*** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door jaspertimm »

Het was een super gaaf weekeind!


Ik ben er nog een paar dagen moe van geweest. Maar mischien heeft dat meer te maken met de 100 000 verschillende vuurboog pogingen.

In het weekeind veel leuke dingen gedaan.

Vrijdag:
Ik heb heeel heeel veel gevuurboorgd. Kleine spleet in de plank, grote spleet. Andere spil, Ander andblok. Dik dun. De kou en de kei hard wind waren heftig!
Mischien eigenlijk vooral wel de honger, eerst dit dan past comfort. Het werkte al met al dus totaal niet mee.

Zaterdag ochtend en middag. Super hard gewerkt aan een dikke shelter!!!!:

Met zijn 6e hebben we hem gemaakt en hij was van af het begin al baas. Ik had er al gelijk zin in om in te slapen en leven. In een shelter is alles heel veel gezelliger vind ik namelijk!

Afbeelding
Stokjes prikken voor de maten

Afbeelding
stapelen stapelen!

Afbeelding
1000 keer dus! Gelukkig bouwde we hem met zijn 6e

Afbeelding
Michiel had alleen een zaagblad mee genomen en er even een goeie zaag van gemaakt. Kijk hem eens gaan! (ik had al moeilijk veel gezaagd en was redelijk verzuurd).
Ja, de zuurtegraad was hoog. kijk maar naar mijn gezicht  ::)

Afbeelding

Beboem! Dat is hem dan. De bad  Boy! Het was een super gave hut!

Afbeelding
Op het drukste punt zaten we incl buren op 8 man in de shelter. Wel hebben we er gelukkig met zijn 4e in geslapen. Dat was genoeg!

Afbeelding
Wajow chill!

Afbeelding
Alles te gelijk. Koken, grillen, bakken braden. Bier en koffie. Na een dag hard werken gingen we in de avond lekker chillen en heel veel ouwe hoere!

Afbeelding

De buren op bezoek dus!

Afbeelding
Spaceblankets tegen 2 wanden omdat we eens wouden chekken hoe veel warmer het er van werdt. Het werdt zo veel lichter! Altijd vet om te weten.
Wat een super uitvinding die dingen.

Mijn favoriet. How to cook out of the sleeping bag! Ik had brood gebakken & koffie gezet van uit de slaapzak.
The art of doing bijna nothing!

Gaaf weekeind dus.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door janvanloon »

leuk verslag en mooie foto's  #032#

maar wat ging er mis met de vuurboog?
Of welke tips heb je  :D  ( en nee niet de tip neem een aansteker mee  :P )


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door Een pan's hobby kok »

geweldig verslag  ;D


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
jaspertimm
Berichten: 1278
Lid geworden op: 01 feb 2010, 21:52
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door jaspertimm »

[quote="janvanloon"]
leuk verslag en mooie foto's  #032#

maar wat ging er mis met de vuurboog?
Of welke tips heb je  :D  ( en nee niet de tip neem een aansteker mee  :P )
[/quote]


blijven oeffenen. Voor je eet, als het vriest, als het waait, als het dooit, als het regent, Als je huild en naar huis wilt.
Nooit iets van huis mee nemen qua vuurboog en knallen knallen knallen, ook je tondel.

Kei hard maar super gaaf. Weet nog niet wat er mis ging. Ik denk de wind en kou! mischien het houd?
Later weet ik het.


Jan

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door Jan »

Mooi shelter, man!

Ziet er allemaal goed uit.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
lampje
Berichten: 1709
Lid geworden op: 13 aug 2010, 21:08
Locatie: Utrecht

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door lampje »

Wauw gaaf gelukt Die foto's in de hut, met die lange sluitertijd wordt het licht heel ook apart.
Die hut was inderdaad. relax leveltje 10.


thijmen1
Berichten: 1130
Lid geworden op: 19 jun 2011, 16:56
Locatie: deventer
Contacteer:

Re: *** CORRECTIE *** 23 23 24 *MAART* small bushcraft weekendje Utrechtse Heuvelrug

Bericht door thijmen1 »

hahaha Was zeker mooi!!

zo relax maak je het niet vaak mee



Jongens bedankt, !! ken zin om terug te gaan


Plaats reactie