History channel: Alone

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: History channel: Alone

Bericht door janvanloon »

Ik denk dat iedereen hier op het forum ze kan voordoen dat je zomaar geen water gaat zuipen zonder te filteren...
Dan zie je ene die zijn firesteel kwijt is.
Loopt ie te jammeren dat hij nu zijn vuur moet aanhouden dus ziet hij geen optie dan te stoppen...

Hoeveel mensen hier op het forum zijn al solo tochten gaan doen?
Dus na 3 dagen lopen zeiken dat je eenzaam bent vind ik er iets over.
Ja je mist je vrienden of familie maar om te lopen janken voor de camera... dat nu niet.

Maar Waidman, als gewone bushcrafter kan ik ze niet veel bijleren,
alleen een basis ( die sommige niet eens echt hebben ) en wat gezond verstand.
Maar als jager zou jij ze wel wat kunnen bijbrengen...  ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: History channel: Alone

Bericht door janvanloon »

Trouwens voor seizoen 2 kun je niet meer inschrijven.
Ze plaatsen je op de lijst voor seizoen 3.
De kans dat je als Belg of als Nederlander erbij komt is zeeeeeeeer klein  ;)


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: History channel: Alone

Bericht door Waidmann »

Ik deel je mening Jan, sommige mensen missen de basis vaardigheden. Als fanatieke bushcrafter/hiker zie je dat al snel als fouten, maar het laat het massa publiek ook wel mooi zien dat je dit maar niet 'eventjes' doet.

Die firesteel kwijt en daarom vertrekken klinkt als een drogreden. De wetenschap dat je aan het overleven bent met zoveel potentieel gevaarlijke dieren om je heen doet psychologisch een hoop met je, evenals het niet gaande krijgen van een vuurtje in een rainforrest. Persoonlijk betwijfel ik ook of ik daar tegen bestand zou zijn, ik denk het eerlijk gezegd niet haha.

Ben wel benieuwd naar de locatie van de andere seizoenen! Gezien de meedogenloze omgeving die ze nu al hebben gekozen zal een woestijn of tropische jungle ook wel aan bod komen.


BBC
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2015, 15:52

Re: History channel: Alone

Bericht door BBC »

Zonder firesteel ben je sowieso fucked in zo'n omgeving.  De kans dat je dan de wedstrijd nog kan winnen is nihil.  Ga jij dan nog het risico lopen gehavend of helemaal niet naar je gezin terug te keren?  Schitterende serie alleszins, die nog maar eens toont hoe moeilijk overleven in de natuur wel is.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door ger010 »

Denk dat de eenzaamheid ook erg aan je zal knagen...

Ik heb daar al last van met een nachtje solo in nederland  :o


Afbeelding
Pyro
Berichten: 229
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:50
Locatie: Cote d'Azur.

Re: History channel: Alone

Bericht door Pyro »

Ik ga wel mee met Ger010 in dit geval!
Ik denk dat je materiaal-, en skill kennis vaak niet eens zo zeer het grootste probleem is, maar dat de eenzaamheid je grootste vijand is!
Met praktisch nadenken en een beetje zelf oplossend vermogen kom je namelijk een heel eind!
Heb ik het niet zozeer over een maandje alleen, maar een paar dagen moet wel kunnen!


"Hou je hoofd koel, en je voeten warm!"
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door rude »

Feit is wel dat je bij de gemiddelde solo weet wanneer je terug je zetel kan inploffen. Zij hebben geen zicht op het eventuele einde en dan kunnen de dagen lang duren.

Heb wel een fijn gevoel bij het programma, hoewel de editing nog steeds heel Amerikaans is, lijkt er niet echt sprake te zijn van eventuele scripts. Een verademing.


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

in de marge van dit topic  nog een mooie - is al wel een keer in het verleden hier op het forum voorbij gekomen (2010, 2011,...) maar in dit kader even up'en

Bij het bekijken van de afleveringen van seizoen 1 van "Alone" ontdekte ik in de side bar van Youtube nog eentje, getiteld "Alone in the Wild"
Hierin doet een man iets gelijkaardigs in de Yukon en houdt het 50 dagen vol alvorens hij zich laat ontzetten.
De geplande 3 maanden heeft hij niet gehaald.... maar toch wel goed om zien dat - mocht hij wél groot wild hebben mogen schieten, hij er veel beter voor had gestaan.

Uiteindelijk doen het gemis aan sociaal contact hem de das om.... en da's niet voor niks niv 3 van de pyramide van Maslow.

Hierbij even de link voor de geïnteresseerden: https://www.youtube.com/watch?v=FPbz5TDy6fs

duurt wel 2u25 dus even voor gaan zitten


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: History channel: Alone

Bericht door janvanloon »

Ed Wardle Alone in the wild.
Leuk om eens terug te zien.
Niet zo zeer het sociale gemis doet hem de das om... Maar het enorm gewichtsverlies ( hij krijgt zelfs op een moment nood pakket voeding ) en de constante schrik van beren.
Hij sleept zelf een overvolle rugzak mee met schrikdraad tegen beren en een hele reeks aan wapens.

Maar het is iemand wat snel jankt ( dat zie je in de reeks van Ernest shackleton ) waar hij vroegtijdig moet stoppen door bevriezingsverschijnselen aan de voeten.

Ik heb respect voor deze heer omdat hij een droom heeft en het gewoon doet.

Iemand al gehoord van " fat guys in the woods"? ook op youtube?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Unknown
Berichten: 208
Lid geworden op: 31 aug 2014, 14:22

Re: History channel: Alone

Bericht door Unknown »

In de eerste 5 sec. Zie ik een mens ik de bosjes staan.

https://m.youtube.com/results?q=history ... alone&sm=1

Jullie ook?


Je ziet alleen je reflectie in stilstaand water.
Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

[quote="janvanloon"]
Niet zo zeer het sociale gemis doet hem de das om... Maar het enorm gewichtsverlies ( hij krijgt zelfs op een moment nood pakket voeding ) en de constante schrik van beren.
[/quote]

True, maar in een echte survival situatie trek je jezelf niets aan van het verbod om een moose of karibou om te leggen... en dan had ie ruim te eten gehad
Enkel van plantjes en bessen leven is nu eenmaal niet evident in die streken - je hebt hoog calorisch voedsel nodig en wild is ideaal (de opportuniteit was er in elk geval)

Wat mij wel opviel in de film was dat hij eigenlijk maar een heel povere schuilplaats bouwt. Zijn lean-to is veels te steil en biedt 'em weinig beschutting
Goed, als je niet zeker bent dat je op de juiste plek zit en mss nog moet verhuizen dan is een stevige hut bouwen mss niet meteen slim
maar hij had toch het plan om er 3 maanden te zitten
Mss was het wel slimmer om een stevigere schuilplaats te bouwen als uitvalsbasis en dan middels 1 of 2 daagsen op voedseljacht te gaan
Je zou voor de bouw wat extra proviand kunnen voorzien zodat je hier al niet in de reserves moet gaan

Zeulen met die zware rugzak als je niet zeker bent dat het daar beter is,... ik zou het niet gedaan hebben.
Ik weet uit ondervinding hoe traag je ginder vooruitkomt - paden zijn er niet hé
Maar achteraf is alles makkelijk natuurlijk.. iets met stuurlui en wal...

maar goed - dit hoort bij een ander topic


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

ik heb nu de eerste 3 afleveringen achter de rug en ik verbaas mij elke keer meer over het aantal beginnersfouten
Een dag heeft toch best wat uren daglicht... en dan zie je dat deelnemers pas 2 uur voor zonsondergang hun tarpje gaan spannen (en vaak nog gammel ook)
Wat doen die dan de rest van de dag ???

Een onderkomen is prioriteit 1, toch ? warm en droog kunnen slapen is super belangrijk. Want de best survivalisten zijn de meest luie mensen. Des te minder energie je verbruikt, des te minder voedsel moet je vergaren (op gegeven moment moet je natuurlijk toch aan de slag natuurlijk)

Dus voor mij zou dat zijn: eerst plekje zoeken en tarp spannen... dan verkennen van de omgeving en kijken of je de volgende dag een duurzamer kamp kan inrichten
Tenminste kan je dan op dag 1 tenminste kwalitatief slapen... en met een warme slaapzak heb je op dag 1 geen vuur nodig (wel zorgen voor een gevulde drinkfles in je kit)

Toegegeven... d'er zitten daar wel aardig wat predators zo te zien... beren en poema's zijn toch wel een risico... wolven zie ik eerder op 2e plan voor problemen zorgen
Deelnemers hebben pepperspray... ik zou dus zorgen voor een 1st line of defence: tarp spannen tegen natuurlijk hindernis en daarop takken, boomstammen en dergelijke
Een tarpje houdt echt geen beer tegen.... en als ze door je takken heen moeten, ben je tenminste gewaarschuwd en kan je weerstand bieden (bijl, pepperspray in aanslag)
Tegenhouden met takken kan je niet, het hen moeilijk maken wel.... plus: je wordt tijdig gewekt

Als ik zie hoe de deelnemers (in beeld welliswaar) een firesteel gebruiken.... tsja, daar ga je idd geen vuur mee aankrijgen
Een paar van de deelnemers lijken me idd bekwaam en weten wat ze doen... een aantal anderen zijn - mijns inziens geselecteerd - om het programma wat punch te geven... ze willen wellicht elke aflevering wel een afvaller in de spotlight kunnen zetten he.... 't blijft tv

als je dit soort van programma's (weet niet welke screening er aan vooraf gaat) en dat vergelijkt met de selecties voor de Camel Trophy vroeger .... nou, het verschil is wel duidelijk

maar ja.. opnieuw.... iets met stuurlui en wal zeker ?
Laatst gewijzigd door Fetzl op 11 jul 2015, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.


Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

Ook ik heb inmiddels de eerste vier afleveringen gezien, en ik denk dat je op een aardig goed spoor zit Fetzl.

Als je kijkt naar de kandidaten die in de show zijn opgenomen, kun je niet anders concluderen dan dat er bewust geselecteerd is om bepaalde mensen vrij snel af te laten vallen. Als ze geselecteerd hadden op kennis, kunde en ervaring hadden ze met gemak een tiental "trappers" kunnen vinden in de USA of Canada, die daar met die spullen bijna fluitend overeind gebleven zouden zijn, maar dat zou geen goede tv opleveren nietwaar?

Iemand met een jeugdtrauma vanwege een hondenbeet in zijn eentje in een gebied zetten waar wolven (hoorbaar) aanwezig zijn, tja. Dat terwijl de wolven je minste zorg zijn van de dieren die daar voorkomen, althans: zolang er geen dik pak sneeuw ligt en er niet te weinig voedsel voor ze is.
Beren en poema's zijn inderdaad een risico, maar het wordt wel een beetje overdreven gebracht mijns inziens. Maargoed, daar is het tv voor. Zwarte beren zijn de minst gevaarlijke/agressieve van alle beersoorten. Poema's zien een volwassen mens normaal gesproken niet als prooi, en wolven zou je alleen moeten horen en niet te zien krijgen. Verder heb je de "standaard" regels waaraan iemand zich hoort te houden als er dergelijke dieren leven. Kampdiscipline en zorgen dat je op de juiste manier reageert als je wel een beer of iets dergelijks tegenkomt. Ze hebben zelfs bear spray en flares bij zich. Het échte gevaar is niet eens zo groot dus, maar wat je ziet is dat ze een vijand van zichzelf worden doordat ze alleen zijn. Ze denken er teveel over na. Met name s'nachts wordt je daar vatbaar voor, en dat zie je ook gebeuren.
Daarnaast zitten de meeste deelnemers dicht op het water, beren komen daar graag. Ik had van te voren niet verwacht dat de angst voor dieren zo'n groot deel van het verhaal zou beslaan, omdat ik toch had verwacht van outdoorliefhebbers uit Noord Amerika dat ze iets meer gewend waren aan het aanwezig zijn van wilde/gevaarlijke/giftige beesten. Maargoed, zo heb ik ooit ook eens een slang uit de tent van een Zuid-Afrikaan moeten vissen die, ondanks dat hij was opgegroeid in een land vol gevaarlijke en giftige beesten, dat zelf absoluut niet durfde.

Verder is het ook niet raar als een beer, of welk dier dan ook, s'nachts in je kamp komt snuffelen. Veel dieren zijn opportunistisch en nieuwsgierig, en als jij je aan je kampdiscipline hebt gehouden is er meestal niets aan de hand. Hier wordt het met een dramatisch muziekje in beeld gebracht alsof ze op jacht zijn naar de deelnemers, en deze op hun beurt maken zichzelf weer gek zodat je mooie tv krijgt, maar in principe is er weinig aan de hand. Hoeveel hikers zijn na een heerlijke nacht slaap niet wakker geworden om s'ochtends sporen te zien van dieren die hebben rondgelopen? Of dit nou muizen, ratten, dassen, elanden of beren zijn geweest maakt vaak weinig uit. De hiker in kwestie snurkt er meestal onbekommerd doorheen, en het dier snuffelt wat rond, en als er niets te halen valt verdwijnt het weer. De laatste shots van aflevering vier is wel een potentieel risico. Daar maakt hij toch een paar grote fouten, ondanks dat hij in principe goed bezig leek. Ik zal daar verder niet op in gaan omdat nog niet iedereen die aflevering gezien heeft denk ik.
Sommigen hebben ook gekozen om noodrantsoenen mee te nemen, ik vraag me hier af wat voor soort dit is, en of daar ook geuren vanaf komen. Normaal wordt ook geseald droogvoer etc in een boom gehangen, of in een bear canister geplaatst als je in berenland verblijft.

Wat me verder opvalt is dat 9 van 10 deelnemers getrouwd zijn, kinderen hebben of een kind op komst hebben. De enige die niet getrouwd is komt wel uit een hechte familie en heeft een vriendin. Hier hebben ze echt wel bewust op geselecteerd, om het drama element van heimwee en het missen van je vrouw en kind vaak genoeg in beeld te kunnen krijgen. Daarnaast zit ik echt met verbazing te kijken hoeveel er al met emotionele shots in beeld gebracht zijn omdat ze het thuisfront missen. Aan het einde van aflevering vier zitten ze pas op dag 6!

Hier moet ik even aanhaken op wat Fetzl al heeft gezegd: wat doen sommige van die kerels de hele dag? Ik snap namelijk best dat angst, eenzaamheid en heimwee ook serieuze dingen zijn, maar je beste wapen zou afleiding moeten zijn. Zeker in je eerste week, waarin je fysiek nog fit bent. Je zou toch verwachten dat mensen die zich hierop hebben kunnen voorbereiden, en die in het bezit zijn van bushcraft/survival/outdoor kennis, wat gestructureerder te werk gaan. De regel van 3 (Shelter/water/eten), zou ik hier toepassen in: water, eten, shelter, (aangezien ze allemaal een shelter in hun rugzak hebben).
Water zou niet een heel groot probleem moeten zijn in die omgeving, beekjes en riviertjes zijn er aardig veel, en regenwater niet te vergeten. Vanaf de eerste stappen die je zet kijk je naar tondel mogelijkheden, je tijd goed gebruiken en dingen combineren zou ik zeggen. Heb je eenmaal water gevonden, zou ik direct proberen vislijnen uit te zetten, een fuik/val te maken, of een visnet uit te zetten die sommigen bij zich hebben. Allemaal hebben ze vislijn en 25 haken bij zich. Ik heb nog niemand gezien die daar iets mee gedaan heeft om vis te vangen, of ik moet iets gemist hebben wat ook best kan. Pas in aflevering vier zie ik de eerste met een net in de weer. Terwijl in dergelijke omstandigheden vis toch vaak de makkelijkste manier is om aan je voedsel te komen. Zeker omdat iets uitzetten vaak weinig tijd in beslag neemt, en je tussendoor andere dingen kunt doen en af en toe eens komt kijken of je iets gevangen hebt. Vervolgens hang je je tarp op en ga je met vuur bezig.
Je eerste vuur lijkt me het belangrijkste, vanaf dan kun je andere, natte tondel drogen. En half opgebrande stukken hout onder je tarp bewaren, om later makkelijker vuur te kunnen maken. Ik heb om die reden wel eens resten uit het kampvuur meegenomen in de ochtend, om het in natte omstandigheden s'avonds makkelijker mijn vuurtje aan te kunnen hebben. Mitch zie je daar op den duur wel over nadenken en zijn eigen voorbereidingen treffen.

Verder vond ik dat idee om een cabin te bouwen niet eens zo gek, de uitvoering was wel erg impulsief en ondoordacht. Maar als je aan dat programma meedoet, en je verwacht er minimaal enkele maanden tot maximaal een jaar te zitten om te kunnen winnen, zou je vanaf het moment dat je je semi-permanente kamp (behoeften) voor elkaar hebt, moeten nadenken over je verblijf op lange termijn. Een stevige en echte plek om te leven en te slapen is natuurlijk perfect. Je voelt je veiliger, kunt jezelf en je spullen beter droog en warm houden, en je krijgt een gevoel van "thuis", wat een mens nou eenmaal nodig heeft. Daarnaast zaten ze daar in oktober als ik het goed heb, wat wil zeggen dat het weer alleen maar slechter gaat worden.

Het uitvallen van Joe viel me stiekem wel tegen. Van hem had ik toch meer verwacht, of gehoopt misschien. Wat hij wel mooi laat zien is het gevaar van de "emotionele achtbaan" in situaties dat je er helemaal alleen voor staat. Mensen die alleen in heftige situaties terechtkomen, en daar niet bekend mee zijn, of niet op getraind zijn weten vaak niet goed hoe ze daarmee om moeten gaan. Een euforisch gevoel kan maar zo opgevolgd worden door een uitzichtloos gevoel, en in beide situaties kunnen mensen dan verkeerde, irrationele beslissingen nemen. Best wel een klassiek voorbeeld in zijn geval. Hij gaf later in een video van hemzelf op youtube ook aan dat hij achteraf spijt had dat hij het zo snel had opgegeven.

Sam valt me in positieve zin erg op. Hij lijkt een "klassieke" nerd te zijn, maar hij is één brok energie en positiviteit. Die houding kon hem nog wel eens ver brengen. Echt iemand om een zwak voor te krijgen in zo'n serie.

Mitch weet veel en kan veel, toch heb ik een dubbel gevoel bij hem. Hij durft dingen te ondernemen ook met risico, maar zijn heimwee lijkt een zwakke plek te zijn. Ook zag ik hem een hele grote fout maken (beginnersfout), in aflevering vier. Eerst maar eens zien hoe dat afloopt.

Alan lijkt zich niet druk te maken. Hij weet veel van eetbare en medicinale planten, en knabbelt rustig op wat zeewier hier, en een blaadje groen daar. Het lijkt er ook op alsof hij zich van te voren heeft volgevreten als een beer die zich klaarmaakt voor een winterslaap, dus die lijkt het ook nog wel even uit te kunnen zingen.

De andere twee kan ik nog moeilijk inschatten.

Overigens, water drinken zonder te koken, ook weer een fatale beginnersfout gebleken.

Al met al een leuke show. Ik heb zelf een allergie ontwikkeld voor reality tv, maar ondanks dat ook hier het drama element bewust is ingebouwd kan ik het wel hebben. Ik snap ook wel dat een "droog" programma dat alleen over het overleven gaat niet aanslaat bij een groter publiek, en er zijn nu eenmaal kijkcijfers nodig om een programma bestaansrecht te geven.

Trouwens: dat gevoel van echt isolement is hier beperkt tot op zekere hoogte. Zoals in die documentaire die een paar posts terug wordt aangehaald het geval is, zie je hem dag na dag, en vooral week na week veranderen. Hier krijgen de deelnemers 1 keer per week bezoek van het rescueteam om accu's en geheugenkaarten om te wisselen, en worden ze direct fysiek en psychisch onderzocht of ze nog in staat zijn om verder te gaan. Dan heb je dus elke week even menselijk contact, wat een heel groot verschil kan zijn.


Fetzl
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:36
Locatie: Olen, België
Contacteer:

Re: History channel: Alone

Bericht door Fetzl »

idd Coburn.. het idee van de cabin was op zich niet slecht... maar waarom dan meteen zo'n dikke stammen kiezen... en afhaken omdat er geen klei te vinden is om een kachel te maken ?
De native americans hadden ook gewoon een centrale vuurplaats in tipi's tent hoor... een indoor kampvuur als het ware.... werkt ook prima
Ik zou daar rustig aan doorgewerkt hebben op "dooie momenten".
't is een tijdverdrijf als je het moeilijk krijgt en elke stam op z'n plek is weer wat extra beschutting en veiligheid.
De man in kwestie had beter het verhaal van Dick Proeneke eens bekeken: https://www.youtube.com/watch?v=iYJKd0rkKss

in een overlevingssituatie moet het allemaal niet zo snel gaan (behalve gered worden, maar dat was hier net niet de bedoeling)
"maximale rust en warmte" is nog zo'n slecht uitgangspunt niet ;-)

en toch blijven we het volgen...


Coburn
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 apr 2013, 17:44

Re: History channel: Alone

Bericht door Coburn »

Precies. Dat verhaal van Proenneke is prachtig inderdaad, een typisch jongensboek. Alhoewel hij aardig wat handgereedschap mee had, dus dat maakte het wel iets "makkelijker" voor hem. Ik geloof ook dat hij het jaar voordat hij er permanent ging wonen de bomen al omgezaagd had, zodat ze konden drogen en minder zouden wegen als hij eenmaal zou gaan bouwen. Maar het principe klopt helemaal, je tijd nemen en gestructureerd te werk gaan.

Dat is ook iets wat ik niet helemaal snap van de deelnemers, ze hebben zich kunnen voorbereiden en wisten wat ze gingen doen. Ze wisten wat ze bij zich zouden hebben, en toch lijkt niemand een écht lange termijn plan te hebben. De eerste dagen in zo'n situatie draaien inderdaad om de eerste levensbehoeften, wat in dit geval voornamelijk drinkwater, vuur en voedsel zullen zijn. Maar na een week zou je dat toch redelijk voor elkaar moeten hebben als je van plan bent eventueel maanden in de wildernis door te brengen. Het lijkt alsof de meesten per dag maar zien wat ze gaan doen, en hoe ze weer een dag verder komen.

Het moet wel gezegd dat de één veel meer geluk heeft gehad met de locatie waarop hij is afgezet dan de ander.
Over die locaties gesproken, ik ben het kaartje van hun locaties die ze op tv laten zien eens gaan vergelijken met Google maps. Het kaartje staat hier, en de locatie op Google maps hier.
Als dat klopt, dan zou Sam bijvoorbeeld bijna midden in het dorpje Winter Harbour moeten zitten. En in aflevering 3 waar Wayne midden in de nacht wordt opgehaald door het rescue team, lijkt het alsof ze uren onderweg zijn. Eerst met pick-ups over gravel wegen, en daarna nog een tocht door de bossen en langs een riviertje. Maar als je op Google maps kijkt zou die gravel weg op nog geen 500 meter van zijn locatie liggen?
Er zijn er meer die niet heel ver van een gravel weg zitten, of van open vlaktes op de heuvels. Die open vlaktes zie je ook vaak vanaf de helikopter shots. Als ik gek zou worden van de dichtheid van die bossen, had ik het toch even hogerop gezocht om wat meer uitzicht te hebben.

En uiteraard blijven we het volgen, het is mooie tv. Maar staan de beste stuurlui aan wal? Ja en nee. Natuurlijk is het makkelijk een mening vormen terwijl je zelf niet daar bent, maar veel op/aanmerkingen zijn gewoon terecht.

Heeft iedereen de vierde aflevering al bekeken, en de fout(en) gezien van Mitch?


Plaats reactie