History channel: Alone

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

[quote="cjhage"]
heb geen credit card en kan dan geen account aanmaken
[/quote]

Ik weet niet waar jij op klikt, maar achter deze link staan alle afleveringen. Per aflevering zie je een hele lijst met links naar de betreffende aflevering, kies "Watch This Link!"
Werkt er één niet, pak je een andere. Addblock oid is handig, er zitten wel reclames en pop-ups bij. Het is ook geen HD kwaliteit, maar het is gratis.

Nergens een creditcard voor nodig, ook geen account. Kom je er alsnog niet uit, stuur me een pm dan loop ik je er stap voor stap doorheen.


Gebruikersavatar
cjhage
Berichten: 378
Lid geworden op: 19 aug 2013, 10:33
Locatie: Bruinisse

Re: History channel: Alone

Bericht door cjhage »

ja nu werkt het bedankt voor de uitleg

is inderdaad een mooie serie


justl1
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jun 2012, 13:52
Locatie: olst

Re: History channel: Alone

Bericht door justl1 »

Zenmate _ Adblockplus plukt de reclames er ook braaf uit voor je als je vanaf de historychannel site wil kijken.


basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: History channel: Alone

Bericht door basso »

Ik vind de gasten die nog over zijn (dwz: degenen die nog wel filmen) echte bikkels. Maar allemaggies, wat is het productiebedrijf crimineel slecht. Het is een wonder dat er nog geen doden gevallen zijn.


Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

[quote="basso"]
Ik vind de gasten die nog over zijn (dwz: degenen die nog wel filmen) echte bikkels. Maar allemaggies, wat is het productiebedrijf crimineel slecht. Het is een wonder dat er nog geen doden gevallen zijn.
[/quote]

Dat zijn ze zeker. Je ziet ook sinds deze laatste mannen over zijn, het aantal verstreken dagen veel sneller gaat. Begin aflevering 5 is er een week verstreken, en eind aflevering 7 is er een maand voorbij. Dus de eerste helft van het hele seizoen speelt zich in 1 week af. Ik ben echt benieuwd hoe lang de winnaar uiteindelijk "Alone" is geweest.

Interessante stelling en vraag trouwens. Waarom vindt je ze crimineel slecht, en waarom denk je dat er makkelijk doden hadden kunnen vallen?


basso
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 mei 2015, 07:51

Re: History channel: Alone

Bericht door basso »

  1. Ze hebben de locaties niet gescout en prompt iemand bovenop een berenhol gegooid. Die beer had nog jongen ook. Dat dat goed is gegaan, is een wonder.
  2. Iemand belt dat er een beer om zijn tent loopt en dat er nu hulp nodig is. Vervolgens doen ze er twee uur over om bij hem te komen (niet in de laatste plaats omdat ze helemaal niet weten waar hij precies zit en hem eerst nog daadwerkelijk moeten zoeken).
  3. Een andere kandidaat ziet het woord van god in licht op zijn tent geschreven nadat-ie giftig water had gedronken. Maar hij weet nog niet zeker of-ie wel moet stoppen. Wanneer hij belt, vragen ze niet of eerst of er medische issues zijn maar direct of hij wil stoppen ("Are you tapping out?"). Gelukkig maakt hij de juiste afweging, maar in zijn staat had dat ook verkeerd af kunnen lopen.
  4. Ze hebben helemaal de verkeerde tijd van het jaar uitgekozen. Dat betekent niet alleen saaie TV (jeuj, weer regen), maar ook kans op langdurige gezondheidsproblemen door o.a. schimmels.
  5. Volgens mij hebben twee deelnemers hun 30kg film-apparatuur (wtf) al overboord gegooid, want die heb ik al een tijd niet meer gezien. Dat betekent dus ook dat de producers geen dailies zien, want dan hadden ze al lang ingegrepen. Maar dus hebben ze ook echt geen idee wat er op locatie gaande is.
  6. De deelnemers worden gedropt in een gebied met beren, wolven en cougars. En ze krijgen nul zelfverdediging mee maar moeten wel een IR camera buiten hun tent ophangen. WTF, moeten we kijken hoe ze opgegeten worden? Voor de rapid respons is het iig niet (zie 2).
Laatst gewijzigd door basso op 03 aug 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.


Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

basso schreef:
  1. Ze hebben de locaties niet gescout en prompt iemand bovenop een berenhol gegooid. Die beer had nog jongen ook. Dat dat goed is gegaan, is een wonder.
  2. Iemand belt dat er een beer om zijn tent loopt en dat er nu hulp nodig is. Vervolgens doen ze er twee uur over om bij hem te komen (niet in de laatste plaats omdat ze helemaal niet weten waar hij precies zit en hem eerst nog daadwerkelijk moeten zoeken).
  3. Een andere kandidaat ziet het woord van god in licht op zijn tent geschreven nadat-ie giftig water had gedronken. Maar hij weet nog niet zeker of-ie wel moet stoppen. Wanneer hij belt, vragen ze niet of eerst of er medische issues zijn maar direct of hij wil stoppen ("Are you tapping out?"). Gelukkig maakt hij de juiste afweging, maar in zijn staat had dat ook verkeerd af kunnen lopen.
  4. Ze hebben helemaal de verkeerde tijd van het jaar uitgekozen. Dat betekent niet alleen saaie TV (jeuj, weer regen), maar ook kans op langdurige gezondheidsproblemen door o.a. schimmels.
  5. Volgens mij hebben twee deelnemers hun 30kg film-apparatuur (wtf) al overboord gegooid, want die heb ik al een tijd niet meer gezien. Dat betekent dus ook dat de producers geen dailies zien, want dan hadden ze al lang ingegrepen. Maar dus hebben ze ook echt geen idee wat er op locatie gaande is.
  6. De deelnemers worden gedropt in een gebied met beren, wolven en cougars. En ze krijgen nul zelfverdediging mee maar moeten wel een IR camera buiten hun tent ophangen. WTF, moeten we kijken hoe ze opgegeten worden? Voor de rapid respons is het iig niet (zie 2).
  1. Dat ze het niet gescout hebben is een aanname. Het is sowieso niet te doen om voor 10 mensen in dat gebied een plek te vinden van laten we zeggen 1 km2 waarvan je zeker weet dat er geen beer slaapt. Beren komen er nou eenmaal voor, en ze zijn onderdeel van de survival situatie, deelnemers wisten dit overigens. Daarnaast zijn de deelnemers aan wal gezet, en vanaf dat moment is het aan henzelf. Je omgeving verkennen en een geschikte slaapplek zoeken hoort bij je survivalskills denk ik.
  2. Dat ze het op tv laten lijken dat ze er twee uur over doen, wil niet zeggen dat dat zo is. Op tv (en zeker Amerikaanse) hebben ze er een handje van om dingen te dramatiseren, en History Channel is op dat vlak al jaren een punt van veel discussies. Een stukje terug in dit topic (mijn post van 14 juli) kun je twee links vinden. De ene is een kaartje van de omgeving en locaties zoals in de serie wordt getoond, de andere een link naar Google Maps van dezelfde omgeving. Dan zie je dat er aardig wat "log roads" zijn in die buurt, en het ook een stuk minder verlaten en onherbergzaam is dan het op tv lijkt. In dit specifieke geval zie je een gravelweg op nog geen 500 meter van de kustlijn, en ook dat riviertje dat ze volgen zie je op de kaart. Ook zie je dat het eerste stuk van de weg naar de bosrand gewoon open landschap is, maar dat laten ze uiteraard op tv niet zien. Ze vinden elkaar door naar elkaar te seinen met lampen, wat wil zeggen dat hij alweer uit zijn onderkomen is gekropen, en dat waarschijnlijk veilig genoeg vond om naar dat riviertje te lopen. De beer was alweer weg. In principe was er sowieso weinig aan de hand, die beer was gewoon nieuwsgierig. Dat de beste man zelf in paniek was wil niet zeggen dat er ook daadwerkelijk een gevaarlijke situatie was. In mijn post van 11 juli zei ik dit:
    Verder is het ook niet raar als een beer, of welk dier dan ook, s'nachts in je kamp komt snuffelen. Veel dieren zijn opportunistisch en nieuwsgierig, en als jij je aan je kampdiscipline hebt gehouden is er meestal niets aan de hand. Hier wordt het met een dramatisch muziekje in beeld gebracht alsof ze op jacht zijn naar de deelnemers, en deze op hun beurt maken zichzelf weer gek zodat je mooie tv krijgt, maar in principe is er weinig aan de hand. Hoeveel hikers zijn na een heerlijke nacht slaap niet wakker geworden om s'ochtends sporen te zien van dieren die hebben rondgelopen? Of dit nou muizen, ratten, dassen, elanden of beren zijn geweest maakt vaak weinig uit. De hiker in kwestie snurkt er meestal onbekommerd doorheen, en het dier snuffelt wat rond, en als er niets te halen valt verdwijnt het weer.
    Het is wel zo dat als iemand belt met de mededeling dat er nu een noodsituatie is, en er zou echt iets aan de hand geweest zijn met die beer, dan had hij het alsnog alleen moeten oplossen. Het is absoluut onmogelijk voor een search and rescue team om binnen enkele minuten ter plaatse te zijn, zelfs met een helikopter. En in het geval van een echte noodistuatie tellen de minuten en seconden meestal. En de deelnemers hebben ook getekend voor deze situatie, en wisten van te voren dat in het geval van nood ze eerst op zichzelf aangewezen zouden zijn voordat er hulp kan arriveren.
  3. Ten eerste is het zijn eigen schuld, hij had het water moeten koken. Het zal voor ons een vraag blijven hoe dat telefoongesprek daadwerkelijk verlopen is. Ook hier zijn we overgeleverd aan de beelden die worden uitgezonden, of dat het complete gesprek is weet je nooit. Ik denk wel dat als er echte twijfel is over het welzijn van een deelnemer ze zullen gaan kijken. Ondanks dat ze ingedekt zijn, en de deelnemers een verklaring hebben ondertekend, zou nalatigheid van de producenten een pijnlijke zaak kunnen opleveren. Dit soort producenten zijn zeer ervaren met dit soort situaties, en die zullen op dit vlak niet zo snel fouten maken. Natuurlijk is er enig risico voor de deelnemers. Maar dat is in de praktijk een stuk kleiner dan ze op tv willen doen geloven. Wederom: (Amerikaanse) tv is meestal een vertekend/verdraaid/gemanipuleerd beeld van de werkelijkheid. Tv moet spannend zijn en drama elementen hebben.
  4. In de zomer heb je daar wellicht iets meer zonuren, maar nog steeds regent het dan veel en vaak, het is niet voor niets regenwoud. Ik geloof dat ze vorig jaar september begonnen zijn met de opnames, en dat is juist een bewuste keuze geweest. Ten eerste zijn ze er niet bij gebaat om in de zomer te starten. Het zou misschien een paar deelnemers geholpen hebben om het iets langer uit te houden, maar uiteindelijk zouden de laatst overgeblevenen alsnog in de herfst en zelfs winter periode terecht gekomen zijn. Langere opname periode is meer kosten, wat uiteindelijk alsnog in 10 afleveringen gepropt moet worden. Ten tweede heb je in de zomer meer kans dat er een toerist door je opnamegebied komt denderen. De opnames zijn dus bewust na de vakanties begonnen. Daarnaast horen de omstandigheden gewoon bij de situatie en uitdaging. De deelnemers zijn niet op vakantie.
  5. Ik ben wel benieuwd hoe jij het voor je ziet voor de producenten om "dailies" te kunnen zien. Real time meekijken? Dagelijks uploaden? Dat gaat niet vanuit het bos. Ze worden eenmaal per week bezocht door het rescue team, waarbij geheugenkaarten en accu's uitgewisseld worden en de deelnemers zowel fysiek als psychisch onderzocht worden. Als je een tijd lang geen beelden van een deelnemer ziet wil dat waarschijnlijk zeggen dat er weinig boeiends te zien viel. Wederom: Tv moet spannend zijn en drama elementen hebben.
  6. Die dieren komen daar nou eenmaal voor, zoals op veel plekken op de wereld. Het "gevaar" is in de praktijk een stuk kleiner dan ze je op tv willen laten geloven. Desondanks zie je een aantal keren dat er voedsel in het kamp wordt klaargemaakt, waaronder vis. Die poema die die nacht in de buurt komt is dan ook geheel zijn eigen schuld. Maar dan nog komt die poema kijken of hij iets kan mee snaaien, de kans dat hij een mens zal aanvallen blijft nihil. Zwarte beren zijn de minst gevaarlijke van alle beersoorten. Daarnaast is het wildlife op Vancouver Island bekend met mensen, en zullen ze voornamelijk schuw (maar alsnog nieuwsgierig) zijn. Stel dat je in een afgelegen gebied in Alaska zou zitten, ver van de bewoonde wereld en toeristische gebieden. Dan is de kans groot dat je een (grizzly)beer tegenkomt die nog nooit een mens gezien heeft, en waarschijnlijk niet weet hoe hij op je moet reageren. Zit je in een gebied waar ijsberen voorkomen moet je helemaal opletten, want dan ben je gewoon voedsel. Dat is hier niet aan de orde. Wolven zijn, zeker hier, al helemaal een te verwaarlozen risico. Die response tijd kan sowieso nooit "rapid" genoeg zijn als er daadwerkelijk een noodsituatie met een beer of iets dergelijks mocht zijn, zoals in punt 2 gezegd. Verder hebben de deelnemers flares en bearspray bij zich voor een geval van nood.
Veel dingen stonden trouwens al eerder in dit topic vermeld. En een laatste noot wat betreft de "gevaren" van wilde dieren: tot begin aflevering 5 (wat dus de helft van het hele seizoen is), is er slechts 1 week verstreken. Deze week stonden bijna alle afleveringen in het teken van de boze wilde dieren. Eind aflevering 7 zijn ze de tweede maand in gegaan, en hoor je niet of nauwelijks nog wat over beren, poema's en wolven. In deze afleveringen zijn de weersomstandigheden, intredende winter en voedsel het lijdend voorwerp. Als die dieren echt zo'n risico en probleem waren geweest, waar zijn ze dan gebleven in de 3 weken die volgden op die eerste week?
Er zullen vast nog wel "encounters" komen, maar zolang ze niets doms doen, en aan bepaalde "regels" houden zijn die risico's niet erg groot. De intredende winter en de eenzaamheid gaan een grotere uitdaging vormen denk ik.


Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Dabberty »

Idd wat coburn zegt. Ze hebben goed gekeurde beer afschrikmiddelen gekregen, allemaal wisten ze vooraf waar ze ruwweg gedropt zouden worden, en hebben hun huiswerk er naar gedaan. Dan kun je in sommige filmpjes van de deelnemers op hun eigen youtube kanalen zien waar ze vertellen over hun 10 spullen etc.
Wat je te zien krijgt is de keuze van de editor. Ze kunnen en zullen niet alles zien, alleen wat interessant en dramatisch genoeg is voor de gewone kijkers.
Ik volg dit ook op een usa forum waar veel meer details ter sprake komen. Erg interessant soms.
Mijn favoriet was Joe maar die is er uit.
Mitch was tweede keuze maar vind hem vies tegen vallen, zijn hele 'native survival skills' doet hik blijkbaar niks mee of het werkt niet.
Alan is sinds zijn gedicht in de nacht mijn favoriet geworden :-)
Die knakker met z'n bootje is ook goed maar vind hem teveel zeuren. Sam is ook leuk maar die gaat er volgens mij binnenkort uit net als mitch.

Wat zijn jullie favorieten en waarom? En wat zijn jullie voorspellingen ?


Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

Van Joe had ik ook meer verwacht/gehoopt. Erg jammer dat hij zo'n domme fout maakte, en het ook direct opgaf.

Sam verraste me met zijn bruisende en positieve energie. Maar dat lijkt snel minder te worden.

Van Mitch had ik ook meer verwacht. En ik heb hem cruciale fouten zien maken. Hij lijkt ook wat "weg te zakken" in het geheel.

Alan is per aflevering in mijn aanzien gestegen. Zowel qua kennis en kunde, en als mens. Hij lijkt net een diesel, doet vanaf het begin alles op één tempo, en hobbelt lekker verder. Ik zie hem als favoriet, misschien is heimwee wel zijn grootste zwakke plek.

Die laatste knakker, tja.. Dat wij allebei die anderen wel bij naam kunnen noemen, maar hem niet, zegt al iets denk ik. Ik vind hem ook erg wisselvallig.

Ik denk dat het op dit punt (de laatste vier deelnemers zitten er een maand), moeilijk te zeggen is. Ze hebben laten zien dat ze in eerste instantie kunnen overleven en zich staande kunnen houden. Nu komt het aan op uithoudingsvermogen en een beetje geluk. Of laat ik het zo zeggen: pech kan op vele manieren bij iedereen roet in het eten gooien.
Zaken als heimwee en weersomstandigheden gaan erg belangrijk worden. Kom je in een depressie spiraal, en weet je jezelf niet genoeg bezig te houden, dan wordt het steeds verleidelijker om te stoppen. Zeker als je een vrouw en kinderen thuis hebt zitten, of een kind op komst hebt.

Wat ik niet begrijp is dat geen van allen zich lijkt voor te bereiden op slechter en kouder weer door een betere shelter te bouwen. Een soort (semi)permanente verblijfplaats, waar je het gevoel hebt veilig te zijn en "binnen" te zitten, is een enorm psychologisch voordeel. Daarnaast helpt het om je dagelijks bezig te houden als je zoiets aan het maken bent, want zoals Alan geloof ik al eens zei: de eenzaamheid en saaiheid zijn je grootste vijand zodra je in je eerste levensbehoeften bent voorzien. Doe dan iets met die tijd die je over hebt denk ik dan.


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Trailtraveller »

[quote="Coburn"]

Van Mitch had ik ook meer verwacht. En ik heb hem cruciale fouten zien maken. Hij lijkt ook wat "weg te zakken" in het geheel.

Wat ik niet begrijp is dat geen van allen zich lijkt voor te bereiden op slechter en kouder weer door een betere shelter te bouwen. Een soort (semi)permanente verblijfplaats, waar je het gevoel hebt veilig te zijn en "binnen" te zitten, is een enorm psychologisch voordeel. Daarnaast helpt het om je dagelijks bezig te houden als je zoiets aan het maken bent, want zoals Alan geloof ik al eens zei: de eenzaamheid en saaiheid zijn je grootste vijand zodra je in je eerste levensbehoeften bent voorzien. Doe dan iets met die tijd die je over hebt denk ik dan.
[/quote]

Precies. Je moet jezelf bezighouden. Verbetering van je onderkomen, verzekeren van water en voedsel zijn een hele goede punten om aan te werken. Dit soort situaties is hard werken.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Dabberty
Berichten: 3026
Lid geworden op: 20 mar 2013, 13:41
Locatie: Praag
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Dabberty »

Zo... nog 2 over.
Apart dat Mitch pas na ongeveer 45 dagen zich zorgen ging maken over zijn moeder. Waarom niet eerder...?
En Lucas, tja, vind het wel bij hem passen zijn reden. Hij heeft heel wat bereikt en zoals het er uit zag ook het meest comfortable geleefd daar.
Alan is nog steeds m'n nummer 1, en Sam, doet het beter dan ik verwacht had.
Volgende week de laatste aflevering, het wordt spannend !


Gebruikersavatar
Cobber
Berichten: 490
Lid geworden op: 04 jan 2015, 20:27
Locatie: Top of the North

Re: History channel: Alone

Bericht door Cobber »

Zo net even de laatste aflevering gezien. Zal verder niets over zeggen want zoals ik begrijp van jullie is het nu ook op de nederlandse tv.

Wat mij opviel is dat leeftijd ook een belangrijke factor is en de tijd om dingen te weerleggen als het weer even niet zo makkelijk gaat.


Leave no Footprints behind or Broken Hearts.
FaceBook Kayak Cobber
Gebruikersavatar
Cherokee
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 aug 2015, 14:32
Locatie: Amsterdam

Re: History channel: Alone

Bericht door Cherokee »

[quote="Cobber"]
Zo net even de laatste aflevering gezien. Zal verder niets over zeggen want zoals ik begrijp van jullie is het nu ook op de nederlandse tv.

Wat mij opviel is dat leeftijd ook een belangrijke factor is en de tijd om dingen te weerleggen als het weer even niet zo makkelijk gaat.
[/quote]

Zo, nu heb je het direct verklapt.....

Ik heb ook de laatste aflevering al gezien. Al met al begon het redelijk maar na de 3e aflevering begon het saai te worden. Heel erg saai. Weinig bijzonderheden, je voelde geen 'echte' spanning en ook de seizoen finale was een anticlimax. Voor mij hoeft er geen 2e serie te komen.

Liever kijk ik dan naar Dual Survival, Naked and Afraid (normaal en XL), Survivorman, Man, Woman, Wild, Alaska: The Last Frontier en Out of the Wild: The Alaska Experiment.


Be prepared. Remember; when disaster strikes, the time to prepare has passed
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

@Cherokee
Een survival situatie is dan ook an sich een bijzonder saaie aangelegenheid.
Je moet een soort van routine in je dag krijgen waarbij je maximaal energie spaart en toch aan het nodige water en voeding komt
Alle extra "spannende" zaken - shelter bouwen, jagen, en aanvaringen met "indringers" (wilde beesten) en dies meer - vreten energie en dat wil je absoluut vermijden

Voor mij is de beste survivalist een relatief lui iemand, die nét het nodige doet om de kop boven water te houden, totdat ie gered (kan) word(en)
En daarin vond ik deze reeks lang niet slecht, omdat ze net ook dat aspect belicht.... de mentale beproeving is vaak het ergst

True, andere reeksen zijn vaak spannender, maar hebben een heel andere (lees: entertainment) insteek...
Waarmee ik niet gezegd heb dat "Alone" niet bedoeld is als vermaak voor de modale bankzitter ;-).... want dat is ze natuurlijk wel


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

zo, de season finale is er door...
Jammer van Lucas, wat dat was mijn favoriet, maar de strijd is fair gestreden : man vs himself

bij de laatste 4 zaten 2 soorten mensen: "(be)levers" en "overlevers"
Ik zag Lucas als iemand uit de eerste categorie. zijn projectjes, die hem hielpen om de tijd door te brengen... de kano, de yurt, 't gitaartje...
Hij was volgens mij iemand die ging voor een duurzaam verblijf.... een echte bushcrafter zeg maar
De eenzaamheid en gemis aan sociaal contact hebben hem de das omgedaan

De winnaar is - terecht en many kudos ! - een overlever.
zoals hoger al gezegd: "survivalists are the most lazy people of all" en dat zag je duidelijk in de laatste afleveringen.
De laatste 2 overblijvers hebben - althans volgens beeldmateriaal - bijzonder weinig actiefs gedaan en vooral energie gespaard en gepiekerd die laatste 10 dagen (en dat is lang)
En zo blijft er uiteindelijk maar eentje over

Overleven is - zo blijkt duidelijk - een 10% fysiek en 90% mentaal - verhaal

Ik vond het een leuke serie, heb hier en daar toch wel iets opgestoken - bijblijver was voor mij dat je in een dergelijke situatie de kleine dingen gaat waarderen en niets vanzelfsprekend meer neemt.
Bewijze wat de winnaar met de 500k€ wou doen.... anderen vooruit helpen
Jammer dat dit eigenlijk geen reeks is waarvan je een 2e seizoen kan maken - 't zou teveel van hetzelfde zijn en weinig bijbrengen; zou aapjes kijken worden


Plaats reactie