: hardlopen op minimalistisch schoeisel

Bericht door Viking »

Leuke schoenen voor kanoen, of wandelen... Al zou ik er persoonlijk niet op gaan hardlopen!


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: hardlopen op minimalistisch schoeisel

Bericht door Basel »

ik heb de five finger shoes ! :D loopt lekker, ook in het water ideaal !


huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: hardlopen op minimalistisch schoeisel

Bericht door huckelberry »

hoe doen die five fingers het op oesters?

en is het niet erg wennen om dat extra materiaal tussen je tenen te hebben?
en doen julie er ook nog sokken onder?


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: hardlopen op minimalistisch schoeisel

Bericht door yuno »

Ik loop nu al een tijdje op KSO VF (hardlopen). En de overgang is groot, ga niet voluit en bouw LANGZAAM OP (kon een week amper lopen......)! Nu wil ik niet anders, het loopt veel relaxer en omdat ik veel meer op mijn tenen ben gaan lopen krijgt mijn ruggengraat veel minder klappen. Het is dat ik commentaar krijg van een bepaald persoon als ik ze teveel draag anders zou ik ze "altijd" kunnen dragen.

@Huckelberry ik ben ze gaan dragen voor mijn zweden vakantie en draag ze zo vaak mogelijk om er goed aan te wennen (dus ook op gaan hardlopen). Het is vooral wennen om ze aan te krijgen. Eenmaal aan heb ik nooit ergens last van gehad. Ik denk alleen wel wat je moet wennen aan deze schoenen. Ze kopen en er direct mee op vakantie lijkt me een risico. Ik merk dat je hele andere druk punten gebruikt met deze schoenen, wat misschien makkelijk blaren lopen is (zelf geen last van gehad).

Als test heb ik ook verschillende keren mijn schoenen onder de kraan gehouden voor het hardlopen om te zien of ik er in kan lopen als ze doorweekt zijn. Moet zeggen dat ik nooit geen waterschoen heb gehad die deze test door is gekomen! Dit ging namelijk perfect!

Koop ze "fit like a glove" ze moeten een beetje spannen om je voet/tenen. Wanneer je ze met wat ruimte koopt (als gewone schoenen) zullen ze in het water erg los zitten!.

Ik loop er al een tijdje op en ben nog niet tegen gekomen dat er iets door heen komt. Vooral de KSO lijn is er echt voor gemaakt dus ik verwacht geen problemen.

Draag ze zonder sokken zowel hardlopen als zwemmen . (nadeel schijnt wel dat ze dan erg kunnen gaan stinken. (zelf geen last van.)

Lang verhaal kort. I like em!


Plaats reactie