Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
kwik
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jan 2015, 12:11

Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door kwik »

Afbeelding


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door herman744 »

Te koop: mijn..................mijn..................mijn.......................mijn...............mijn.....................mijn....................mijn.....................mijn mijn..................mijn..................mijn.......................mijn...............mijn.....................mijn....................mijn.....................mijn................mijn..................mijn..................mijn.......................mijn...............mijn.....................mijn....................mijn.....................mijn..............mijn..................mijn..................mijn.......................mijn...............mijn.....................mijn....................mijn.....................mijn................. en mijn.............. Leuk artikel.


Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Jeof »

haha mooi geschreven. De essentie gaat vaak helaas verloren. Toch blijft het ook een mannending, ook al loop je in een geitenvel, dan moet jouw vel toch net beter zijn dan die van je buurman  ;)


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door jenniskens »

meer waarheid dan je denkt.
voor velen is dat bushcraften  en ergens voor bijna iedereen wel een beetje  ;)


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Vrijbuitert

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Vrijbuitert »

Het is helaas wel de waarheid wat die vrouw geschreven heeft.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door oud deelnemer 4 »

Gelukkig herken ik mezelf niet in die personages uit het verhaal van Merel Kamp.


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Bennie »

Moest er wel erg om lachen. Ik probeer (als echte hollander) om deze hobby zo goedkoop mogelijk te beoefenen. Ook omdat ik mijn zuurverdiende geld liever uitgeef aan mijn twee dochters. Dus al het dure materiaal hoeft van mij ook niet. Ik heb dankzij Herman (onze hobbykok met 1 pan) al een leuke set bij elkaar voor een schandalig lage prijs, en verder dankzij de action en de verjaardagen veel mooi materiaal bij elkaar kunnen sparen.

Ik begrijp het artikel dus wel.. maar so what, als dat de manier is waarop een gemiddelde bushcrafter ontspant en geniet van de natuur, dan is dat toch super?


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door janvanloon »

We kopen allemaal te veel...
Ik koop maar verkoop ook veel, tot ik werkelijk een set up heb waarvan ik zeg: dat is em voor mij.

Maar ik vind het jammer dat bushcraft zo wat ik een kosten hoekje geduwd wordt.
Je moet dat mes hebben en die jas of je bent geen bushcrafter...

Wat Bennie post vind ik geweldig. Het geld uitgeven aan zijn dochters en zelf zo goedkoop mogelijk gaan.

Voor de rest... rijk, arm, duur goedkoop... We zitten toch allemaal aan het zelfde vuur en op dezelfde grond


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door jaspertimm »

Het moeilijkste is toch ook om iets 100% voor je zelf te doen.
Je denk toch ook altijd na wat vinden anderen er van. Zo is dat nou eenmaal.

De essentie van het verhaal snap ik volkomen. Naar om te horen, maar het klopt ook zeker wel.


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Waidmann »

Gear junkies heb je overal. Persoonlijk vind ik het nog wel mee vallen, de mensen die ik ontmoet heb lopen over het algemeen niet in een complete Arc'teryx outfit van dit seizoen. Ja je ziet dat mensen investeren in dingen die ze veelvuldig gebruiken en hier en daar komt een gadget voorbij. Maar zo erg als beschreven heb ik het nog nooit gezien. Maar ik ken dan ook geen cursus junkies met een burnout.

Zelf probeer ik wel alles te relatieveren en kies ik kwaliteit en duurzaamheid boven de goedkoopste prijs. Ja, een paar Meindels is duur, kijk je echter hoelang ze meegaan en wat je per jaar kwijt bent dan valt het enorm mee. Een duur item maakt je mijn inziens nog geen gear junkie, pas als je elk jaar zo'n paar haalt sla je wel een beetje door.

Ach, wel mooi dat ze er zijn die junkies. Houdt het interessant om Marktplaats te bekijken ;D

Of ik zit nog in de ontkenningsfase  ;)


Bennie
Berichten: 406
Lid geworden op: 23 jun 2014, 23:28
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Bennie »

Haha helemaal correct!


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door jenniskens »

Wat maakt het uit.
Iedereen moet het doen zoals hij dat zelf wil, wij kunnen niet oordelen over hoe dat de ander zijn hobby invult.
Als je iets negatieve kunt zeggen over een gear junky dan kan hij dat waarschijnlijk ook zeggen over de zuinige bushcrafter.  ;)


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Martin Outdoors »

Leuk stukje.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door Martin Outdoors »

[quote="Vrijbuitert"]
Het is helaas wel de waarheid wat die vrouw geschreven heeft.
[/quote]

tja .
En weet je wat het mooie is ? Ik heb er totaal geen last van.  ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: Artikel uit NRC vandaag. Mooie spiegel. :)

Bericht door RichardV »

Ook geen last van gelukkig. Heb wel goede spullen, vind ik, maar zeker niet de nieuwste en duurste. In tegendeel, als ik wat "moet" hebben zoek ik eerst voor een goede tweedehands want er zijn zat mensen die hele goede spullen wegdoen omdat ze die eigenlijk nauwelijks gebruiken. Gelukkig ben ik niet de enige daarin denk ik want er zijn volgens mij zat mensen die dit ook zo doen. Vraag me een beetje af met wat voor groep de schrijfster is mee geweest. :o


Plaats reactie