Wie overleeft Nederland

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Gebruikersavatar
Hooger
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 jul 2014, 20:21
Locatie: Drenthe

Wie overleeft Nederland

Bericht door Hooger »

Kijkend naar het  RTL4 programma "Wie overleeft Nederland" vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden.

Ik hink nog een beetje.
  • Leuk dat er aandacht voor is.  :)
  • Goed bezig staats bos beheer :)
  • Een echte boswachter? ;)
  • Het moet ook weer niet te populair worden  :(
  • Het krijgt wel een beetje een stumperig karakter zo  ::)
  • Al die emotie talk hoeft voor mij niet.  :P
  • Ik steek er nog wat van op voor de gebeiden die ik nog niet ken.  8)
  • Eetbare padestoelen zou ik niet promoten. Zie Groene knolamoniet op wikipedia  :-\
  • Een shelter afdekken met een tarp !? :-\


Wat zijn jullie gedachten
Laatst gewijzigd door Hooger op 30 mei 2015, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
TaHo
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 okt 2014, 16:41
Locatie: Dieren

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door TaHo »

Ja deze aflevering ook weer gekeken. Dit vond ik nog redelijk meevallen. De vorige uitzending was op Terschelling. Dat was helemaal sneu. Kan mme het zo allemaal niet meer herinneren, maar kan me wel voor de geest halen dat ik daar echt vol verbazing naar heb zitten kijken.

Oh ja een shelter maken in de duinen, terwijl 100 meter verderop bomen staan. Als het echt overleven is, dan zou ik het wel weten. Ik snap ook wel dat het TV is en ze de verschillende landschappen willen laten zien.

Wat eten betreft hadden ze nu alleen maar paddestoelen, maar volgens mij is er veel meer te vinden dan alleen paddestoelen. en ja, paddestoelen lijkt me toch wel iets om niet teveel te promoten.

Ik vond die acteur die samen met Heleen van Rooyen was wel stoer. Komt gewoon met alles wat hij denkt nodig te hebben om 2 nachten te "overleven", bijna niks dus, terwijl de anderen allemaal met een rolkoffer aankomen.

Ach, het is enig vermaak, maar ver van de realiteit. het is bijna meer een promotie voor SBB, zodat ze kunnen laten zien waar voor mooie gebieden zij beheren.

De tarp over de shelter was meer iets om de BN'ers iets gerust te stellen. zodat ze nog enigszins droog dachten te blijven. en zelfs dat zonder succes.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Waidmann »

Het is een RTL4 programma met BN'ers, vanzelfsprekend is het bushcraft/kampeer gehalte puur een setting om die mensen in te plaatsen. Dat moet je niet teveel willen analyseren, plat vermaak gewoon lekker naar kijken :)

Persoonlijk vind ik het wel leuk om te zien dat ze de Nederlandse natuur laten zien op een manier die niet veel mensen zien. Dat er nu een explosieve toename in kampeerders komt verwacht ik absoluut niet, de gemiddelde kijker van dit programma zal er geen eens over nadenken om buiten te slapen. Doen ze dat wel zal het merendeel de eerste nacht weer naar binnen rennen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Martin Outdoors »

Ik vind het programma alleen al geslaagd omdat ik mooie natuurgebieden voorbij zie komen waar ik lekker kan snurken .


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door TTS »

JE overleeft NL het beste als je de TV helemaal uit laat.


Vrijbuitert

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Vrijbuitert »

Ik vind het wel een aardig programma. Kan er wel om lachen over hoe dom sommige mensen zijn.


Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2015, 17:19

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Roy »

ook grappig is dat z'n zelfde boswachter ons een week later keihard uit hetzelfde bos zou schoppen ::)


Gebruikersavatar
Jan-Willem Vos
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 jan 2015, 01:03
Locatie: S-Hertogenbosch

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Jan-Willem Vos »

Ja die kans zit er hoogst waarschijnlijk in!


Jan-Willem Vos

Janwillem.vos93@gmail.com
Dutch Bushcraft (Instagram)
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door RichardV »

Yep, de natuur is van ons allemaal en we moeten er vooral veel van genieten zeggen ze maar je mag (officieel) nergens van het pad af. Maakt het ook wel weer wat leuker om de boswachter te moeten ontlopen en ergens low profile te moeten slapen.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Roy"]
ook grappig is dat z'n zelfde boswachter ons een week later keihard uit hetzelfde bos zou schoppen ::)
[/quote]

Snap ik wel, als iedereen maar in het bos mocht slapen blijft er geen bos meer over of er 100 bushcrafters het bos in duiken of 100 wildkampeerders , sporen maak je of je nou wilt of niet.

Het zijn dus een klein aantal vrijbuiters die de regels aan hun laars lappen en dat is te overzien voor natuurbeheer.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Unknown
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:22

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Unknown »

Vind wel grappig te zien. Mensen rondstappend door de mooie natuur. Boos dat het vuur niet aan wil met hun aanstekers. En wij doen voor onze fun met twee stokjes op elkaar wrijven ;D


Je ziet alleen je reflectie in stilstaand water.
Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door Bennie »

Haha we zijn ook niet goed wijs ;D


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door ger010 »

Vermakelijke tv, en de scherpte van de dame om
een aansteker mee te nemen ha ha ha !


Afbeelding
zuma
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 apr 2015, 17:23

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door zuma »

Ik kon die grap met een tarp over de shelter prima waarderen. Iedere kampeerder weet dat je een tarp vij moet ophangen, als hij ergens opligt op een stok of pallet of whatever dan gaat hij daar doorlekken, zeker bij (poly)katoen ;-) Vind het wel leuk dat zoiets niet aan de BN-ers wordt verteld. Ergo het programma gaat wel wat verder dan alleen mooie stukjes NL en SBB promotie. BN-ers zien echt af (als het tegen zit) en dat mag ik ook wel, maakt ze weer wat menselijker. Overigens heeft een aflevering in de omgeving van De Dennen afgespeeld en het schijnt dat de Boswachter zichzelf daar met een bijl heeft bezeerd LOL


Gebruikersavatar
norvin
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:56
Locatie: Hartje Zuid- Limburg

Re: Wie overleeft Nederland

Bericht door norvin »

Lege bierblikken en chipszakken kwam ik wel vaker tegen aan de rand van het bos in de buurt van een zitbank compleet met de resten van een klein kampvuurtje en de ongebruikte afvalbak op loopafstand, jeugd die een feestje bouwt.

Maar nu dit soort programa's populair zijn vind je de rotzooi midden in het bos lege zakken adventure food ( duidelijk geen jeugd)

Resten van grote kampvuren, hebben ze weer iets te vertellen op kantoor. wat een feest, op naar de volgende hype uitdaging etc.



En de mensen met liefde en respect voor de natuur krijgen het personeel van Staatsbosbeheer e.d op hun nek ,
Wegens diefstal van een beetje dood hout.


My favorite dinner is a steak dinner, a bottle of laphroaigh, and a loyal dog to eat the steak.
Plaats reactie