Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
galemys
Berichten: 623
Lid geworden op: 26 dec 2009, 13:08
Locatie: Zaandam

Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door galemys »

Heeft iemand dit programma gezien? Meer dan de moeite waard.
De Belg Tom Waes reist 4 dagen solo door Alaska in een opblaaskano en laat daarbij ook zijn onzekere kanten (voornamelijk angst voor beren & de eenzaamheid) zien. Alleen zijn sporenkunde laat wat te wensen over; de prenten die hij op de rivieroever aantreft zijn niet van een beer maar van een wolf volgens mij.
In een eerdere aflevering reist hij Chris Mc Candles (van het boek en de film Into the wild) achterna.

De afleveringen zijn misschien nog te bekijken op uitzendinggemist of op de VPRO-site.

Grt,

Tom


I always carry my tinder in my bellybutton...
Salmo Trutta
Berichten: 353
Lid geworden op: 24 jun 2014, 19:45
Locatie: Ugchelen
Contacteer:

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door Salmo Trutta »

Ik heb het eerste deel gezien... mooi gefilmd en met een persoonlijke touch van Waes..... vond het interessant...

Deel 2 gemist, maar op NPO-Doc wordt het herhaald en is ook via NPO te bekijken....

http://www.npo.nl/reizen-waes/17-04-2015/VPWON_1239939
Laatst gewijzigd door Salmo Trutta op 21 apr 2015, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding

Sieger
Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door madman73 »

Ik heb het gezien. Erg mooie beelden!


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door Fetzl »

ik vond het enkel jammer dat hij de ware toedracht van Chris' dood niet heeft meegegeven...
je zou toch denken dat als je zo into het verhaal bent, je wat opzoekingswerk gaat doen voor zo'n reisverhaal
dan had hij dit (http://www.newyorker.com/books/page-turner/how-chris-mccandless-died) moeten vinden
Of mss weet Tom het wel, maar paste het niet binnen het verhaal...
Soit - "Into the Wild" bekijk ik jaarlijks op 18 aug nog een keer... al was het maar om mezelf terug te katapulteren naar 1999 toen ik er zelf ben geweest (zij het meer noordelijk)


Alder
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 apr 2014, 09:07
Locatie: Bennekom

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door Alder »

Thanks, ik ga het eens terugkijken met mn vrouw. Zij houd niet van engelstalig, dus dit is handig


robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door robrob »

maar de meeste mensen hier weten toch wel wie Alexander Supertramp is toch.
in een van de afleveringen van Ultimate Survival Alaska gaat team alaska bij de bus langs en volgen zij de tocht naar de revier waar hij niet over heen kon.
deze aflevering vind ik wel heftig veel emotie.

gr rob


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door Cobber »

Ik vind dat hij leuke programmas maakt..maar hoe hij het volhoud om zo te kayakken is me een raadsel.
Maar goed dat de rivier veel stroming heeft!


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door Rolf »

Echt kajakvaren is het dan ook niet. Een packraft lijkt me meer een opblaasbaar vlot met een bootvorm. Ideaal om mee door de wildernis te trekken, hij weegt maar een kilo of twee, drie en kan dus in de rugzak.


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
robrob
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 feb 2015, 19:41
Locatie: tilburg

Re: Tom Waes in Alaska (Reizen Waes op VPRO)

Bericht door robrob »

heb er wel eens een geprobeert in zweden had iemand zo ding bij,het is een bepaalde slag die je moet hebben maar het is wel vermoeiend constant corrigeren.
ik vond hem toch wel stiekem behoorlijk fors voor in de rug zak hij neemt veel ruimte in.
maar verder wel handig als je op je tocht veel rievieren of meertjes over moet maar je moet wel wat andere dingen thuis laten.


Plaats reactie