dunne stevige handschoenen

oud deelnemer 5

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door oud deelnemer 5 »

[quote="bourgeois"]
  Ik zou op zoek gaan naar Amerikaanse pilotenhandschoenen. Ze zijn gemaakt van Nomex weefsel (brandbeschermend en verwant aan kevlar) met een dunne soepele lederen handpalm en vingerbinnenkant. Waarschijnlijk niet geschikt tegen rechtstreekse mesaanvallen maar ruim voldoende tegen kleinere uitschieters. Werden tijdens de Vietnam oorlog o.a. gebruikt door Special Forces ter bescherming tegen bepaalde jungle ongemakken. Uit ervaring weet ik dat ze nauwelijks het gebruik van de fijne motoriek van de handen belemmeren.
[/quote]

Dan zou ik op zoek gaan naar de bundeswehrmacht variant hiervan deze hebben net iets meer leer en beschermen net iets beter.
Inderdaad niet geschikt om uitschieters tegen te gaan, maar wel (een beetje) tegen vuur/ hitte. Ofschoon de handschoen dit wel enkele minuten aankan wordt het binnen een paar seconden toch te heet in de handschoen.

Voorbeeld zie onder,
http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=3336
Laatst gewijzigd door oud deelnemer 5 op 22 aug 2012, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door Meatloaf »

misschien hier wat aan?
http://www.safetysupplies.co.uk/trolleyed/6/20/index.htm

zijn misschien niet de mooiste maar gaat natuurlijk om de functionaliteit


Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 1537
Lid geworden op: 14 apr 2011, 22:02
Locatie: Gemert

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door Thom »

die nomex handschoenen worden nog steeds verstrekt aan militairen, ik heb zel wel is gezien ziet er fijn uit!


Gebruikersavatar
rob
Berichten: 537
Lid geworden op: 06 okt 2010, 23:20
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door rob »

[quote="bourgeois"]
  Ik zou op zoek gaan naar Amerikaanse pilotenhandschoenen. Ze zijn gemaakt van Nomex weefsel (brandbeschermend en verwant aan kevlar) met een dunne soepele lederen handpalm en vingerbinnenkant. Waarschijnlijk niet geschikt tegen rechtstreekse mesaanvallen maar ruim voldoende tegen kleinere uitschieters. Werden tijdens de Vietnam oorlog o.a. gebruikt door Special Forces ter bescherming tegen bepaalde jungle ongemakken. Uit ervaring weet ik dat ze nauwelijks het gebruik van de fijne motoriek van de handen belemmeren.
[/quote]

Daar heb ik een paar van. Ze zijn redelijk kwetsbaar.


kristoff
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 jul 2011, 12:48

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door kristoff »

bedankt voor alle tips!
nu kan ik beginnen zoeken


Beornson
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 jul 2012, 19:20

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door Beornson »

ik draag gewoon leren handschoenen bij dingen die mijn handen teveel beschadigen maar verder nooit... ik heb een compleet spinnenweb aan kleine lidtekentjes over mijn handen lopen maar dit kan geen kwaad in mijn ogen en maakt je lichaam aleen maar sterker.  Hoe meer je lichaam het koud heeft en kleine wondjes heeft hoe beter je imuunsysteem reparatiesysteem en temperatuur systeem word je lichaam past zich vrij snel aan in mijn ervaring. Ik loop ook al heel lang op blote voeten(niet altijd hoor heb gewoon schoenen bij me) gewoon iedere dag effe een kilometertje door het bos en om het huis draag ik nooit schoenen ook swinters niet. Dit deed ik ook al lang voor die hippie van discovery op tv kwam want ik heb dit van kind af aangedaan omdat ik te lui was om mijn veters te strikken vroeger en klitteband om de een of andere reden haat op schoenen xD nooit geweten waarom....


xychix
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 dec 2011, 17:39

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door xychix »

Als je handen niet te klein zijn heeft  'de Action' mooie voor 1 of 2 euro per paar.

Fel oranje met grijs. Alleen in 10" of 11". Helaas heb ik liever 9".


Baxie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 nov 2012, 12:27

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door Baxie »

In combinatie met vuur? Iig iets met Nomex en leer..

Anders zou je mechanix eens kunnen bekijken. Zijn ook erg fijn.

Zo standaard Huis tuin en keuken? TNF etip gloves zijn ook in windstopper uitvoering overigens

Voor echt in de sneeuw? TNF Etips en dan Blackberry Diamond gtx erover.


Sobat
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 feb 2012, 14:29

Re: dunne stevige handschoenen

Bericht door Sobat »

Ik heb de pilotenhandschoenen nomex/leer, diverse van Mechanix, Blackhawk...allemaal prima handschoenen. De pilotenhandschoenen heb ik meer dan 10 jaar inmiddels en zijn nog steeds prima. Voor de warmte gebruik ik het liefst mijn oude militaire wollen handschoenen (met de schietvinger  ;-)), voor wat bescherming bij het werk bevallen alle bovengenoemde handschoenen prima.

Groet,
André


Plaats reactie