Gray man concept?

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Plaats reactie
Lone Wolf Survival
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2015, 13:25

Gray man concept?

Bericht door Lone Wolf Survival »

Hallo,


Ik kwam op Youtube een filmpje tegen over het "gray man" concept. De link van het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PFABNsb6dEI

Ik vond dit erg interessant en zou graag meer over deze theorie te weten komen. Iemand die daarbij kan helpen?

MvG,

Kjeld Jansen
Lone Wolf Survival


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Gray man concept?

Bericht door janvanloon »

Het is ( volgens mij toch ) voor al off radar blijven en een laag profiel hebben.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Lone Wolf Survival
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2015, 13:25

Re: Gray man concept?

Bericht door Lone Wolf Survival »

janvanloon schreef:Het is ( volgens mij toch ) voor al off radar blijven en een laag profiel hebben.

Daar komt het kortgezegd wel op neem maar ik zou graag wat meer gedetailleerde info vinden!


Gebruikersavatar
madman73
Berichten: 2119
Lid geworden op: 06 mar 2014, 23:01
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: Gray man concept?

Bericht door madman73 »

De mensen met kennis zitten onder de radar denk ik ^-^


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Gray man concept?

Bericht door Meatloaf »

zoals ik het zie, is juist dat je niet onder de radar gaat maar erboven blijft en dan ervoor zorgen dat je niet uit de toon valt.
dus loop je in een pak als je in utrecht gaat lopen, flink tempo erin alsof je haast hebt, telefoon aan je oor etc.
doe je dat in een buitenwijk(wat armere buurt) van bv rotterdam/amsterdam/utrecht dan val je enorm uit de toon. daar zou je eerder in een gewone spijkerbroek en tshirt lopen wil je niet opvallen.


misschien een heel simpel voorbeeld is misschien wel politie/militairen in burger. ziet eruit als jan met de pet, net zoals zn buurman, en valt niet op in de menigte.


madman
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 apr 2012, 00:58
Locatie: DR88

Re: Gray man concept?

Bericht door madman »

Check het yt kanaal van black scout survival maar eens verder. Hij gaat in een aantal filmpjes dieper in op dit concept.
Het gaat er kort samengevat om dat je vooral niet opvalt in de menigte of je omgeving. In een shtf scenario zijn juist de mensen die er tactical uitzien of de mensen die er geen geheim van maken grote voorraden te hebben het eerste aan de beurt om beroofd of vermoord te worden.
Conclusie: De grayman heeft de juiste voorbereidingen getroffen om wanneer shtf te kunnen overleven, hij hangt dit echter vooral niet aan de grote klok en steekt zeker zojn hoofd niet boven het maaiveld.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gray man concept?

Bericht door Roely »

Concept is vrij simpel !

http://ferfal.blogspot.nl/2010/08/gray-man-concept.html
http://www.defensivecarry.com/forum/con ... heory.html
http://www.itstactical.com/intellicom/m ... f-society/

Vanwaar de interesse ??
Voor iemand die op internet schrijft over zijn loopbaan en martial arts kwaliteiten, is het concept om als grijze muis door het leven te gaan toch wel totaal het andere uiterste.


Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1159
Lid geworden op: 14 jul 2015, 16:34

Re: Gray man concept?

Bericht door Tim »

Ha,

Ik denk dat ie al begonnen is als gray wolf. 14dagen geleden laatst actief en z'n site is ook nog niet verder.

Ondernemer, zeker internet ondernemer kost heel veel tijd. Mensen/klanten willen nieuwe dingen zien, liever gister dan morgen.

Carpy


If you are not willing to be a fool, you can't become a master.
bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Gray man concept?

Bericht door bourgeois »

Ik heb de diverse links eens even gelezen en ik zie echt helemaal niets nieuws. Dergelijke adviezen over hoe onder de radar te blijven waren al standaard lesstof voor agenten van de SOE en OSS in WO2.


Plaats reactie