fox skin mountainman muts

Plaats reactie
Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

Woehoe, na veel zoeken en gelukkig vinden en het geluk dat Els heel goed kan naaien heb ik eindelijk mijn muts zoals de bergmannen die vroeger hadden. Hier twee foto's
Bijlagen
P1010046.JPG
P1010046.JPG (232.62 KiB) 3292 keer bekeken
P1010044.JPG
P1010044.JPG (213.47 KiB) 3293 keer bekeken


Gebruikersavatar
Basic Gear Outdoor
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 jan 2010, 00:15
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door Basic Gear Outdoor »

Heel gaaf!

Zou er alleen niet mee door de stad wandelen.......sommige mensen worden zeer agressief van dode dierenvellen aan lichamen van mensen :-)


Dave van Deudekom-Guffroy
Eigenaar van Basic Gear Outdoor
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door Een pan's hobby kok »

super man echt mooi.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

[quote="Basic Gear Outdoor"]
Heel gaaf!

Zou er alleen niet mee door de stad wandelen.......sommige mensen worden zeer agressief van dode dierenvellen aan lichamen van mensen :-)
[/quote]

Diezelfde mensen hebben wel vaak leren schoenen. Of eten vlees ofzo en ga zo maar door, maar goed dat is hun keuze. Ik vind het zonde om een dier voor niets te laten sterven. Veel indianen stammen in n. amerika hadden als wet dat alles van het dier gebruikt moest worden en er werd gejaagd in balans met de natuur. Nu word er gefokt en gevreten en deze vossen worden puur geschoten om het wild pijl in stand houden. Dat vind ik gewoon zonde dus vandaar dat ik een warm koppie heb bij zeer lage temperaturen.


oud deelnemer 4

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door oud deelnemer 4 »

Leuk man


Gebruikersavatar
dandela
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2011, 08:25

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door dandela »

goeie muts idd lekker warm ook lijkt me maar wat ik even goed vind is de jas mag ik weten wat voor merk het is en waar hij vandaan komt lijkt me een heerlijke jas


niets zo charmant als een spreuk aan de wand
Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

Hoi Dandela,

Ik weet niet welk merk het is, Ik heb navraag gedaan (volgens mij ergens op dit forum maar dat weet ik niet meer zeker) en het bleek een Zweedse legerjas te zijn uit de tweede wereldoorlog. Ik heb hem gekregen van een vriend die hem als kleed in de tipi gebruikte. De jas beschermd inderdaad heel goed tegen de kou. Het koudste wat ik er mee heb gehad was min 20 en ik het nog steeds lekker warm had, dit wel in combinatie met lang wollen ondergoed en een goede konijnenvacht-muts. Ik zou de jas graag in het noorden willen proberen waar het koud is.


Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

Oeps vergeten............
Dandela, Ik zag van de week zo'n jas op marktplaats staan voor 50euro. Ik zocht onder schapenvacht jas


Ron

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door Ron »

Inderdaad een hele mooie muts!

Ik heb zelf getwijfeld over de online aanschaf van een dergelijke jas, maar heb er vanaf gezien. Ze lijken me erg zwaar, warm en onhandig lang. Heb de moderne verzie van deze jas, vandaar mijn bedenkingen.
Wellicht kun jij iets meer praktische info verschaffen?


Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

De jas is inderdaad zwaar, stug en in Nederland meestal wel een beetje overdreven, ik draag hem alleen als het vriest. Een groot voordeel vind ik dat hij gemaakt is van echte schapenhuiden (inclusief leer) met daarover canvas die ik met bijenwas heb ingestreken waardoor de jas waterafstotend is (door de sneeuw rollen gaf geen probleem). Nog een voordeel zijn de grote zakken waar heel veel in kan.


Gebruikersavatar
alifix
Berichten: 189
Lid geworden op: 08 jan 2012, 11:49
Locatie: darp

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door alifix »

Hoi nog een vraagje aan Ron, "Hoe heet de jas die jij nu hebt?"  Deze gaat een keer slijten al lijkt het er nog niet op.


Ron

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door Ron »

ik heb momenteel de M59 vindrock.


Gebruikersavatar
dandela
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jul 2011, 08:25

Re: fox skin mountainman muts

Bericht door dandela »

alifix
bedankt voor de info ik zal mijn ogen open houden zo'n jas lijkt mij ook wel wat


niets zo charmant als een spreuk aan de wand
Plaats reactie