Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door chris2 »

Ik ben erg tevreden over Fjallraven G1000 broeken, maar behandel ze wel met wax, de broeken gaan dan langer mee en slijten veel minder snel.  Het enige minpunt is de prijs, deze is aan de hoge kant, maar vergeleken met andere A-merk outdoor broeken, en de kwaliteit die je ervoor terug krijgt, is het een goede investering!! En bij zelf bijna 2 a 3 dagen per week dragen is die van mij na bijna 3 jaar nog niet versleten, en gaat zoals eerder al geschreven is in dit topic zelfs fijner zitten.


Sgt_Bear

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door Sgt_Bear »

Persoonlijk zwéér ik bij Fjällräven. Loop er dagelijks in en 90% van mijn kledingkast bestaat uit Fjällräven.

Kiezen tussen FR en de standaard gevechtsbroek van Defensie zou voor mij dus niet eens een keuze zijn, zou de gevechtsbroek als poetslap gebruiken.
De keuze tussen FR en de goretex regenbroek van Defensie is wat anders. Deze laatste gebruik ik ook maar dan ook écht alleen als regenbroek waar hij prima voor voldoet. (hij gaat dan over mijn FR broek)
Het grote nadeel van de regenbroek van Defensie vind ik z'n gewicht en het feit dat ie een verschrikkelijke kabaal maakt tijdens het bewegen.


Gebruikersavatar
Arjendude
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 aug 2012, 11:29
Locatie: Hoekse Waard

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door Arjendude »

Beste sgt bear,

Allereerst welkom.

De post is van december 2012. Inmiddels ben ik al bijna toe aan broek nummer 2 😀

Als je reageert op een bericht dan adviseer ik je om eerst even naar de actueelheid te kijken.

Mvg Arjen


Sgt_Bear

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door Sgt_Bear »

Ohhhh niet naar gekeken idd. Whoops....


chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door chris2 »

[quote="Sgt_Bear"]
Persoonlijk zwéér ik bij Fjällräven. Loop er dagelijks in en 90% van mijn kledingkast bestaat uit Fjällräven.

Kiezen tussen FR en de standaard gevechtsbroek van Defensie zou voor mij dus niet eens een keuze zijn, zou de gevechtsbroek als poetslap gebruiken.
De keuze tussen FR en de goretex regenbroek van Defensie is wat anders. Deze laatste gebruik ik ook maar dan ook écht alleen als regenbroek waar hij prima voor voldoet. (hij gaat dan over mijn FR broek)
Het grote nadeel van de regenbroek van Defensie vind ik z'n gewicht en het feit dat ie een verschrikkelijke kabaal maakt tijdens het bewegen.
[/quote]

Helemaal mee eens! En die woodland regenbroek van Defensie maakt zeker veel te veel kabaal, maar is ook onverwoestbaar.


Yeti
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 feb 2014, 15:33

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door Yeti »

Heb zelf ook de Vidda en kwalitatief is dat niet te vergelijken met een legerbroek. Bovendien vind ik ook dat je met een Vidda nog in de bewoonde wereld kan rondlopen zonder als guerillia strijder te worden aanzien. Ik vind ze super heb ze al enkele jaren en alleen de rits is eens stuk geweest, maar ik heb die laten herstellen en het is terug in orde.

Het is een beetje als met een Mercedes, die koop je ook niet alléén maar omdat er een goede motor in zit, je wil/ kan er ook mee gezien worden hé! ;-)


chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Fjallraven Vidda Pro broek vs Legerbroek KL

Bericht door chris2 »

Vandaag de Fjallraven Ruaha broek binnengekregen. Deze bestaat uit G1000 Light en bevalt in eerste instantie erg goed.


Plaats reactie