het weer in de wereld, klimaatverandering

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door arjuna »

Het klinkt misschien wat Trump achtig maar ik zal de gevolgen niet echt mee maken.
Dat wil niet zeggen dat ik de zorgen die de wereld heeft niet deel ,maar voor mijn werk stoot ik al best veel co,2 uit.
Dus wat ik thuis doe aan gescheiden afval doe ik te niet door gewoon te gaan werken

Zou je kunnen zeggen dat ik CO2 neutraal leef!?

Koen


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Martin Outdoors »

Nee jongen dan zou je moeten gaan stoppen met ademen ;D ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Gebruikersavatar
Jennekes
Berichten: 125
Lid geworden op: 13 okt 2013, 21:23
Locatie: Krimpenerwaard
Contacteer:

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Jennekes »

Tja, en Trump is al op dusdanige leeftijd dat hij het ook niet meer gaat meemaken. En als, dan zit hij nog steeds in de ontkenningsfase en als supernarcist zal hij zich ook geen zorgen maken over zijn nazaten. ;D


http://www.voetsporen.nl, indrukken van een wandelaar
http://www.natuursporen.nl, een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart
Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door arjuna »

Ik deel Martin zijn mening , ik zal wat mensen vragen om te stoppen met ademen.
Ga straks ff naar wat wilden!! stemmers, die zullen met de juiste argumenten de vraag wel begrijpen en daar ook naar handelen

Koen


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Martin Outdoors »

;D ;D lol


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Roely »

Hee allemaal
Hebben jullie de publicatie in de Volkskrant gelezen vandaag.???

In een klap worden 12000 klimaat onderzoeken onderuit gehaald. Allemaal gebaseerd op napraterij en vooral uitgegaan van gesugureerde cijfers.. Even heel kort door de bocht, men heeft ooit een extreem scenario bedacht met bijbehorende cijfers. En men is daar op verder gaan borduren, en allerlei scenario's en berekeningen en voorspellingen op los gaan laten. Echter zo nu blijkt, zijn ze de cijfers uit het doomscenario als uitgangspunt blijven gebruiken. En waren ze de ware cijfers even uit het oog verloren.
Als je even er van uitgaat dat elk van die klimaat onderzoeken een tiental rapporten, adviezen en publicaties heeft opgeleverd.
Betekent dat er honderdduizenden verhalen en discussies de wereld in zijn geholpen die feitelijk nergens op slaan. En dus duizenden klimaat adviezen gecreëerd zijn, waarvan nu blijkt dat die naar het land der fabeltjes verwezen kunnen worden. En al die nieuwsberichten die wij voorgeschoteld hebben gekregen toch echt enkel stemmingmakerij en bangmakerij blijkt te zijn geweest. ( zoals ik al eerder sugureerde in deze topic)

https://www.volkskrant.nl/cs-b6db636d


Waidmann
Berichten: 1171
Lid geworden op: 21 feb 2013, 23:08
Locatie: Gelderland

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Waidmann »

Ik weet niet meer wie ik moet geloven, je maakt het té vaak mee dat een onderzoek later blijkt te zijn uitgevoerd met vooringenomen mening 'wij van wc eend'. Maar de consensus onder 97% van de wetenschappers en ook onderschreven wordt dat er 'iets' moet gebeuren is zeker noodzaak.

Maar dit nieuwe inzicht dat Roely plaatst, geeft toch een voorzichtige hoop. Kennelijk heeft het wel effect wat we nu aan het doen zijn. Maar ben bang dat dit een koren op de molen is voor partijen die de status quo willen hanteren.

Het is ook volkomen logisch dat je in een voorspelling met meerdere verwachtingspatronen werkt. In de regel is dat ruwweg laag, midden en hoog. Logischerwijs zul je vaker in de midden verwachting uitkomen maar dat is geen regel. Imho is uitgaan van het slechte scenario niet geheel idioterie, gezien de uiteenlopende belangen komen maatregelen toch vaak op onderhandelingen uit. Dan kun je maar beter hoog inzetten, heb je nog wat ruimte ;D

Afbeelding


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Roely »

Nee het uitgaan van het slechtse scenario is inderdaad geen idioterie.. Echter als je ergens onderweg vergeten bent, dat je daar je cijfers vandaan had waar je nu mee van de daken af aan het schreeuwen bent. Ben je wel een beetje dom (zoals maxima zou zeggen ;D)


Gebruikersavatar
Ron NL-S
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 okt 2015, 17:00
Locatie: Stora Skedvi Dalarna Zweden
Contacteer:

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Ron NL-S »

Persoonlijk ben ik van mening, gebaseerd op wat ik gelezen heb, dat het hele klimaatverhaal he-le-maal niets met klimaat te maken heeft, maar met politiek. Al die zgn. feiten spreken elkaar tegen en veel ervan is aantoonbaar gelogen, vervalst of gemanipuleerd. Precies wat men met de populatie doet. CO2 is GEEN broeikasgas.
Als je de Agenda 2030 bestudeert, en door het diplomatieke en bureaucratische jargon prikt, dan is het streven om een ieders leven tot in detail te bepalen. Tot en met wat je eet of als je eigendom mag beschouwen.
De oprichter van Greenpeace bevestigt dit, evenals de top van o.a. Extinction Rebellion.
En nu duiken er weer steeds meer berichten op dat 't kouder wordt vanwege zonneaktiviteit.


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Roel »

Nou, Co2 is wel een broeikasgas....tenminste... een beetje...
Maar waar je bijna niemand over hoort is... gewoon waterdamp...dát is pas een broeikasgas en we hebben er véél meer van.... ;-)


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: het weer in de wereld, klimaatverandering

Bericht door Trailtraveller »

Ik heb nooit geloofd in het probleem co2, dit is zeer beperkt. Ik geloof wel in klimaatsverandering (al miljarden jaren aan de gang trouwens).
Waar het wel aan ligt ?

- Verstening door verstedelijking.
- Veranderende stromingen in de oceanen en dus koude/warmte stromingen die anders lopen. Andere straalstromen wind.
- Invloeden van de zon
- Verkeerde meetmethoden (algemene verhogingen zijn er niet zoveel, vooral lokale)
- Te weinig lokaal groen, ook in de straten.

Vooral niet in paniek raken zou ik zeggen. Ik zie meer in voldoende groen (bomen en planten) en de boel vooral schoonhouden (afval).
Geen extra wegen of versnippering meer. Juist veel natuurgebieden verbinden in NL.


Plaats reactie