'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door randoloup »

De moeder van de 20 jarige schutter die in de USA 27 mensen doodschoot zou volgens haar kennissen een 'survivalist' en 'prepper' zijn geweest. De vrouw zou zich voorbereiden op het einde van de wereld.
Nancy Lanza was een zogenaamde 'prepper' of 'survivalist', iemand die zich voortdurend voorbereidt op een noodsituatie. Preppers maken zich vaak verdedigingstechnieken eigen en bouwen structuren waarin ze kunnen overleven indien de ramp zich voordoet. Het huis van Lanza was een versterkte burcht waar bezoekers niet echt welkom waren. Toen haar zoon Adam negen jaar was, leerde ze hem al samen met zijn oudere broer Ryan om te schieten.
Een bericht in het AD:
http://tinyurl.com/cq37z6r


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door TTS »

Precies: ANGST alom dus...


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door maartieboy »

Welcome to America

ach, Ik ben ook helemaal voorbereid op een zombie Apocalypse, heb er al zoveel neergemaaid op de computer  O0 #025#


Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Roel »

Ik denk dat het niet altijd zo eenvoudig ligt als het soms lijkt. Het uitbannen van wapens zal niet helpen, zie wat er in Alphen a/d Rijn gebeurde. Of in Duitsland, Finland etc.
Iemand waarbij het circuit is doorgebrand vindt altijd een manier om dood en verderf te zaaien, daarbij maakt het niet veel uit of je moeder nu toevallig een prepper is. Er zijn er zoveel die dat niet zijn en toch ook wapens thuis hebben...


Gebruikersavatar
Frettenleven
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jul 2012, 16:50
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Frettenleven »

Kun je nog zo goed voorbereid zijn, schiet je eigen zoon je dood !

tja dat is dan weer domme pech hebben zeg!


Fretteren met fretten en meer

http://frettenleven.nl/

Word gerust vrienden met me op facebook

http://www.facebook.com/robert.frettenleven.7
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10 apr 2010, 19:58

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Roel »

Heb ik iets gemist?  :-\


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Robbe »

[quote="Roel"]
Ik denk dat het niet altijd zo eenvoudig ligt als het soms lijkt. Het uitbannen van wapens zal niet helpen, zie wat er in Alphen a/d Rijn gebeurde. Of in Duitsland, Finland etc.
Iemand waarbij het circuit is doorgebrand vindt altijd een manier om dood en verderf te zaaien, daarbij maakt het niet veel uit of je moeder nu toevallig een prepper is. Er zijn er zoveel die dat niet zijn en toch ook wapens thuis hebben...
[/quote]

Toch denk ik dat vrije beschikbaarheid van automatische wapens en ammo, drempelverlagend werkt voor dit soort psycho's.
Met een zakmes had hij toch minder schade aangericht.
Het overhalen van een trekker is ook emotioneel lichter dan iemand doodsteken of wurgen.
Ook denk ik toch dat spelletjes en films waarin helden/winnaars ongeremd met dat spul knallen een negatieve invloed hebben op het relativeringsvermogen van daarvoor vatbare jongeren.

Daarnaast denk ik dat er daar meer de mentaliteit heerst van "paying for it with your life" mede door de aanwezigheid van de doodstraf.
De meeste van zulke gasten plegen dan ook meteen zelfmoord.
Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld iemand die het niet meer ziet zitten, daar sneller geneigd is er "een paar mee te nemen".


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
kimz
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 jun 2012, 10:04
Locatie: Treehouse
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door kimz »

[quote="Frettenleven"]
Kun je nog zo goed voorbereid zijn, schiet je eigen zoon je dood !

tja dat is dan weer domme pech hebben zeg!
[/quote]

als ze gewoon haar wapens achter slot en grendel had bewaart was er niks aan de hand geweest lijkt me.


Vrijbuitert

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Vrijbuitert »

Jank niet snel ergens om, maar toen ik al die lieve kindergezichtjes voorbij zag komen stonden de tranen me in de ogen.

Maar goed, ik denk dat een wapenverbod geen oplossing bied. Ik herinner me een voorvalletje met 2 hoge torens, waarbij men (naar verluid) met een Stanley mesje 2 vliegtuigen kaapte om ze vervolgens te laten landen in die 2 hoge torens. Dat leverde ongelofelijk spectaculaire televisiebeelden op, maar geeft ook aan dat het verbieden van wapens een zinloos verbod is.

Daarnaast, in Alphen a/d Rijn was er een jongen die zelf een wapenvergunning had, in het Duitse Winnenden beroofde de schutter de wapens van zijn vader (die ook beschikte over een wapenvergunning).

Dit soort schietpartijen worden over het algemeen gepleegd door psychopaten en zijn enkel te voorkomen door dergelijke personen vooraf flink meer zelfvertrouwen te geven...


Gebruikersavatar
Frettenleven
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 jul 2012, 16:50
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Frettenleven »

Hier in Nederland mag je ook geen wapens hebben zomaar zonder vergunning , maar ik vraag me dan waar halen die boeven toch al die illegale wapens vandaan die ze bezitten.

Het lost niks op om het te verbieden ze komen er toch wel aan , deze kon ze zo pakken maar anders had ie het heus wel voor elkaar gekregen hoor!


Fretteren met fretten en meer

http://frettenleven.nl/

Word gerust vrienden met me op facebook

http://www.facebook.com/robert.frettenleven.7
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door maartieboy »

[quote="Frettenleven"]
Hier in Nederland mag je ook geen wapens hebben zomaar zonder vergunning , maar ik vraag me dan waar halen die boeven toch al die illegale wapens vandaan die ze bezitten.

Het lost niks op om het te verbieden ze komen er toch wel aan , deze kon ze zo pakken maar anders had ie het heus wel voor elkaar gekregen hoor!
[/quote]

In Nederland is het dan weer legaal om een PCP (perslucht) buks te kopen waar zo'n 300 bar op komt te staan en je een .50 loden kogel met 600j door 20cm hout kunt schieten :). Niet gelijkend op een echt vuurwapen maar een stuk krachtiger als een normaal handvuurwapen. en dat in vrije verkoop boven de 18.
Gelukkig weet niet de hele randstad dit :)
Terwijl juist in landen als België en Duitsland waar ze niet moeilijk doen over schaal 1/1  namaak wapens een limit van 16j aan kracht op een buks.

Normale handvuurwapens zijn vrij makkelijk illegaal te krijgen in veel Slavische landen en grenscontrole is bijna 0. In Duitsland is het bv. al mogelijk om met één laspuntje en een paar kleine aanpassingen een vuurwapen aan te bieden voor vrije verkoop 18+ en met een klein beetje vakmanschap is dit wapen weer schietklaar.

In Belgie kan je dan weer tot een bepaalde hoeveelheid vrij pyrotechnische mengsels kopen (kruit) + slaghoedjes, hulsen en kogelkoppen.


oud deelnemer 4

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door oud deelnemer 4 »

uitspraak van een echte beroeps pacifist...Ghandi...

“Among the many misdeeds of the British rule in India, history will look upon the act of depriving a whole nation of arms, as the blackest.” -Mohandas Gandhi ...


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door jenniskens »

[quote="Robbe"]
Toch denk ik dat vrije beschikbaarheid van automatische wapens en ammo, drempelverlagend werkt voor dit soort psycho's.
Met een zakmes had hij toch minder schade aangericht.
Het overhalen van een trekker is ook emotioneel lichter dan iemand doodsteken of wurgen.
Ook denk ik toch dat spelletjes en films waarin helden/winnaars ongeremd met dat spul knallen een negatieve invloed hebben op het relativeringsvermogen van daarvoor vatbare jongeren.

Daarnaast denk ik dat er daar meer de mentaliteit heerst van "paying for it with your life" mede door de aanwezigheid van de doodstraf.
De meeste van zulke gasten plegen dan ook meteen zelfmoord.
Ik denk dat alles bij elkaar opgeteld iemand die het niet meer ziet zitten, daar sneller geneigd is er "een paar mee te nemen".
[/quote]

Mee eens Rob,
Maar iemand die zou iets doet heeft iets meer fout zitten in zijn hoofd dan de drempelvrees kwijt raken.
Is niet goed te praten maar Amerika wil een bepaalde vrijheid hebben, en die hebben ze dan.
Vraag me wel af of die kinderen deze vrijheden ook gewild hebben.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
bushie
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:31
Locatie: heumen
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door bushie »

De fout in de mens, een Wapen geeft macht welk Wapen dan ook !
Zomaar mijn antwoord.

Gr.john.


Men kan de natuur niet bezitten maar wees bezit van de Natuur.

www.tornakbushcraft.nl
Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 'moeder van US schutter zou een survivalist/prepper zijn geweest'

Bericht door Robbe »

Ja natuurlijk zit de fout in de mens....
Uit zichzelf doen die wapens niets.
Met een stanleymes (en heel veel voorbereidingen) kun je ook een vliegtuig kapen en met kunstmest en diesel blaas je ook een hele flat op.
En ook als automatische wapens verboden zijn, is er toch wel aan te komen als echt wrede plannen hebt.

Wat als het je hele jeugd al gaat over het vallen van de beschaving ? Als je vanaf je kinderjaren bent getraint om "anderen" uit te schakelen die een mogelijke bedreiging zijn voor jou voorraden ? Wat als je dan als tijdverdrijf ook je bevrediging put uit het neermaaien van vijanden ?
En meestal zal het zelfs met zo'n pedagogisch gammele achtergrond toevallig goed aflopen.
Maar wat als zo'n knul in een psychose schiet ? Als z'n eigen poep de ventilator raakt ?
Dan is het in die toestand toch makkelijker om de mitrailleurs even bij moeders uit de kast te pakken dan om de benodigde contacten te gaan leggen in de onderwereld van de dichtstbijzijnde grote stad.

Het is een rare vergelijking. Maar als je net gestopt bent en je hebt verschrikkelijke aandrang, is het ook makkelijker om niet te roken als je geen sigaretten in huis hebt. Liggen ze in de la, dan ga je voor gaas.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Plaats reactie