persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Topics over wilderness survival.
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door randoloup »

eigenlijk gebruik ik geen personal survivalkit:

http://bushcrafters.net/blog/de-personal-survivalkit-van-erik/


oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door oud deelnemer 4 »

met interesse gelezen, ik herken wel de gedachtengang maar de uitvoering, dus zeg maar het persoonlijke deel is bij mij inderdaad weer anders...
een chocolade noodpakket zou voor mij nooit werken, die zou allang weer op zijn voordat de noodsituatie  er is.


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door randoloup »

Ik heb héél wat jaren altijd een personal survivalkit als standby gehad en zelden gebruikt. Maar door vele jaren ervaringen, ook in extreme omstandigheden, heb ik toch het meeste profijt gehad van degelijke tools. Spullen die functioneren!

Hoe groot is de kans dat je alle uitrusting verliest, behalve je survivalkit? Wat is de meerwaarde van een volledig uitgeruste personal survivalkit?

Bijvoorbeeld in geval van nood, kun je schoenveters gebruiken om iets mee vast te binden. Hoe groot is de kans dat je niets scherps vindt, dat een mes zou kunnen vervangen?


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Karl »

Bijvoorbeeld in geval van nood, kun je schoenveters gebruiken om iets mee vast te binden
Klinkt misschien idioot maar daarvoor heb ik altijd een stuk of wat oversized tie wraps bij me.
Overleven moet wel leuk blijven namelijk..  ;D

  #015# je standaard schoenveters vervangen door paracord?


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door randoloup »

  je standaard schoenveters vervangen door paracord?
Goeie tip, waarom niet! Ik heb ook weleens van die elastische 'wrapveters' gehad die nooit los konden laten en ook voor vele andere doeleinden te gebruiken waren.

Maar verder, leg onze drie gepubliceerde BP personal survivalkits en opvattingen over uitrusting maar eens langs elkaar. Het is echt héél persoonlijk gebleken!

Wie z'n psk erbij wil zetten, laat het maar even weten!


Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Wälderer »

Ik zie er ergens gelijkenissen in met wat ik gebruik maar wat zeker een aanvulling kan zijn is een emergency sleeping bag http://www.getreadygear.com/survival-sleeping-bag.aspx.
In geval van verlies van uitrusting heb je nog iets om in te slapen. Is ook bruikbaar bij dagtochten waarbij je geen slaapzak meeneemt of als extra te gebruiken met een slaapzak als het plots extreem koud zou zijn of als de slaapzak nat word. Zit bij mij ook standaard in de wagen.


Take less, do more.
Mors

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Mors »

Leuk om te lezen

Je kan ook zelf powersnacks maken met honing, gedroogd fruit, kecks etc


Gebruikersavatar
Karl
Berichten: 440
Lid geworden op: 19 sep 2012, 22:58
Locatie: Drenthe

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Karl »

We reageren gewoon lekker hier..  8-)
Heb er overigens zojuist een topic van gemaakt maar vind het ook leuk wanneer eea relateerd aan hetgeen reeds is bijgedragen. Vandaar..

Mbt zo'n PSK kan dit wellicht interessant zijn:

http://www.equipped.com/prsnlkit.htm

Er staan er verschillende onder elkaar.


Tip mbt die riemversie:

Volgens mij is een zg. 'moneybelt' of 'geldriem' hier ook heel geschikt voor. Zo'n rits aan de bovenkant vind ik persoonlijk namelijk geen potje. Dan zou velcro mi een betere keus zijn vooral omdat de inhoud waarschijnlijk hoogst zelden zou worden aangesproken en er daardoor van slijtage niet zo gauw sprake is.
Daarnaast kun je zo'n riem gemakkelijk naar eigen behoefte vullen en ben je dus niet afhankelijk van de keus van een fabrikant.


"The mind is like a parachute, it works better when it's open." - Jim Marrs
Gebruikersavatar
Wälderer
Berichten: 433
Lid geworden op: 29 jan 2013, 18:56
Locatie: België

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Wälderer »

Die riemversie is wel mooi gevonden. Die zul je minder snel verliezen dan iets anders en je hebt weer plaats vrij in je broekzak (of waar je de psk normaal opbergt). Velcro is inderdaat betere keuze dan gewone riem, is minder stijf dan een rits en zal veel minder last hebben van slijtage.

Die reflecterende band is nog een goede aanvulling voor een psk, zal ik ook gebruiken. Persoonlijk zou ik nog een oranje plastiek zeiltje, waxine kaarsje en reddingsfolie toevoegen.


Take less, do more.
bambix
Berichten: 484
Lid geworden op: 11 nov 2013, 11:42

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door bambix »

Veel meer als een goed tonnetje wijn heeft erik denk ik niet nodig om te overleven ;-)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door J@siu »

;-) Whahahaha !!!


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Esmoreit
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 mar 2011, 22:31
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Esmoreit »

Je veters gebruiken om te overleven is geen pretje. Dan zitten je schoenen ook meteen kl$#e.  ;-)

Er zijn bepaalde dingen handig om bij je te hebben, afhankelijk van waar je bent en wat je doet. Ik neem geen firesteel mee naar mijn werk, maar bijv. een tube secondenlijm kan ik soms goed gebruiken!


<i>Aldus eest menechwerf gesciet: quade werken comen te quaden loene, maer reine herten spannen croene, die vol doeghden sijn ende vol trouwen.</i>
Ingels
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 jan 2014, 18:12

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Ingels »

Als je je rugzak moet achterlaten uit noodzaak, of verliest onderweg(kan door eender wat zijn) dan kan zo een kitje wel degelijk je leven redden...
Zeker als je een eind buiten de bewoonde wereld bent...
Grt.


Mr.Quick
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 jun 2014, 23:38

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door Mr.Quick »

De link uit de startpost is dood, iemand een idee waar ik het verhaal kan vinden?


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: persoonlijke survivalkit van Erik (BP)

Bericht door janvanloon »

De site waar dit opstond, werkt al een tijdje niet meer.

Maar start een topic met de vraag of iedereen zijn EDC of survival kit wil laten zien :)
( of kijk eens of er zo al iets staat op het forum )  :P :P


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Plaats reactie