zonde geld

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
esther

zonde geld

Bericht door esther »

De nieuwe prijslijst 2012 / 2013 van het Centraal

justitieel Incassobureau

De nieuwe prijslijst is weer vastgesteld. Ook bij de overheid is extra geld welkom dus kijk uit,

u bent gewaarschuwd.


--------------------------------------------------------------------------------

1. geen geldig APK keuringsbewijs ¤ 110
2. rijbewijs is verlopen ¤ 110
3. het rijbewijs niet kunnen tonen ¤ 150
4. het kentekenbewijs of rijbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen ¤ 55
5. rijden zonder rijbewijs ¤ 260
6. rijden zonder APK keuringsbewijs ¤ 110
7. rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen ¤ 1500
8. rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na ondeugdelijk herstel ¤ 100
9. onverzekerd rijden ¤ 650
10. kentekenbewijs met foutieve gegevens ¤ 220
11. ondeugdelijke kentekenplaten ¤ 240


Verkeersgedrag
Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 ¤ 250
2. overschrijding doorgetrokken streep ¤ 275
3. niet rechtshouden op de weg ¤ 185
4. door rood bij een verkeerslicht rijden ¤ 230
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad ¤ 325
6. rechts inhalen ¤ 275
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats ¤ 200
8. op de vluchtstrook stilstaan ¤ 200
9. over de vluchtstrook rijden ¤ 320
10. geen gebruik maken van autogordels ¤ 150
11. ondeugdelijke verlichting ¤ 90
12. handheld bellen ¤ 350

13. GEEN RICHTING AANGEVEN BIJ ZIJWAARTSE VERPLAATSINGEN VAN UW VOERTUIG ¤ 250


Snelheidsovertredingen op de weg met de auto
Categorie 1. motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.
Categorie 2. vrachtauto`s, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.


Biuiten de bebouwde kom
Categorie 1 & 2
overschrijding tot en met 4 km/h ¤ 19 ¤ 31
overschrijding met 5 km/h ¤ 24 ¤ 37
overschrijding met 6 km/h ¤ 27 ¤ 42
overschrijding met 7 km/h ¤ 32 ¤ 49
overschrijding met 8 km/h ¤ 36 ¤ 55
overschrijding met 9 km/h ¤ 40 ¤ 61
overschrijding met 10 km/h ¤ 46 ¤ 68
overschrijding met 11 km/h ¤ 51 ¤ 75
overschrijding met 12 km/h ¤ 57 ¤ 84
overschrijding met 13 km/h ¤ 63 ¤ 91
overschrijding met 14 km/h ¤ 69 ¤ 99
overschrijding met 15 km/h ¤ 75 ¤ 108
overschrijding met 16 km/h ¤ 82 ¤ 116
overschrijding met 17 km/h ¤ 90 ¤ 126
overschrijding met 18 km/h ¤ 97 ¤ 134
overschrijding met 19 km/h ¤ 104 ¤ 144
overschrijding met 20 km/h ¤ 111 ¤ 153
overschrijding met 21 km/h ¤ 120 ¤ 164
overschrijding met 22 km/h ¤ 128 ¤ 175
overschrijding met 23 km/h ¤ 136 ¤ 184
overschrijding met 24 km/h ¤ 145 ¤ 196
overschrijding met 25 km/h ¤ 154 ¤ 207
overschrijding met 26 km/h ¤ 164 ¤ 219
overschrijding met 27 km/h ¤ 174 ¤ 231
overschrijding met 28 km/h ¤ 183 ¤ 243
overschrijding met 29 km/h ¤ 193 ¤ 255
overschrijding met 30 km/h ¤ 204 ¤ 268
overschrijding van 31 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.



Binnen de bebouwde kom op (auto)wegen
Categorie 1 & 2
overschrijding tot en met 4 km/h ¤ 16 ¤ 25
overschrijding met 5 km/h ¤ 21 ¤ 30
overschrijding met 6 km/h ¤ 25 ¤ 34
overschrijding met 7 km/h ¤ 28 ¤ 40
overschrijding met 8 km/h ¤ 33 ¤ 46
overschrijding met 9 km/h ¤ 38 ¤ 51
overschrijding met 10 km/h ¤ 43 ¤ 58
overschrijding met 11 km/h ¤ 48 ¤ 64
overschrijding met 12 km/h ¤ 54 ¤ 72
overschrijding met 13 km/h ¤ 60 ¤ 78
overschrijding met 14 km/h ¤ 64 ¤ 85
overschrijding met 15 km/h ¤ 72 ¤ 93
overschrijding met 16 km/h ¤ 78 ¤ 100
overschrijding met 17 km/h ¤ 84 ¤ 109
overschrijding met 18 km/h ¤ 91 ¤ 117
overschrijding met 19 km/h ¤ 98 ¤ 126
overschrijding met 20 km/h ¤ 105 ¤ 134
overschrijding met 21 km/h ¤ 112 ¤ 144
overschrijding met 22 km/h ¤ 121 <TD s

Deze bedragen zijn exclusief administratie kosten van ¤ 12.50.!!!


oud deelnemer 3

Re: zonde geld

Bericht door oud deelnemer 3 »

Tja..Can't do the time, time don't do the crime...can't take the heat, stay out of the kitchen..wie zijn billen brand etc etc


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: zonde geld

Bericht door jenniskens »

Ten eerste mogen administratie kosten wettelijk gezien niet worden geheven maar doet men het toch ( maak maar bezwaar en het kan je veel extra kosten, dus doe je het toch niet).
En gaat het verder nergens over asl dat het financeel aleen maar intresant is voor de overheid, want vaak als de rekening op de mat valt weet je nergens meer van.
Geld klopperij schandalig.
En de op merking wie niet horen wil moet maar voelen  #021#, alleen een sukkel gebruikt die  of andere opmerkingen.
Als je dagelijk in het verkeer zit (als gebruiker) weet je wel beter!


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
deurdranger
Berichten: 740
Lid geworden op: 08 feb 2011, 11:08
Locatie: Enschede (Twente)
Contacteer:

Re: zonde geld

Bericht door deurdranger »

Inderdaad, als je aangehouden word nadat je door rood bent gereden, dan werkt een straf. Maar na een aantal dagen weet je dat toch niet meer? En straffen is alleen maar om de kas te spekken. Wanneer komt er een beloning systeem voor goed gedrag? Waarschijnlijk nooit. Maar het doel voor veiliger verkeer word iig aan voorbij gegaan.

En iedereen maakt wel 1 of meerdere fouten, dus kassa voor de rijkskas. We moeten het maar accepteren of de auto aan de kant doen. Dat kost de overheid trouwens nog meer geld.


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: zonde geld

Bericht door randoloup »

mag ik het rijtje aan vullen met actuele tarieven voor overtredingen in de natuur:

buiten de paden lopen / fietsen: 45 euro
in het bos lopen in de nacht: 50 euro
opzettelijk dieren verstoren / verjagen: 60 euro
illegaal in een beschermd natuurgebied: 60 euro
vissen buiten toegestane periode/tijden: 85 euro
hond niet aangelijnd in het bos: 85 euro
roken in bossen, heide, duinen: 100 euro
rommel in de natuur achterlaten: 120 euro
iemand bespieden met een verrekijker: 120 euro
illegaal kamperen: 120 euro
overnachten in tent of auto in de berm of op de weg: 120 euro
wildplassen/poepen: 120 euro
openbaar groen beschadigen/kappen/plukken: 120 euro
illegaal met (cross-)motor of auto door de natuur: 120 euro
graven/spitten waar het niet mag: 120 euro
zonder visakte vissen met één hengel: 190 euro
vuur maken in de natuur: 240 euro
sex of masturberen in de openbare natuur: 250 euro
zonder visakte vissen met meerdere hengels: 280 euro
illegaal vangen van beschermde vogels: 1375 euro
stropen konijn, haas, fazant, patrijs: 2400 euro


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: zonde geld

Bericht door TTS »

Ja, ik denk dat ik maar een geranium ga kopen.


oud deelnemer 4

Re: zonde geld

Bericht door oud deelnemer 4 »

:-X
Afbeelding


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: zonde geld

Bericht door Robbe »

En voor plasje doen in het bos wordt je even zwaar gemolken als voor met je wagen over de heide crossen...


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Vrijbuitert

Re: zonde geld

Bericht door Vrijbuitert »

Gelukkig loopt er tegenwoordig geen boswachter/BOA meer in het bos, want die zijn allemaal wegbezuinigt.

Maar ik maak tegenwoordig zo'n 1500km per week en krijg vrijwel nooit een boete (toevallig afgelopen week wel gehad, maar die ga ik aanvechten en zeker winnen). Vrijwel elke auto heeft tegenwoordig een cruise control, die gewoon op de juiste, toegestane snelheid instellen en er is niets aan de hand.

Als de overheid werkelijk zo betrokken zou zijn bij de verkeers- en/of volksveiligheid, dan mocht de overtreder de boete direct, contant afrekenen met de politie ambtenaar. Uiteraard heeft niet iedereen dagelijks €200,- op zak, dan krijg je de mogelijkheid om het diezelfde dag nog te komen doen bij het politie bureau waar de betreffende ambtenaar werkzaam is. Niet diezelfde dag betalen belonen met een boete verhoging van 100%, en na een week nog eens 100% over het nieuwe bedrag. Uiteraard bij elke boete kijken naar het verleden, en de boete 10% verhogen als er al een vorige boet is voor een vergelijkbaar "delict".

Op die manier gaat een boete naast veel geld ook veel tijd kosten. Heeft in mijn ogen meer effect dan het rondsturen van acceptgiro kaarten.

Bovendien gok ik dat poepen/plassen in de natuur niet zo snel door de boswachter beboet zal worden...


huckelberry
Berichten: 509
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:49

Re: zonde geld

Bericht door huckelberry »

het vangen van beschermde vogels word ook zwaarder bestraft dan het vangen van bejaagbare soorten zonder vergunnig ???
en je mag zelfs geen sex meer hebben in de vrije natuur ??? en dat woord zelfs nog zwaarder bestraft dan met de crossmotor door de natuur rijden  ??? rare wereld maken ze ervan #002#


vrijheid voor de bosgrond weg met de bomen
Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: zonde geld

Bericht door yöpyä »

Avondje wildkamperen in het bos


buiten de paden lopen / fietsen: 45 euro

in het bos lopen in de nacht: 50 euro

Illigaal in een beschermd natuurgebied: 60 euro

illegaal keamperen: 120 euro

wildplassen/poepen: 120 euro

graven/spitten waar het niet mag: 120 euro

vuur maken in de natuur: 240 euro

755€ excl adm.kosten

En dan ga je natuurlijk zonder je verkering je hond en je bent een niet roker
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (9.67 KiB) 1659 keer bekeken
Laatst gewijzigd door yöpyä op 15 dec 2012, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: zonde geld

Bericht door remban »

DE DIEVEN IK HAAT ZE


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: zonde geld

Bericht door randoloup »

Ziekelijke regelgeving van de overheid, die de natuur ziet als een etalage waar je alleen van buitenaf naar mag kijken. Een Nederlandse boswachter zou veel geld aan mij kunnen verdienen. Er zijn nogal wat regels in het genoemde rijtje waar ik me niet aan houd en (in Frankrijk waar ik woon) ook niet hoef te houden.

Het avondje wildkamperen van yöpÿa zou hooguit 40 euro kosten als ik vuur stook op een plek waar het niet mag èn (uiterst toevallig) een boswachter tegenkom. Er zijn trouwens genoeg plekken waar het wel mag.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: zonde geld

Bericht door HJ »

Ik reageer hier nu één keer want ik wil hierover geen discussie voeren.

Ten eerste ben ik het met de meeste mensen eens dat voor bepaalde zaken de boetes buiten proportie zijn.
De oorzaak ligt erin dat verhogingen van boetes meestal uitgevoerd woden met een bepaald bedrag en niet met een persentage.
Het effect van een verhoging van 5 euro is natuurlijk veel groter bij een boete van 10 euro dan bij een boete van 100 euro.

Ten tweede wil ik wel kwijt dat zo'n opsomming uiteraard de feiten weergeeft, de boetes zijn nu eenmaal zo. Alleen voor heel veel van dit soort boetes geldt dat er, vanuit de wet en/of verordeningen, allerlei voorwaarden aan verbonden zijn. Voorbeeld: Op 1 of 2 uitzonderingen na bestaat wildplassen alleen in de bebouwde kom. Dit soort boetes zijn ontstaan omdat er altijd mensen zijn die, met name na het uitgaan, tegen huizen van anderen aan z##ken of sch##ten. Ga even bij jezelf na wat je ervan zou vinden als iemand dat bij jou deed voordat je de boete hiervan veroordeelt. Het simpelweg opsommen van de boetebedragen geeft een zeer scheef beeld van de zin van een boete en geeft dus ook een sterk eenzijdig beeld.

Ten derde wordt er hier een opmerking gemaakt over belonen van goed gedrag. Dat werkt idd vanuit een positievere gedachte. Een voorbeeld hiervan is het uitdelen van de bekende BOB-sleutelhangers voor bestuurders die nuchter achter het stuur zaten.
Dit is bovendien lastig te doen, voorbeeld: Jij woont gewoon in jouw huis. Het is bij wet verboden om bij jou in te breken. Ga jij op een willekeurige dag, iedereen die niet inbreekt bij jou 1 euro geven? Uiteraard niet want het is toch gewoon de afspraak van ons allen om niet te gaan inbreken!! Of geef jij iedereen die niet in jouw tuin sch##t een euro? Uiteraard niet want "dat doe je toch niet"

Waarom verwacht men dan wel dat de overheid dit wel gaat doen?

Veel van dit soort regels zijn ontstaan omdat er een stuk bescherming tegen ongewenst gedrag moet zijn. Ik ben het met iedereen eens dat er teveel nadruk op de negatieve kant gezet wordt. Maar aan de andere kant, stel eens dat iedereen alles mag doen omdat we geen enkele regel meer handhaven. Dan komt er een persoon met een kettingzaag het bos in en zaagt een aantal eeuwenoude eiken om want hij wil graag de openhaard stoken in de winter. Wat vinden we daarvan?

Of er lopen een aantal individuen door de bossen en weiden en die vertrappen alle vogelnesten? Vinden we dat goed?

Op de Veluwe of een ander natuurgebied vind iemand een kopje koffie wel lekker en maakt een vuurtje. Gevolg van dit verhaal dat er weer een stuk van vele hectaren zwart verbrand is.

Je bent met je tarpje oid in het bos op een mooie zonnige morgen en dat komen er een aantal mototcrossers dwars door jouw kampje rijden met veel stank en lawaai. Wat vind je daarvan?

Kortom: wet- en regelgeving is er om een normale samenleving mogelijk te maken. Daar hebben we allemaal voordeel van en soms ook wat nadeel.

Ik sluit af met: Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet. Oftewel houdt rekening met wat een ander ervan vindt of welk nadeel je ermee veroorzaakt.

Ik ben me er terdege van bewust dat de meesten hier met veel respect omgaan met de natuur en alles wat daarbij hoort maar ik vind dat er op deze manier wel een erg eenzijdig en negatief beeld werd geschetst in dit topic.

Tot zover mijn eerste en enig reactie in dit topic.
Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: zonde geld

Bericht door RichardV »

Wat al eerder gezegd is, als je je aan de regels houd in het verkeer krijg je ook geen bekeuring, ik heb er al jaren geen een meer gehad en ik rijd zat kilometers. Vooral op tijd weggaan en zorgen dat je een klein beetje speling hebt. Een hoop overtredingen komen voort uit het lopen haasten in het verkeer. Voor de rest is het ook een beetje hoe je je zelf opstelt. Ik ben ook wel eens het bos "uitgeschopt" omdat ik daar stiekum dacht te gaan slapen. Geen bekeuring gehad, niets. Als ik in het bos loop moet ik ook wel eens plassen en ook daar heb ik nog nooit een bekeuring voor gehad. Als ik aangesproken word ga ik gewoon het gesprek aan en begin ik niet vrijwel meteen met "heb je niets beters te doen" zoals een hoop mensen wel doen. Tuurlijk heb je ook handhavers die erg zwart wit zijn maar dat zijn er volgens mij een stuk minder als men wel eens suggereert. Moraal van het verhaal, in mijn ogen dan, hou je aan de regels en wees vriendelijk want dat werkt echt, voor mij in ieder geval.

Groeten en een prettige, hopelijk witte, kerst
Richard


Plaats reactie