Mijn noodkit/survival kit

Topics over wilderness survival.
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Mijn noodkit/survival kit

Bericht door MichelVH »

Ik zou voor briefjes gaan, maar je moet ze dan wel droog houden, ook al is het geen papier. Munten zijn zwaarder en hebben minder waarde. Misschien dat je een of twee €2 munten erbij wil hebben


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Mijn noodkit/survival kit

Bericht door oud deelnemer 4 »

tjsa welke valuta en muntjes of briefjes..... sterk afhankelijk van waar je naar toe wil gaan en verloren raakt.
pas je aan aan de mogelijkheid om dat wat je meeneemt ook uit te kunnen geven of kunt gebruiken.
ben al op plaatsen geweest waar je met ons plastic geld nu eens helemaal iets kon. maar toch zou ik plastic geld meenemen als ik verre reizen ging maken. daarnaast papiergeld in kleinere waardes. ook dollars zijn iet overal handig. in een afgelegen dorpje in Nepal en ook in Noord Pakistan kon ik met dollars toen niets beginnen. omdat de locals daar ongeveer een dag of 3 - 4 voor moesten gaan reizen om het weer in beter bruikbaar geld om te wisselen.


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Mijn noodkit/survival kit

Bericht door madman73 »

In 2004 hadden diverse Nepalesen zelfs liever Euro's dan dollars. Was (toen) een stabielere munt.


Schutter Bas
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 jan 2016, 17:28

Re: Mijn noodkit/survival kit

Bericht door Schutter Bas »

Ik heb een BIC aansteker gekocht voor erbij, en ik heb van een ander topic watten in rietjes gedaan zodat ik watervast tondel bij mij heb.
Nu heb ik er 3 mogelijkheden voor vuur in zitten: BIC aansteker, firesteel en stormlucifers.

Enkel nog een beker en een manier om water te zuiveren en dan is de kit wel compleet.


carpe diem
Plaats reactie