noord korea

Om hier tv programma's of krantenknipsels in te zetten.
Jozolph
Berichten: 1081
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:34

Re: noord korea

Bericht door Jozolph »

@Idow; Volgens mij of mensen nou gaan preppen..?
[quote="janvanloon"]

nu wie neemt extra maatregelen?
Extra voeding in huis, water?
[/quote]

Ik maak me eerder druk om dat gedonder met de banken..
Als N-Korea een scheet laat zit de US en Z-korea er meteen bovenop..


pepijn
Berichten: 317
Lid geworden op: 27 jan 2013, 12:23
Locatie: Middelburg

Re: noord korea

Bericht door pepijn »

en weet ook dat amerika er graag opaf gaat, ze zijn namelijk erg oorlogszuchtig.
niet voor niets dat daar extreem veel preppers wonen ;)


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: noord korea

Bericht door Viking »

[quote="Jozolph"]
@Idow; Volgens mij of mensen nou gaan preppen..?
Ik maak me eerder druk om dat gedonder met de banken..
Als N-Korea een scheet laat zit de US en Z-korea er meteen bovenop..
[/quote]klopt, maar hij had al diverse antwoorden, dus ben benieuwd wat hij nu nog meer wil weten


Jozolph
Berichten: 1081
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:34

Re: noord korea

Bericht door Jozolph »

Laten we het dan andersom vragen, JanvL maak jij je inderdaad zorgen over mogelijke fall-out en ben je je daar al op aan het voorbereiden?


Vrijbuitert

Re: noord korea

Bericht door Vrijbuitert »

Ik bereid me helemaal niet voor op een mogelijke Chemische, Biologische, Radioactieve of Nucleaire oorlog tussen Noord-Korea en de VSA (of welke landen dan ook). Mocht die oorlog er komen hoop ik dat er snel een kernbom bovenop mijn huis valt, dan hoef ik me ook geen zorgen te maken over de gevolgen.

Het opslaan van voedsel heeft weinig zin, wat heb ik er aan om mijn leven te rekken terwijl mijn hele woonomgeving gesloopt is door dergelijke troep.

[quote="Herman"]
Zal wel loslopen . En anders goed voor de economie.
[/quote]Oorlog is nooit goed voor de economie, kost bakken vol met geld.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: noord korea

Bericht door janvanloon »

@ iedow: de toon is weer supervriendelijk, de antwoorden die gegeven waren voor je jouw bericht plaatste waren bijna allemaal om te lachen...  het was vooral om jullie berichten te horen, gewoon om te zien wie wat doet.
vragen staat vrij... toch?


Afbeelding

@ Jozolph: ergens spookt het toch door het hoofd, die fall out. bij de kernramp van Tsjernobyl was ook het bericht niets meer uit eigen tuin te eten... ( broodje aap of niet..). ik zelf heb voor de rest niets van bescherming of maatregels. alleen drank en voedsel voldoende voor een maand of 4... maar daar ben je niet zo echt veel bij...

@ vrijbuiter: heb je een punt in... als er niets meer is... waarom dan nog verder gaan... maar zou dan het menselijk instinct niet aanslaan ( op de moment zelf )?
Laatst gewijzigd door janvanloon op 04 apr 2013, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: noord korea

Bericht door Esmoreit »

[quote="janvanloon"]
nu wie neemt extra maatregelen?
Extra voeding in huis, water?
[/quote]

Volgens mij is je vraag helder, Jan: je wil graag weten of wij extra maatregelen neemt nu Noord-Korea dreigt met nucleaire middelen.
Ik vind het niet vreemd dat je je vraag herhaalt, want van de eerste elf reacties is er inderdaad maar weinig een serieus antwoord op je vraag.

Om je vraag te beantwoorden:
Ik neem geen extra maatregelen. Ik heb wel altijd redelijk veel eten en wat extra (flessen) water in huis. Noord-Korea en de (westkust van de) V.S. liggen behoorlijk ver van Nederland vandaan, dus ik heb niet het idee dat we veel last zullen hebben van de straling.
Noord-Korea is een behoorlijk geïsoleerd land. Als ik de media mag geloven, dan zullen maar weinig landen Noord-Korea steunen. Zeker niet, als ze zo dom zijn om met nucleaire wapens te gooien.


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2012, 22:30
Locatie: Oost-Zeeland

Re: noord korea

Bericht door Niels »

[quote="Vrijbuitert"]
onomie, kost bakken vol met geld.
[/quote]

Fout, kijk maar naar de crisis in de jaren 30 van de 20e eeuw. Gelijk opgelost door de 2e wereldoorlog. Er kwamen toen in 1 klap enorm veel banen bij! Wapenmaker, hulzenmaker, scheepbouwer, etc.


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: noord korea

Bericht door oud deelnemer 4 »

en niet te vergeten meteen heel wat minder mensen op deze aardkloot,
dan woon ik toch liever wat krapper !

verder ben ik en wordt ik geen prepper !
Het opslaan van voedsel heeft weinig zin, wat heb ik er aan om mijn leven te rekken terwijl mijn hele woonomgeving gesloopt is door dergelijke troep.
sluit me hier helemaal bij aan.


Gebruikersavatar
woody
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:24

Re: noord korea

Bericht door woody »

klopt maar de jaren daarna geld dat niet meer http://www.kijkmagazine.nl/nieuws/is-oorlog-goed-voor-de-economie/


Gebruikersavatar
11E
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2012, 22:21

Re: noord korea

Bericht door 11E »

In de jaren vijftig, zestig en zeventig werden er kernwapens afgestoken alsof het voetzoekers waren (o.a.bommen van meerdere megatonnen). Natuurlijk moet je er niet vlakbij staan. De overgebleven radioactieve bomresten blijven inderdaad achter in de hogere luchtlagen en hebben een wereldwijde verhoging in de hogere atmosfeer tot gevolg, maar drie weken op het strand van Copacabana levert meer natuurlijke achtergrondstraling op dan deze bommen uit de jaren toebak. En luchtexplosie van een kernwapen levert eigenlijk weinig fall out op. Een zgn. Maaiveldexplosie zuigt enorme hoeveelheden bodemmateriaal, puin etc op wat ook weer naar beneden komt. Afhankelijk van het vermogen van het wapen komt dit tot in de hogere luchtlagen met als mogelijk gevolg een verdere verspreiding. Ik maak me i.i.g geen zorgen😊


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: noord korea

Bericht door gamatic »

Ik neem geen maatregelen, we zullen waarschijnlijk economisch en op de schaal van Richter er enigzins wat van merken.


Jozolph
Berichten: 1081
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:34

Re: noord korea

Bericht door Jozolph »

Hier een filmpje van alle nucleaire bommen en testen van 1945 tm 1998.. Ik werd er wel even stil van toen ik hem voor het eerst zag..

A Time-Lapse Map of Every Nuclear Explosion Since 1945 - by Isao Hashimoto


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: noord korea

Bericht door janvanloon »

word je stil van...............


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
oud deelnemer 4

Re: noord korea

Bericht door oud deelnemer 4 »

mooi filmje
amerika toch weer erger, dan de rest van de wereld :-X

ook interessant dat engeland  testen deed op het amerikaanse vaste land


Plaats reactie