Kings of the wild

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Kings of the wild

Bericht door Meatloaf »

Kings of the wild,

Een oldskool jager uit het achterland van Nieuw-Zeeland en een chef-kok uit Groot-Brittannië reizen af naar de meest onherbergzame gebieden op aarde om te bewijzen dat ze de lekkerste maaltijden kunnen bereiden met wat ze op hun pad tegenkomen. Jager Josh James en chef-kok Matt Tebbut moeten niet alleen proberen heerlijk eten te vinden, maar ook nog zeven dagen zien te overleven in deze extreme omgevingen.

Van de regenwouden en diepe canyons in Mexico tot de mangrovemoerassen van Borneo en van ruige bergketens in Bulgarije tot de poolcirkel bij Finland. Beslist geen doorsnee culinair vakantietripje. Wordt het op een houtje bijten of worden ze daadwerkelijk de 'Kings of the Wild'? http://www.discovery.nl/programmas/kings-of-the-wild/

heb de eerste aflevering inmiddels gezien, en ik vind het zelf erg grappig, en toch ook wel een beetje herkenbaar. Josh jaagt me longbow/katapult/snares, en Matt moet het maar zien te bereiden.
er gaan relatief veel dingen fout, wat je zou kunnen wegschrijven als beginnersfouten(as if we would do better).
naast de gebruikte "bushcraft" skills, is het ook nog eens eten zoeken in de natuur(wat we hier natuurlijk ook graag doen!), maar ze hebben geen boeken oid mee dus ze laten volgens mij ook wel heel wat eten staan.

ik vind het een beetje mix van ray mears en *name a random survival show*

Elke donderdag om 10 uur op Discovery Channel, herhaling op vrijdagochtend ergens


Gebruikersavatar
CommonZense
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 aug 2014, 10:25
Locatie: Aalst (BE)
Contacteer:

Re: Kings of the wild

Bericht door CommonZense »

Ik had ze opgenomen donderdag en vandaag bekeken. De show ziet er wel eerlijk uit. Ook duidelijk dat ze nog wat aan elkaar moeten wennen. Wel spijtig van de wasbeer...


Kennis wordt overgedragen, niet gedicteerd.
Plaats reactie