Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philip
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:17
Locatie: Nijmegen

Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Philip »

In de vrije natuur organiseert in april twee dagcursussen Bushcraft en survivaltechnieken. Daarnaast ook een ochtend Wilde planten, eetbaarheid en gebruik.

Kijk op bijgevoegde link voor meer informatie op de site

http://indevrijenatuur.nl/?p=553

Op kijk op http://indevrijenatuur.nl

Liken op http://facebook.com/indevrijenatuur

Hopelijk tot ziens!


Gebruikersavatar
sudoma
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 dec 2012, 17:30
Locatie: Heerlen

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door sudoma »

Ik ben heel erg gesteld op eetbare planten en werking/gebruik ervan maar voor 50euro pp ga ik het echt niet doen. srry.


Een dag zonder zorgen begint met bushcraften in de morgen.
Gebruikersavatar
Philip
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:17
Locatie: Nijmegen

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Philip »

Dan is dat kennelijk niet duidelijk overgekomen op mijn site; voor de wilde planten cursus vraag ik 20 euro, een reëel bedrag vind ik. Voor de dagcursus Bushcraft en survival, waar ook planten onderdeel van zijn maar ook onderdak, vuur, etc. Vraag ik 50 euro.
Groet Philip


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door J@siu »

[quote="Philip"]
Dan is dat kennelijk niet duidelijk overgekomen op mijn site; voor de wilde planten cursus vraag ik 20 euro, een reëel bedrag vind ik. Voor de dagcursus Bushcraft en survival, waar ook planten onderdeel van zijn maar ook onderdak, vuur, etc. Vraag ik 50 euro.
Groet Philip
[/quote]

HaH !!  tijdends de BCL weekends 3 dagen GRATIS verblijf, en een 10 tje eigen bijdragen !!! ::)
voor de gezamelijke groepsmaaltijden ...


"Dont copy me, by yourself"
Gebruikersavatar
Philip
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:17
Locatie: Nijmegen

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Philip »

Tja,...
Laat ik het er dan maar op houden dat ik ook een commerciële doelstelling heb, dat het een kleinere groep is met meer persoonlijk maatwerk.
En dat het aan de mensen is of ze het bedrag waard vinden om mij te betalen voor de dienst die ik lever. 

Alles heeft zijn waarde. Zeker ook de BCL weekends!
Groet Philip


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door randoloup »

Een bedrag van 50 euro voor een dagje bushcraft èn survival blijft een pittige prijs. Maar het is, voor kleine groepen tot 6 à 8 personen, een marktconforme prijs in de commerciële wereld. Als introductie of entertainment, kan het voor een doelgroep interessant zijn.

Het alternatief is deelnemen aan excursies en andere activiteiten die tal van natuurorganisaties gratis of voor een kleine bijdrage aanbieden (IVN of SBB) of in Frankrijk (als je op vakantie bent) organiseert men in iedere plaats wel iets. Het lukt dan niet in één dag, maar de deskundigheid van je begeleiders is dan meestal gewaarborgd.

Voor hetzelfde geld, of minder, zit je met een eigen team een lang weekend in de Vogezen, inclusief alle eten,onderdak ed. De praktijk van de wildernis is en blijft de beste leerschool!


Jan

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Jan »

[quote="J@siu"]
HaH !!  tijdends de BCL weekends 3 dagen GRATIS verblijf, en een 10 tje eigen bijdragen !!! ::)
voor de gezamelijke groepsmaaltijden ...
[/quote]

Hobbymatig samen om een vuurbak zitten en andere dingen doen is compleet wat anders dan een bedrijf runnen.
Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Gr.

Jan


Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="J@siu"]
HaH !!  tijdends de BCL weekends 3 dagen GRATIS verblijf, en een 10 tje eigen bijdragen !!! ::)
voor de gezamelijke groepsmaaltijden ...
[/quote]

Maar dat is natuurlijk ook geen cursus maar een vrienden groep die als er kennis is dit met elkaar delen.
en dat kan voor die prijs prima maar wij hoeven geen materiaal te kopen voor anderen dat doen we onder elkaar.
dit maakt een verbintens onderling en drukt de prijs dus 50 euro pp dag,eten ,onderkomen enz klinkt niet slecht blijft een hoop geld maar is maar net wat je er voor over heben voor kiest.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
sudoma
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 dec 2012, 17:30
Locatie: Heerlen

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door sudoma »

[quote="Philip"]
Tja,...
Laat ik het er dan maar op houden dat ik ook een commerciële doelstelling heb, dat het een kleinere groep is met meer persoonlijk maatwerk.
[/quote]

Daar heb je gelijk in.  #032#


Een dag zonder zorgen begint met bushcraften in de morgen.
Gebruikersavatar
Philip
Berichten: 31
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:17
Locatie: Nijmegen

Re: Twee dagcursussen Bushcraft en een cursus wilde planten gepland in april

Bericht door Philip »

Ik neem de opmerkingen toch in overweging voor volgende cursussen, omdat ik nu misschien een doelgroep mis, namelijk de mensen voor wie dat tientje of twee meer net de drempel is om niet mee te doen.  Daarnaast ben ik nog startend en mijn 'naam' moet ik nog neerzetten, daar ben ik me ook bewust van.
Ik ben niet afhankelijk van mijn bedrijfje voor mijn dagelijks brood maar ik heb wel een visie hoe ik het over pakweg 5 jaar zou willen combineren met mijn dagelijkse andere baan.

Voor de ervaring met groepen heb ik liever 8 mensen die 30 euro betalen dan 3 mensen die 50 betalen, dat is toch anders.
Bedankt voor de reacties,

Groet Philip


Plaats reactie