hoe zouden jullie het willen?

Topics over wilderness survival.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

hoe zouden jullie het willen?

Bericht door Nomad »

Beste leden,

Ik zou graag horen hoe jullie een top week zouden hebben ( wat voor ieder anders is) als je een trip zou boeken naar Tsjechië  voor een survival week.

Wat zou  in  het programma moeten zitten,  en hoe zou het er uit moeten zien, wat voor soort locatie.
Wat zou je aan georganiseerde activiteiten willen zien. bergbeklimmen, abseilen,  bingo,
En wat zou een acceptabele prijs zijn voor jou eigen programma en dat van andere.

Het is niet de bedoeling om commentaar op het programma van andere te geven, maar dat te beoordelen naar een prijskaartje. mis je dingen bij een ander maak dan je eigen programma.

Waarom deze vraag...
Ik wil met een compilatie van jullie wensen en prijzen gaan uitzoeken dit jaar of ik outdoor reisbureaus in Tsjechië een programma kan laten aanbieden naar jullie wensen.
trips met of zonder kinderen. 
Ik heb wat contacten daar in die wereld en wil een programma laten maken door locals, simpelweg omdat die op de hoogte zijn hoe dit soort trips juridisch goed te laten verlopen en hun expertise te gebruiken voor het organiseren van trips. 

Let wel! het gaat voor mij geen eigen onderneming worden. Ik heb mijn eigen ideeën over wat ik leuk zou vinden om te doen.  Alleen is dat aanbod niet beschikbaar of het valt ruim buiten mijn budget.

mijn eigen programma.
Trekken met een Canadese kano. slapen in de natuur en niet op een camping. een paar dagen in een bos rondt zwerven en slapen. niet te veel verplichtingen en veel vrijheid.
af en toe een gezamenlijke maaltijd, wat berg klimmen. ik denk dat het leuk is om het bos in te gaan en paddenstoelen/eten te gaan zoeken. mss zijn er mensen die willen gaan vissen en dat klaarmaken. Ik denk dat voor een goed geregelde week een bedrag van rondt de 2 a 250 euro zonder vervoer vanuit Nederland goed te doen is. afhankelijk van de groep grootte.

ik ben benieuwd.


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Vrijbuitert

Re: hoe zouden jullie het willen?

Bericht door Vrijbuitert »

Mij zou een combinatie van klauteren in de bergen en survival wel wat lijken.

Raften met een zelfgemaakt vlot ofzo. Zelf voedsel zoeken, vuur maken. Dat soort dingen.

Wel allemaal in de natuur natuurlijk.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: hoe zouden jullie het willen?

Bericht door Meatloaf »

rondje boogschieten, met of zelfgemaakte bogen( erg lastig, veel voldoening) of met trainingsboog. daar krijg je iedereen jong en oud wel warm voor ;)
als doel is een jute zak gevuld met stro al voldoende, hang hem beetje aan een boom zodat die beweegt, werkt altijd


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: hoe zouden jullie het willen?

Bericht door Calhovin »

When in Rome... je zit in Tsjechië, ik heb daar gekayaked met locals en dat was voor mij een toevoeging tov peddelen elders. Niet het water, maar de insights van de locals. Ik heb geslapen in een oostblokflat van 300 meter lang met duizenden identieke kamertjes, 's ochtends brood gegeten wat ik nooit mee zou nemen uit de supermarkt, gedronken in kroegen waar ik uit gemept zou worden zonder mijn lokale peddelaars. Dus: bos heb je overal, maar als je in een Tsjechisch bos bent, doe dan ook iets Tsjechisch, of eet wat Tsjechisch, of... je snapt wel wat ik zeg. Neem de lokale tradities mee het aanbod in, wat dan ook kan of zal zijn. Dat levert een meerwaarde op.

Just my $0.02


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: hoe zouden jullie het willen?

Bericht door randoloup »

Calhovin haalt daar al een zeer belangrijk punt aan. Een vraag die een geïnteresseerde persoon zeker gaat stellen, is wat jij méér te bieden hebt dan een ander. Waarschijnlijk is het de allereerste vraag, want de keuze in bushcraft en survivalgerelateerde arrangementen is enorm.

Waarom zou iemand helemaal naar Tsjechië rijden voor een survivalweek, als het in de Ardennen of op de Veluwe ook kan? Precies, dan moet je op een goede manier je troefkaarten uitspelen. Waarmee Tsjechië zich weet te onderscheiden van andere bestemmingen. Een andere culturele invalshoek m.b.t. natuurbeleving, veel grote bossen, bergen, goedkoop bier ... je weet meer voorbeelden te noemen dan ik. Kijk eens naar dingen die typisch Tsjechisch zijn, welke natuurvaardigheden kent men elders niet.

Bushcrafters zijn bijna zonder uitzondering mensen die hun eigen cultuur thuislaten, als ze in de wildernis of bij andere culturen verblijven: ze passen zich gemakkelijk aan en leren graag dingen bij.

Daarmee onderscheiden ze zich van het gros van de vakantiegangers. Die vooral hun eigen culturele waarden en normen in hun bagage hebben en zich ergeren als het buiten hun eigen (kleine) wereldje niet helemaal gaat zo als men dat zou wensen.

Kortom, blijf op de eerste plaats jezelf en laat de Tsjechische outdoor organisaties hun eigen karakter als een soort rode draad door het programma lopen. Een avontuur dat uiteraard kan bestaan uit voettochten, vrij kamperen, kanovaren e.d. Succes!


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

Re: hoe zouden jullie het willen?

Bericht door Nomad »

dank voor de reacties tot nu toe. het overleg met een tsjech touroperator is onderweg. echter de vragen die daar gaan komen ... wat willen jullie, wat  mag het kosten. er is interesse vanuit de touroperator, de bereidheid tot  mee denken en regelen is er. en het land heeft juist de potentie en vrijheid.
vandaar de vraag. hoe gaat jullie top week eruit zien. wat ga je na afloop van deze week vol enthousiasme vertellen wat er zo geweldig was...

Wie droomt er nog meer weg bij een top week en neemt dfe moeite om dat neer te pennen. vast bedankt voor de reacties.

ik ga me een paar dagen buigen over wat bouw constructies en verzuipen in een bouw plaats ....


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Plaats reactie