Mijn EDC

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Gebruikersavatar
Terra
Berichten: 1810
Lid geworden op: 20 jul 2010, 19:45
Contacteer:

Re: Mijn EDC

Bericht door Terra »

Ik ben een minimalist.

Mes: een EnZo Birk 75. Waarom? kwaliteit folder met scandigrind.
Creditcard: koop ik alles wat ik nog niet heb of kan maken.
Fischerman friends: houd het hoofd cool en suikers
Telefoon HTC met led lampje

Met deze set kom ik hele wereld rond!


Afbeelding


www.stichtingbushcraft.nl

It's in adventure, that i learn knowing myself and finding myself...
oud deelnemer 5

Re: Mijn EDC

Bericht door oud deelnemer 5 »

[quote="hsmeets"]
zijn er eigenlijk mensen die met het verslechterde weer vandaag wat extra's in hun zak hebben gestoken?

ik moet eerlijk gezegd bekennenn ik niet (heb wel schep en een extra trui/shirt standaard in de auto liggen), maar verder dan de auto volgooien met diesel heb ik eigenlijk niks ondernomen  :-X
[/quote]

Yep een handvol waxinelichtjes, nalgenefles met metalen beker, thee, suiker, slaapzak, firesteel en een scheutje spiritus in de tank. Dit om te voorkomen dan eventueel water in mijn brandstofleiding bevriest en zo middels een ijsklompje de leideing afsluit. (oud truukje vanuit mijn vrachtwagenverleden)


Gebruikersavatar
bushie
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:31
Locatie: heumen
Contacteer:

Re: Mijn EDC

Bericht door bushie »

Schone groene driekanten doek.
Leatherman 2000
Herstelsetje
iPhone.

Standaard op de man.


Men kan de natuur niet bezitten maar wees bezit van de Natuur.

www.tornakbushcraft.nl
Gebruikersavatar
Basjkr
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 aug 2012, 23:31

Re: Mijn EDC

Bericht door Basjkr »

Ik heb elke dag bij me:
Portemonnee,
iPhone,
Sleutels
En mijn Buck 327 titanium
Heb hier meer dan genoeg aan in deze betonnen jungle.


Gebruikersavatar
joel
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jan 2013, 18:17

Re: Mijn EDC

Bericht door joel »

dit is mijn edc ook voor werken op evenementen etc

Casio horloge
Paracord bracelet
portemonnee met naast the usual ook lock picks
Buck Bantam BHW folder
Leatherman super tool 300
Fenix ld 22 190 lumens
sleutels
i-phone 3g oud rot ding
zippo
nu nog shag maar ik probeer te stoppen


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Mijn EDC

Bericht door TTS »

[quote="rescue"]

Ik bedoel mijn EDC ziet er anders uit als ik naar een sauna ga, dan dat ik ga bushcraften.
[/quote]
Je boft dat nog niemand je gevraagd heeft naar je EDC in de sauna  #025#


Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 113
Lid geworden op: 20 jan 2013, 15:58

Re: Mijn EDC

Bericht door Ivo »

Interessant om te weten wat mensen allemaal zo'n beetje bij zich hebben.
Ikzelf ben beroepsmatig veel buiten in de bossen als bomenrooier/boomverzorger. Werk wat toch wel wat risico met zich meebrengt. Dat betreft het werk zelf, en ook de terreinomstandigheden. ( een ambulance is niet zomaar ter plaatse, ALS er überhaupt een ambulance kan komen.....weet ik uit ervaring. :o
Wat ik zeker bij me heb in de auto is een goede verbandtrommel, mijn koelbox met hapje en drankje , naaigarnituurtje etc . Op de man is altijd aanwezig : telefoon, kl. Zakmes, fox zakmes met één hand  te openen, aansteker, doosje sigaartjes ;D en ook erg handig: een reep fietsband . Dit is handig om een evt. ( slag) aderlijke bloeding te verminderen( helemaal stoppen doe je het toch niet, maar je kan het even rekken...)voordeel van zo'n fietsband is dat je het met 1 hand om kan gooien. Rubber klemt zichzelf al af omdat het rekbaar is. ( als je zelf gewond bent aan één arm bv. en je bent even op jezelf aangewezen...., en je kan er een gebroken ledemaat mee spalken/fixeren.  Die tip heb ik overigins ooit gehad van helicopter - verpleegkundige van defensie. Een man van de praktijk dus.  Dat was het ff in vogelvlucht voor wat mijn edc betreft.
Laatst gewijzigd door Ivo op 10 feb 2013, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
obiwanjacobi
Berichten: 1530
Lid geworden op: 03 dec 2009, 07:35
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Mijn EDC

Bericht door obiwanjacobi »

Goed. Mooie EDC's.

Maar wie heeft het ooit moeten gebruiken?? Ik bedoel ECHT gebruiken - een situatie waarin je ECHT blij was dat je het bij je had...

Ik heb ook een tijdje met een klein EDCtje gelopen. Maar kwam er al snel achter dat het meeste dead weight is. Voordat ik op pad ga, denk ik even na over wat ik allemaal mee moet/wil nemen, maar niks is standaard (behalve mijn portemonee, telefoon en sleutels).


Grtx,
Marc | Blog

Save a tree, eat a beaver!
All the gear but no idea!
oud deelnemer 4

Re: Mijn EDC

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="obiwanjacobi"]
Goed. Mooie EDC's.

Maar wie heeft het ooit moeten gebruiken?? Ik bedoel ECHT gebruiken - een situatie waarin je ECHT blij was dat je het bij je had...

Ik heb ook een tijdje met een klein EDCtje gelopen. Maar kwam er al snel achter dat het meeste dead weight is. Voordat ik op pad ga, denk ik even na over wat ik allemaal mee moet/wil nemen, maar niks is standaard (behalve mijn portemonee, telefoon en sleutels).
[/quote]precies, alhoewel ik ook nog een leatherman, shag en aansteker mee nee, maar ik ben dan ook geen grammenneuker ;D


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Mijn EDC

Bericht door TTS »

Enkele weken geleden had ik me tegen de schemering in een groot bos met de auto vastgereden in de sneeuw.
Had een legerschopje bij me..... geen resultaat...
Geen jas bij me, wel een bijl, mes, Zweedse stove, water, koffie, firesteel.

Maar wat me er uit hielp was een smartphone met internet, een belletje naar de boswachter, zijn 4x4, een stuk sleepkabel.

Met een takel en een eind sterk touw had ik het wel zelf gered. Die wil ik dus aan de auto toevoegen.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Mijn EDC

Bericht door J@siu »

Je had mij ook kunnen bellen slimmert !!.. waar was dat ergens ...?

enne je weet toch dat je NOOIT alleen er op uit mag, in het grote donkere bos !!! ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Plaats reactie