Je eerste euros

Survival in je naaste omgeving, preppers etc.
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Je eerste euros

Bericht door Calhovin »

Ik zit al een tijdje met een scenario in mijn hoofd, en ik ben er nog niet helemaal uit... dus ik gooi hem maar even hier op, ben benieuwd naar jullie reacties. BTW, zit hier al bijna 10 dagen zonder internet dus als we het toch over Urban Survival gaan hebben  ;-) (je zit zonder internet maar post wel op een forum? Uiteraard... zeg niet dat het makkelijk gaat maar niet alleen in de bush geldt: be prepared  ;D).

Mijn scenario: geen doomsday, SHTF of wat dan ook, maar een persoonlijk negatief scenario. Vul zelf maar in wat er gebeurd kan zijn, maar je bent in je burgerkloffie in een stedelijke omgeving naar wens (dicht bij huis of juist niet) en je kunt niet meer naar huis, bij je banksaldi, vrienden, kennissen of wat dan ook. Basically heb je geen geld, en geen mogelijkheid die bij bank of bekenden te halen/lenen. Oh, en bij voorkeur mag je niet opvallen, dus geen nothing-to-loose-scenarios

Mijn ervaringen met urbex en infiltration is dat veel staat of valt met je presentatie. Hiding in plain sight. Hiervoor moet je wel een beetje overkomen als een burger, en niet als een zwerver. Nu is wassen, schone kledij etc. nog wel een tijdje vol te houden, maar een douche... scheren om vers te ogen, en ga zo maar door. Dat is wel te doen maar wel errug lastig.  In essentie is je leven in een stedelijke (vijandige) omgeving een stuk eenvoudiger als je ogenschijnlijk een forens, werkman of wat dan ook bent. Maar daar heb je snel een paar euro voor nodig, al was het maar voor credibility props. Als ik dan even een regel introduceer dat het (zo goed als) binnen de wet moet blijven, dus een leugentje of trucje mag, maar laten we nou geen oude vrouwtjes op de kop gaan tikken (is nog een verkoopbare regel ook, want dat vestigt alleen maar de aandacht op je dus het is efficienter om dat soort dingen niet te doen), hoe kom je dan aan zeg €5-10 om voor honderden euros aan verbetering van je situatie te bewerkstelligen?

Ik ben benieuwd. En we gaan niet bedelen want daar zien we te netjes voor uit. En ja, ik ken de treinkaartjes-truc. We gaan niet bedelen, period. Ik wil nieuwe ideeën  ;-)


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Je eerste euros

Bericht door Een pan's hobby kok »

Ik zou een park op zoeken en op zoek gaan naar lege statigeld flessen.
rond grote winkels op de parkeerplekken kijken naar winkelwagentjes daar zit al 50 cent in schiet al op.
kijk bij vijvers en fontijnen naar munt geld (toeristen zijn rare wezens)
parkeer automaten na voelen op klijn wisselgeld.
en het lichte diefstal in de grote winkelcentrum het WC geld van het schoteltje halen. ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
nilisj
Berichten: 190
Lid geworden op: 02 mei 2013, 14:30

Re: Je eerste euros

Bericht door nilisj »

Heitje voor een karweitje


Vrijbuitert

Re: Je eerste euros

Bericht door Vrijbuitert »

Douche kan gratis op het gemeentehuis. Is o.a. de zorgplicht die gemeenten hebben.


Gebruikersavatar
pjotter
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2011, 21:47
Locatie: fryslan

Re: Je eerste euros

Bericht door pjotter »

oud ijzer verzamelen ,fietsen vissen uit de gracht


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Je eerste euros

Bericht door janvanloon »

intresante vraag!
als je stel tijdens wo2... stel je loop als een zwerver rond, ben je al dadelijk het haasje...
deftig gekleed... veel minder problemen.

ik persoonlijk zou eerder gaan voor overval en zwendel truks... klinkt raar als je dat zelf zegt  ;D
want tijdens een ramp of wat dan ook... zullen wij niet de enige zijn die oud ijzer ophalen of zoeken. want dit gebeurt nu al bij de dakloze enzo...


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Je eerste euros

Bericht door Calhovin »

Oud ijzer lijkt me lastig... traag, je wordt er vies van, hoe transporteer je het? En hoe vind je een oud ijzerboer? Ik zou daar op zijn minst internet voor nodig hebben. En moet je je legitimeren? Geen idee. Maar zonder geld ook geen identificatie bij je.

Oh, e  mijn scenario is zeker niet tijdens eeen ramp, de wereld draait gewoon door, alleen jij bent het haasje.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Je eerste euros

Bericht door Meatloaf »

Oud ijzer haal je niks mee op, mijn vader doet het, en die gaat met karren vol ernaartoe. nog los van het feit dat ijzer slechts 12 cent de kilo is ergens. kost je je rug als je dat heen en weer moet gaan slepen.
de andere metalen zijn erg slecht aan te komen als je geen vandalisme pleegt of iets anders illegaals.

wat ik zou doen, is of statiegeldflessen verzamelen, of naar goede vrienden/familie gaan, te voet of liftend met andere auto's. de noods zwartreizend met de trein.


Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1365
Lid geworden op: 10 apr 2010, 18:16

Re: Je eerste euros

Bericht door Anneke »

Zoek een plek met (bijna) gratis internet , en zoek op couchsurfen. Verder kun je wellicht een aantal leuke dingen aanschaffen via de "gratis af te halen"-advertenties in de supermarkt of bibliotheek.


oud deelnemer 4

Re: Je eerste euros

Bericht door oud deelnemer 4 »

strak broekje aantrekken en onder een lantaarnpaal gaan staan  ;D

of naar het bos gaan, een stok halen en verkopen
Laatst gewijzigd door oud deelnemer 4 op 17 aug 2013, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Je eerste euros

Bericht door jenniskens »

Wat denk je dat bedelen op levert?
Ik denk dat bedelen wel eens een goede oplossing kan zijn.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
oud deelnemer 4

Re: Je eerste euros

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="Calhovin"]
We gaan niet bedelen, period. Ik wil nieuwe ideeën  ;-)
[/quote]


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Je eerste euros

Bericht door Meatloaf »

in het toeristenseizoen zou je toeristen kunnen helpen, leid ze door een stad rond, laat ze paar dingetjes zien.

misschien op de markt vragen aan een of andere kraam of je op de andere hoek van de markt mag gaan staan en hun producten aanbevelen voor bv 1 euro per uur

help bij een supermarkt mensen met het dragen van te zware boodschappen, of breng karretjes terug


Gebruikersavatar
pjotter
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2011, 21:47
Locatie: fryslan

Re: Je eerste euros

Bericht door pjotter »

wereld draait gewoon door, alleen jij bent het haasje.

voor voedsel ;,smorgens heel vroeg achter de supermarkt en savonds daar dumbsterdiven
transport; fiets regelen liften of je benenwagen
wassen/poepen en internet mc donalds
slapen er staat veel leeg in de steden
zomers zal e.a wel gaan maar als het begint te vriezen wordt het lastiger
maar ik denk dat je het in een grote stad langer volhoud dan in een provinciestadje
zou zeggen probeer het een paar dagen en doe ons een mooi verslag :D


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Je eerste euros

Bericht door janvanloon »

in de kleindere dorpen aankloppen bij de pastoor of nonnen... dakloze hulp opzoeken enzovoorts


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Plaats reactie