jouw verdedeging when shit hits the fan

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Gebruikersavatar
tarik
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 aug 2011, 22:16
Locatie: empel - s-hertogenbosch

jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door tarik »

als shit the fan raakt zullen er altijd mensen zijn die jou geprepte spullen zouden willen hebben, wat zou jij dan doen / hebben om jezelf (en geliefden) te verdedigen, en dan niet alleen thuis maar ook als je aan het scouten bent voor voedsel / materialen.


justl1
Berichten: 99
Lid geworden op: 11 jun 2012, 13:52
Locatie: olst

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door justl1 »

Wat denk je van delen?


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door lucien »

potje stompen?of een klap verkopen met de achterkant van mijn mes zodat hij er niet dood aan gaat
delen? nou nee dat zou ik niet doen bij vreemde


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Meatloaf »

[quote="luciën"]
potje stompen?of een klap verkopen met de achterkant van mijn mes zodat hij er niet dood aan gaat
delen? nou nee dat zou ik niet doen bij vreemde
[/quote]

kijk dan maar uit dat het niet uitlekt dat je iets hebt, want dan heb je een slachtveld voor je deur ;) ik denk dat het beste is om je voorraad low profile te hebben. weet niemand dat jij eten in overvloed hebt doen ze niks.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door jenniskens »

Ik zou het met hand en tand verdedigen.
Hoe dan ook!

Klinkt misschien hard maar ik denk dat het de werkelijkheid is.

Ik denk dat de meeste dat uiteindelijk zullen doen wand delen is geen optie als het echt zo ver zou komen.
Trouwens als het echt nodig is gaat je instinkt werken en dan komen we denk ik weer uit bij het niet delen.
Laatst gewijzigd door jenniskens op 10 aug 2012, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Basel »

Bloed of bloemen is het gezegde hier :p


Gebruikersavatar
hvm
Berichten: 1004
Lid geworden op: 04 dec 2009, 15:42
Locatie: Utrecht

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door hvm »

Je kan altijd delen met een aantal naasten (buren, familie, vrienden) en samen zorgen dat de middelen gaan naar diegenen die het het hardste nodig hebben.

In je eentje is het lastig overleven, met een groep sta je sterker, om vele redenen. Bovendien is een mens een sociaal wezen en moet er veel opgebouwd worden, als het misgaat, niet?

Overigens lijkt de kans dat het echt misgaat me klein. Al die spannende berichten in de media gaan over "crisis", maar we blijven voorlopig een van de meest welvarende landen ter wereld, dus we moeten nog een eind zakken voordat we ons echt druk hoeven maken wat mij betreft.


Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Teacher »

Idd als groep sta je veel sterker dan alleen, en ik zou het niet over men hart krijgen mensen te zien verhongeren.
Hier waar ik woon delen wij veel, bv ik heb kippen lopen die veel te veel eieren leggen dan 2 mensen op kunnen, en men over geburen hebben een grote moestuin dus helpen wij elkaar een beetje.


Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door janvanloon »

De meeste mensen in je buurt, ken je...
Dan weet je ook welke daarvan klojo's zijn, dikke nekken die over je weg lopen, en wie goede mensen zijn...
Daar zou ik aan denken als er een ramp zou gebeuren... (ok bij een ramp kunnen mensen raar uit de hoek komen ) maar toch zou ik het ergens in mijn achterhoofd houden.
voor de rest... very low profile en doen alsof ik zelf niets heb en het even moeilijk heb als iemand anders.
als het echt niet anders zou kunnen... verdedigen.
Geweld gebruiken... tja dat is als ze aan mijn vrouwtje komen... dan heb ik nogal een heeeeeeeeeeeel kort lontje  #016# ( andersom ook )


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door rude »

Glock 19  8-)


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door lucien »

[quote="ruud"]
Glock 19  8-)
[/quote]

tja moet je wel een vergunning hebben en er zijn er genoeg die geen vergunning hebben maar die gaan het hier natuurlijk ook niet zegge ;-)


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

Ongeloof na brute overval op vakantiepark

VOORTHUIZEN - Ongeloof en verbijstering heersen op het vakantiepark Zonneheuvel in Voorthuizen na de gewelddadige overval op Henk en Marijke Adams.

Het jonge stel werd daar in hun woning overvallen door drie mannen die het hadden voorzien op hun motoren. Het echtpaar raakte bij de worsteling die volgde zwaargewond. Een van de vermoedelijke daders, een 27-jarige man uit Ede, overleed.
De politie kreeg woensdag rond 22.00 uur een melding dat meerdere overvallers een woning aan de Zevenbergjesweg waren binnengedrongen. In het huis ontstond een worsteling waarbij meerdere schoten werden gelost. Henk Adams werd daarbij meerdere malen in beide benen geraakt, zo vertelde zijn vader gisteren, nadat hij zijn zoon in het ziekenhuis had bezocht. Ook werd zijn gezicht ernstig toegetakeld. Datzelfde gold voor zijn vrouw Marijke. Haar kaak werd door de overvallers kapotgeslagen.

Reactie van de politie:

Slachtoffers van een woningoverval kunnen het beste vluchten als ze gezond willen blijven.
Dat zegt de politie na nieuw onderzoek.
En wie niet kan vluchten, moet rustig toekijken en accepteren wat er gebeurt.
Uit het onderzoek naar honderden woningovervallen blijkt dat bewoners in bijna de helft van de gevallen gewond raken.
Dat komt meestal doordat ze zich verzetten, zegt landelijk overvalcoördinator Jos van der Stap van de politie.

'Een overal komt als een complete verrassing. Mensen raken in paniek en overvallers reageren daar met geweld op.
Door verzet van bewoners kan het heel snel escaleren', aldus Van der Stap.

Er waren vorig jaar in Nederland bijna achthonderd overvallen. In 20 procent van de gevallen is het slachtoffer ondernemer. Ook ouderen zijn een geliefd doelwit van criminelen.
Gisteren waren er onder meer woningovervallen in Voorthuizen (waarbij een dode viel) en Zeist.

Bron: AD

en nu ??? wat zouden jullie doen in deze situatie ???


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door lucien »

Light aan het wapen dat ze gebruiken en hoe ze zich gedragen maar ik zou zeker wel war tegen hun doen, maar als mijn twee andere broers thuis waren dan zou het toch knokken worden maar dan op een moment dat hun het niet verwachten of het wapen niet goed vast hebben


Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door jaspertimm »

Over het algemeen zijn de mensen die bij mij zouden komen stelen heel veel beter kunnen vechten en met wapens omgaan dat ik!

Dus ik denk dat er dan weinig opzit dan alles goed dicht houden en als het ze toch lukt, jammerlijk toekijken!


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

oke ... erg in dit geval , maar ik blijf erbij ...
een of meerdere honden in huis verminderd het risico op een overval ...  >:D

mijn mening hè 
wij hebben niet veel in huis, maar aangezien hier de PC's en fotoapparatuur toch wel wat waard is ( voor ons dan hè)

Afbeelding
upload images

Afbeelding
photo hosting

Afbeelding
upload photo

hier moeten ze langs, drie stuks , en als dat Uberhaubt lukt ben ik er nog ... en een eindje hout !!!


"Dont copy me, by yourself"
Plaats reactie