Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door veryigor »

PolderBushcraft is  uitgenodigd om op 1 April een demo/workshops te organiseren en iedereen is welkom op de gratis Doe en kijkdag van Staatsbosbeheer.
Tijdens deze gezellige dag voor het hele gezin is er van alles te doen en te beleven op Stadslandgoed de Kemphaan in Almere.
Wij zullen daar  verschillende workshops geven  zoals shelters bouwen, vuur demo en vuur maken met een firesteel, lepels uitbranden bij een Kampvuur en er is een smid aanwezig die messen en flintstaal smeed op een kolenvuur.

Voor meer info check de link:
http://www.staatsbosbeheer.nl/nieuws%20en%20achtergronden/nieuws/archief/2012/4/2e%20paasdag%20doe-%20en%20kijkdag.aspx


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door randoloup »

PolderBushcraft
Is dat een nieuwe organisatie of nieuwe term? Het is wel een prima initiatief om outsiders kennis te laten maken met bushcrafts, via een gemakkelijk toegankelijke en laagdrempelige introductie!

Ik heb net vanuit Straatsburg vernomen dat je vanaf die dag alleen nog maar met een 'carte verte' of 'green card' in door overheden beheerde bossen mag komen. Tenminste als die in één van de landen van de Europese Unie liggen. Daarmee kunnen de kosten voor de bescherming en het beheer van natuurgebieden betaald worden. Staatsbosbeheer gaat dus meteen inkomsten genereren.

De natuurtoegangspas moet niet minder dan 185 euro per persoon per jaar gaan kosten, of 260 euro voor een gezin. De boetes voor het niet hebben van zo'n pasje zouden hoog zijn. Bovendien kan de kaart geconfisceerd worden als je bij herhaling regels overtreedt.


Jan

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Jan »

Groene kaart om in bossen te mogen komen?

Ik hoor iets nieuws.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door jenniskens »

ja daar ben ik ook benieuwd naar.
Zijn nogal bedragen.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door veryigor »

Ik hoor ook iets nieuws, nooit van gehoord?
En wij hebben vandaag met  Polderbushcraft (de naam voor bushcraft die in de "polder/Almere" wordt gehouden) te horen gekregen van staatsbosbeheer dat we een jaar een basiskamp krijgen in het bos voor een proeftijd van een jaar zonder deze kosten.
Het is maar net wat voor doel je hebt, of je er winst mee maakt of niet,  wat voor contacten je binnen een gemeente en overheid hebt ;)


Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 192
Lid geworden op: 29 nov 2012, 22:30
Locatie: Oost-Zeeland

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Niels »

Nou ik hoop dat ze voor jeugd een lagere prijs aanhouden. Anders hebben ze in een klap de hele volgende generatie het bos uit verbannen.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door HJ »

[quote="randoloup"]
Is dat een nieuwe organisatie of nieuwe term? Het is wel een prima initiatief om outsiders kennis te laten maken met bushcrafts, via een gemakkelijk toegankelijke en laagdrempelige introductie!

Ik heb net vanuit Straatsburg vernomen dat je vanaf die dag alleen nog maar met een 'carte verte' of 'green card' in door overheden beheerde bossen mag komen. Tenminste als die in één van de landen van de Europese Unie liggen. Daarmee kunnen de kosten voor de bescherming en het beheer van natuurgebieden betaald worden. Staatsbosbeheer gaat dus meteen inkomsten genereren.

De natuurtoegangspas moet niet minder dan 185 euro per persoon per jaar gaan kosten, of 260 euro voor een gezin. De boetes voor het niet hebben van zo'n pasje zouden hoog zijn. Bovendien kan de kaart geconfisceerd worden als je bij herhaling regels overtreedt.

[/quote]

Ik weet het niet zeker maar gezien de ingangsdatum zou het zo maar een 1 april grap kunnen zijn,

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door veryigor »

[quote="HJ"]
Ik weet het niet zeker maar gezien de ingangsdatum zou het zo maar een 1 april grap kunnen zijn,

Gr HJ
[/quote]:))


Gebruikersavatar
randoloup
Berichten: 692
Lid geworden op: 15 nov 2011, 21:39
Locatie: Wintershouse, Alsace, France
Contacteer:

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door randoloup »

Uiteraard fake en een 'poisson d'avril'. Wees er maar blij mee, want het is niet eens grondwettelijk mogelijk. Maar ik weet dat sommige bestuurders dat soort dingen in overweging hebben.


Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Riroel »

Ja, en we stellen een nieuw legertje boa's aan om de bossen te controleren op groene kaart dragers!! Leuk! Leuke 1-4 hoax  ;D


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Jan

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Jan »

O0 cool !

gr,

Jan


Jan

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Jan »

Zoals eerder opgemerkt, ik kom waarschijnlijk ook eens kijken.

Er zijn nog meer adressen, misschien handig deze te vermelden voor mensen die daar in de buurt wonen:

Locaties

    Sleenerzand (DR), rond recreatieplas De Kibbelkoele in Noord-Sleen.
    Stadsbossen Almere (FL), op Stadslandgoed De Kemphaan in Almere.
    Noordoostpolder (FL), rond het natuurkampeerterrein de Veenkuil in het Kuinderbos in Bant.
    Vechtdal (OV), op dagrecreatieterrein De Oldemeijer in Hardenberg.
    Haagse Bos (ZH), rond de grote vijver in het Haagse Bos, o.a. bereikbaar vanaf de Bezuidenhoutseweg.
    Manteling van Walcheren (ZE), Duinvlietweg, Oostkapelle.

gr,

Jan


Gebruikersavatar
veryigor
Berichten: 319
Lid geworden op: 09 sep 2010, 10:38
Locatie: Hoogkarspel

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door veryigor »

[quote="Jan"]
Zoals eerder opgemerkt, ik kom waarschijnlijk ook eens kijken.

Er zijn nog meer adressen, misschien handig deze te vermelden voor mensen die daar in de buurt wonen:

Locaties

Top Jan, was ik helemaal vegeten wel zo netjes;)

    Sleenerzand (DR), rond recreatieplas De Kibbelkoele in Noord-Sleen.
    Stadsbossen Almere (FL), op Stadslandgoed De Kemphaan in Almere.
    Noordoostpolder (FL), rond het natuurkampeerterrein de Veenkuil in het Kuinderbos in Bant.
    Vechtdal (OV), op dagrecreatieterrein De Oldemeijer in Hardenberg.
    Haagse Bos (ZH), rond de grote vijver in het Haagse Bos, o.a. bereikbaar vanaf de Bezuidenhoutseweg.
    Manteling van Walcheren (ZE), Duinvlietweg, Oostkapelle.

gr,

Jan
[/quote]


Gebruikersavatar
Thijzzz
Berichten: 509
Lid geworden op: 24 dec 2009, 21:17
Locatie: Oss, Noord-Brabant

Re: Doe en kijkdag Staatsbosbeheer

Bericht door Thijzzz »



Groeten & C U in the woods,

Thijs
Bestuur Stichting Bushcraft
Plaats reactie