Window Growing

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Plaats reactie
BehulpzameTimka
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2012, 16:44
Locatie: Aalst

Window Growing

Bericht door BehulpzameTimka »

Hoi,

Ik weet niet zeker of dit topic nou echt hier thuis hoort, maar ik wist niet waar ik het anders moest zetten?
Zelf ben ik student en woon in een kleien ruimte, maar hou wel van wat groen om me heen. Daarom was ik wat aan het zoeken op internet en kwam terecht op een heel leuk ID/initiatief dat ik zelf ook wel eens zou willen proberen namelijk : http://www.windowfarms.com/

Is er toevallig iemand onder ons die hier enige ervaring mee heeft? Namelijk is mijn kamer hier niet 100% voor geschikt, aangezien ik geen venster aan de zuiderkant heb, en er een reeks gebouwen de overkant van straat staan die ook met wat lichtinval gaan lopen.

Dus, is er iemand die hier ervaring me heeft, of die ook samen met mij wat ervaring wil opdoen?


oud deelnemer 3

Re: Window Growing

Bericht door oud deelnemer 3 »

Dit product zelf ken ik niet, maar ik heb vaak zat geprobeerd iets te kweken op het aanrecht, raamkozijn etc..Soms ging dat goed soms ging dat slecht. Zo heb ik bijvoorbeeld ooit eens de zaadjes uit een spaanse peper gehaald en die geplant en dat heeft me een enorme voorraad aan pepers opgeleverd (genoeg om te drogen en een jaar lang te gebruiken).

Kijk wat de orientatie van je raam is en schat in welke planten daar zouden kunnen werken (google), sla, tuinkruiden etc lijkt me bijvoorbeeld niet afhankelijk van een zuidkant, tomaten, aardbeien etc weer wel. Haal gewoon eerst ergens wat potjes vandaan en experimenteer en kijk daarna of het zinvol is dergelijke gesophisticeerde technoligie aan te schaffen.

Success


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Window Growing

Bericht door Calhovin »

Als ik iets geleerd heb van mijn moestuin experimenten van de laatste jaren, is dat het om op te starten voor een groot deel DIY is... dus spaar wc rolletjes, melkflacons, en god weet wat zodat je goedkoop potjes en zo hebt. Ik heb aan mijn raam een aantal opengeknipte 2 liter melkplasticflessen gehad, en dat werkte prima. Ik zou zeggen: lekker zelf iets knutselen, niet fancy hipster iWindowFarmen :-)


BehulpzameTimka
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2012, 16:44
Locatie: Aalst

Re: Window Growing

Bericht door BehulpzameTimka »

Nou Ja zelf heb ik ook al wat geëxperimenteerd met wat zaadjes en plantjes, en dit heeft inderdaad zijn vruchten afgeworpen... Juist jammer dat er ok beestjes zijn die heel je oogst omzeep kunnen helpen. Daarom dacht ik dit jaar voor een andere aanpak te gaan.
Over het aanschaffen van zo een gesophisticeerde technoligie zat ik niet echt te denken, maar heb op YouTube veel voorbelden gezien waar ze zelf zo eentje maken van gerecycleerde PET-flessen. Lijk me nog een leuk om er een weekend projectje van te maken. Dus, als ik aan het knutselen sla zal ik enkele foto's uploaden..

Zoals je al zegt, Calhovin een DIY moestuintje op je kamer..


Plaats reactie