jouw verdedeging when shit hits the fan

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Smallie »

[quote="J@siu"]
hier moeten ze langs, drie stuks , en als dat Uberhaubt lukt ben ik er nog ... en een eindje hout !!!
[/quote]

Mooie babbels, maar het zijn vast huis honden en geen waakhonden en een eindje hout gaat het niet winnen van een vuurwapen.
Daarnaast loop je volgens mij nu met een stuk gips om, maakt je er ook niet sneller en sterker op.

Ik hecht persoonlijk meer waarde aan mijn leven (en dat van huisgenoten en huisdieren) dan aan eigendommen.

Ontopic: De uitwerpselen zullen volgens mij nooit zo hard de ventilator raken dat ik geweld zal moeten gebruiken, elke voorbereiding daarop is gebaseerd op angst (reëel of irreëel) en ik ben liever naïef genoeg om mij daar geen zorgen om te maken.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

wbt een vuurwapen .. tja,  daar kan niets tegenop  >:D

en babbelen doe ik ook niet , want ik ken mijn dieren , die staan alledrie zeer goed onder Appèl
maar afgezien van ons "roedel" ... deze combi maakt het juist bijzonder , omdat de een niet voor de ander onderdoet ...

heb je ooit eens een BULLTERRIER VAST zien houden ...  ::)

bij deze ben je uitgenodigd om eens op "visite"  te komen  8-)
dan gaat of mijn vrouw weg of ikke ,  maar we staan niet voor de gevolgen in ...oke  :D..
en dan mag jij onze "huishonden" proberen te passeren  ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door jenniskens »

Dat de meeste mensen zich heviger verzetten als het om huis en haard gaat geeft toch wel aan dat het een meer  instinctive gedrag is.
En zeggen van ik ga wel aan de kant staan..............misschien verbaas je jezelf wel en doe je het tegen over gestelde.
De meeste mensen hebben al naar een inbraak zo iets van hun privacy is geschonden en dat is meestal erger dan de materialen die weg zijn.

Dus laten we maar niet met zijn allle te hoog van de toren blazen wand echt goed weten wat je doet weet je pas na dat het gebeurt is.  ;-)


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

dit is een filmpje waarvoor de BULLMASTIFF's oorspronkelijk voor gefokt werd (en nog!!)
als men het ware karakter kent van de BM  , en je weet het naar boven te krijgen (ik dus  ;-))
heb je een "HUISDIER" zoals eerder werd geoppert , die voor "zijn" roedel " door het vuur gaat  ;-)

Vind het alleen nog steeds jammer dat er nog altijd mensen zijn
die de waarde van een dier, waarvoor ze gefokt , niet kunnen of willen waarderen  ;-)

het filmpje duurt maar 3.44 minuut  8-)

Reconstruction of the Bullmastiff breed history (remember to read the text in the video)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
remban
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:32
Locatie: enkhuizen

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door remban »

leukn filmpje maar volgens mij wel in sene gezet
maar als een hond doet waarvoor ie gefokt is en onder controle is van zijn baas moet het goed komen !
heb zelf een amstaf maar mensen zijn al bang als je aankomt terwijl het de liefste honden van de wereld zijn met goeie training


MUT
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mar 2011, 22:07

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door MUT »

[quote="J@siu"]
dit is een filmpje waarvoor de BULLMASTIFF's oorspronkelijk voor gefokt werd (en nog!!)
als men het ware karakter kent van de BM  , en je weet het naar boven te krijgen (ik dus  ;-))
heb je een "HUISDIER" zoals eerder werd geoppert , die voor "zijn" roedel " door het vuur gaat  ;-)

Vind het alleen nog steeds jammer dat er nog altijd mensen zijn
die de waarde van een dier, waarvoor ze gefokt , niet kunnen of willen waarderen  ;-)

[/quote]

Tegen beter weten in ga ik toch even reageren ...

Ik vind het vooral jammer dat er in deze "moderne" tijden nog altijd mensen een hond kiezen als wapen.  Iemand die dergelijke dingen neertypt is van bij het begin al bezig geweest met het idee om zijn hond, indien het hem uitkomt, als wapen te gebruiken, en heeft deze dus, naar mijn bescheiden mening, niet puur uit liefde voor de hond gekozen.  En je leest in de kranten regelmatig over mensen die "het ware karakter van hun hond" wisten naar boven te krijgen (helaas wisten ze niet hoe ze het terug "naar onder" moesten krijgen ...)

Ik weet niet hoe mijn hond zal reageren in dergelijke situatie, ik weet dat hij blaft en gromt als er iets niet pluis is, wat voor mij voldoende is.  Daarna hoop ik dat hij zich vlug uit de voeten maakt (of zich bij de rest van mijn gezin voegt) zodat hem zeker niets overkomt.  Want bij ons is de hond een "lid van het gezin", dat ik liever niet wil inruilen voor mijn digitaal fototoestel of men pc ...  Dus géén haar op men hoofd dat er aan denkt om hem los te laten als er ongure types in mijn huis zitten, laat staan om hem zijn dood in te jagen door hem de opdracht te geven om aan te vallen ...

En even terzijde, zelfs de dapperste hond met de hoogste pijngrens loopt niet ver meer met een kogel in zijn kop, om nog maar te zwijgen van wie er nog gewond raakt als de inbrekers in paniek beginnen te vuren omdat er plotseling een hond op hen komt afstormen.

Just my 2 cents ...


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door janvanloon »

tegen vuurwapens, kan de hond niet op nee, wij ook niet... tenzij je stalone of arnord terminator noemt...  #025#

ik had een kleine jack russel... geloof me... hij was niet getraind als aanvals hond... meer als een appartements hond  :D
maar honden voelen zeer goed het gedrag van het baasje... toen mijn vriendin haar ex ( weer eens ) moeilijk kwam doen... had onze appartementhondje hem vast voor ik hem vast had  #010# nu het was een zeer leuk zicht met 8 hechtingen als resultaat... en een verhaal tegen de politie "dat hij gestampt had naar het diertje"  #028# hij viel aan omdat ik ( als baasje ) onrustig was... ik begrijp het verhaal van j@siu. ik, mijn vriendin en onze jack waren ook een roedel... we zorgde voor elkaar  :-)
wat is trouwens de andere optie buiten jezelf te verdedigen? vluchten? of zeggen tegen de inbrekers neem maar mee? en eventueel zelf zonder water, voedsel of wat dan ook belangrijk is op dat moment zitten?


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
oud deelnemer 3

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door oud deelnemer 3 »

Ik heb altijd gedacht dat Bull mastif's gefokt waren als " vee" honden net als een rotweiler, dus om koeien/stieren (bulls) te drijven/bewaken..


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

[quote="hsmeets"]
Ik heb altijd gedacht dat Bull mastif's gefokt waren als " vee" honden net als een rotweiler, dus om koeien/stieren (bulls) te drijven/bewaken..
[/quote]

indd. is de film in scene gezet , maar met de achterliggende gedachte dat de BM hiervoor uiteindelijk gefokt was ... ;D
ikzelf zal NOOIT commando geven voor de ATTACK , in geval van nood ...  de hond merkt zelf wel , wanneer het tijd is om in te grijpen ... dit hoef ik niet te doen ... ;-)

@janvanloon,
ikzelf ben tegen de 60 jaar, en heb mijn hele leven honden gehad , voor het grootste deel BOUVIERS , mijn oude vader (84)heeft altijd een kennel gehad , en ik ben opgegroeid met bouviers , maar je wilt altijd wat anders ..
zo heb ikzelf in de jaren 80 Mastino's gefokt , maar die waren niet echt geschikt als "huishond" gewoon om het feit dat ze TE groot waren voor binneshuis .. daarna kwam de BM en de SBT in mijn leven , tot heden heb ik die nog steeds ..
ook heb ik nu onze PIG , dit is mijn 2e BT, en ben nog steeds overtuigd , als er iets mis is , knapt ze dit zelf wel op ... :D
helaas voor andersdenkende lieden  8-)

@mut,
ik kies NIET voor een dier als wapen  ;-) ... maar dit zijn voor ons DE meest geschikte honden, vooral omdat IK de karakters ken ... en nu brei ik een einde aan deze discussie , wel of niet , ik blijf bij mijn mening ..
een of meerdere honden in huis, geeft minder kans op een woningoverval  ...  ;-)

@remban ...
ook hier in de buurt (mijn straat) zijn er mensen die AMstaf's hebben ...
heerlijke honden met een gouden karakter ...


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Villmark
Berichten: 105
Lid geworden op: 13 jun 2012, 13:41
Locatie: Flevoland

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Villmark »

[quote="jenniskens"]
Dus laten we maar niet met zijn allle te hoog van de toren blazen wand echt goed weten wat je doet weet je pas na dat het gebeurt is.  ;-)
[/quote]

Dit is het meest reële wat er tot nu toe geroepen is.  ^-^ Het is te afhankelijk van de situatie om hier wat over te roepen.


Life begins at the end of your comfort zone.
MUT
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 mar 2011, 22:07

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door MUT »

[quote="J@siu"]

@mut,
ik kies NIET voor een dier als wapen  ;-) ... maar dit zijn voor ons DE meest geschikte honden, vooral omdat IK de karakters ken ... en nu brei ik een einde aan deze discussie , wel of niet , ik blijf bij mijn mening ..
een of meerdere honden in huis, geeft minder kans op een woningoverval  ...  ;-)
[/quote]

Het is nooit mijn bedoeling geweest om uw mening te veranderen hoor, zo ijdel ben ik niet.  Ik wou u gewoon even de mijne laten horen, meer niet. 

Ik ben het wel met u eens als u zegt dat één of meerdere honden in huis de kans op een inbraak verminderen, gelukkig zijn inbrekers opportunisten, en als ze plotseling een geblaf of gegrom horen komen van achter de deur die ze aan het openbreken zijn, dan is dat dikwijls al genoeg voor hen om ermee te stoppen, er zijn immers huizen genoeg waar er géén harig viervoetig alarmsysteem in rondloopt dat héél de buurt wakker blaft alvorens ze nog maar één voet binnengezet hebben.


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door J@siu »

Is ook geen aanval op jou Mut  8-) ...  no hard feelings haha !!! ;-)


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Skipper
Berichten: 329
Lid geworden op: 13 feb 2011, 17:07

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Skipper »

In een lange termijn scenario (oorlog ofzo) is de eerste verdedigingslinie is volgens mij passief: Niet opvallen! Als de hele straat in duisternis gehuld is en bij jou draait een generator en de feestverlichting brandt, dan mag je bezoek verwachten. Evenzo: als er tekorten zijn, en jij staat vlees of brood te bakken, dan zullen er zeker mensen op de geur afkomen die mee willen eten! Niet opvallen dus!

Aan de andere kant zal in ons kikkerlandje de poep niet lang aan de ventilator blijven hangen, en moet je er met z'n allen maar het beste van maken. Als de een een zak rijst heeft, en de ander wat groenten, en een derde een blik knakworst oid, dan pruttelt er al snel een lekkere maaltijd voor de hele straat in je DO boven je kampvuur in het plantsoen! Rampen verbroederen ook, en samen sta je sterk!
Laatst gewijzigd door Skipper op 30 aug 2012, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.


Only when the last tree has died
and the last river been poisoned
and the last fish been caught
will we realise we cannot eat money

Cree Indian Proverb
Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door rescue »

tja, heel veel hangt af, van waar je woont.. Tegen grof doelgericht geweld, kan je niet op.., dus alles moet er op gericht zijn om dat te voorkomen..

De eerste stap is voorbereiden, niet opvallen, niet afhankelijk zijn van 1 locatie en discipline en gezond verstand.
De tweede stap is, early detection van problemen.
De derde stap is barrieres,  fysieke en psychische
De vierde stap is samenwerken met vertrouwde personen.

Vuur of steek wapens heb niet nodig, die kunnen altijd tegen je worden gebruikt.


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
Gebruikersavatar
Blastmaster1972
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 aug 2012, 22:41
Locatie: Aarde
Contacteer:

Re: jouw verdedeging when shit hits the fan

Bericht door Blastmaster1972 »

[quote="rescue"]Vuur of steek wapens heb niet nodig, [/quote]

Hoe ga je dan jagen, als de maatschappij om zeep is en je niet meer naar de winkel kunt?

;-)

Mvg,

Jos


Plaats reactie