29-11 Biesbosch

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Gebruikersavatar
yöpyä
Berichten: 553
Lid geworden op: 15 jul 2011, 13:15
Locatie: Enschede

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door yöpyä »

Hier een lijstje waneer je natte voeten kan verwachten
Weste wind versterkt het geheel ( springtij )

http://www.meteoschoonebeek.nl/springtij_springvloed


2013 doodtij                   springtij
November.                                27
december 11 , 27           5 , 19
2014 doodtij                   springtij
januari 10 , 26         03 , 18
februari 08 , 24         01 , 17
maart 10 , 26         03 , 18
april         09 , 24         01 , 17
mei         09 , 23         01 ,16 , 30
juni         07 , 21         15 , 29
juli         07 , 21         14 , 29
augustus 06 , 19         12 , 27
september 04 , 18         11 , 26
oktober 03 , 17         10 , 25
november 02 , 16         08 , 24
december 01 , 16 , 30 08 ,24


alles wat je thuis laat is mooi meegenomen
Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Teacher »

Dat is idd een (achteraf) leuke gebeurtenis (op de moment zelf wat minder  ;D;-)


Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankZ
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 mar 2013, 15:06
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door FrankZ »

Bedankt voor de leuke foto! Mazzel dat je in een hangmat sliep.


Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Ach, naast alle nattigheid was het echt erg leuk. Les geleerd, veel moois gezien, onderstaande ree, aalscholvers, futen en allerlei ander gevogelte.

Ik zou het daar nog wel eens willen doen met hoog water. Ik zie een aantal scenario's om mee te experimenteren:
  • Kano afmeren tussen twee bomen, hangmat boven de kano en zo vanuit de hangmat de kano in stappen
  • Slapen in de kano, kano afgemeerd tussen twee bomen, tarpje tussen de bomen boven de kano
  • Met een paar wilgentakken en mijn tarp een tentje boven de kano bouwen en in de kano slapen
Het vervelendste vond ik dat ik geen vuurtje kon stoken om de moraal wat op te vijzelen met een kop koffie en mijn voeten te warmen. Ik gebruik meestal een woodgas stove, wellicht een stoeptegel mee zodat ik op de bodem van mijn kano kan komen maar ja, een stoeptegel .... er komt vast nog een beter plan!
Bijlagen
ree.jpg
ree.jpg (70.11 KiB) 5709 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hyperbyte op 01 dec 2013, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door HJ »

Juist hiervoor heb ik ooit zo,n kleine hangmat gekocht van 2 of 3 euro bij de Xenos of een soortgelijke winkel. Zo'n geknoopt touwen ding. Daarmee kun je perfect je spulletjes van de grond af opbergen. Weegt bijna niets, pakmaat is minder dan 10cm.

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2586
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Trailtraveller »

Leuke foto. En daar moet je zeker rekening mee houden.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Teacher »

[quote="HJ"]
Juist hiervoor heb ik ooit zo,n kleine hangmat gekocht van 2 of 3 euro bij de Xenos of een soortgelijke winkel. Zo'n geknoopt touwen ding. Daarmee kun je perfect je spulletjes van de grond af opbergen. Weegt bijna niets, pakmaat is minder dan 10cm.

Gr HJ
[/quote]

+1


Afbeelding
Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door stekker »

Ook de natte voeten zijn een leermoment Hyperbyte.
Verder is het zo dat alleen hoogte- en dieptepunten een mens erg lang bijblijven,
dus inderdaad een leuk kampvuurverhaal voor de rest van je leven.  ;-)


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door TTS »

Balen zeg. Ben je nog wel goed droog geworden?
Wellicht een schetstje van deze plek met aangegeven waar jou dit overkwam,. zodat we voorbereid zijn???
Of is de Bevert zo ingericht dat waar jij hing meteen duidelijk is?
( Ken alleen die andere plek, de paardekop...)


Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Ha TTS, de hele Bevert liep volledig onder op een of twee hele kleine stukjes na, zo klein dat je er geen tent kan plaatsen. Qua hangplek, ik kwam aan in het donker en heb toen maar een echt goede hangplek ontdekt. Toen het licht was heb ik niet echt verder gekeken.

Ik ben niet echt nat geworden, alleen mijn schoenen waren doorweekt. Zonder schoenen op mijn sokken terug in de kanu werden mijn sokken nat tgv het water dat van de peddel af drupt. Koude voeten dus, verder heeft mijn hangmat voor mijn redding gezorgd.

De twee waterdichte tassen waren echt water dicht, een pukkeltje met verrekijker en wat ander spul om bij de hand te hebben is wel volgelopen. Mijn GPS (Garmin 60CSX) zou waterdicht moeten zijn, een aantal uren ondergedompeld is echt te veel gebleken.

Nu heeft dat ook een voordeel, ik heb een mooi excuus om een nieuwe GPS aan te schaffen!


Rolf
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2013, 14:26
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Rolf »

Dat kan de beste overkomen. Vrouwlief en ik werden vorig jaar wakker in een waterbed. Onze tent stond helemaal in het water, ongeveer 30 centimeter hoog, net onder de kuiprand van de tent. Onze kajak dreef ernaast, gelukkig tussen de bomen. We hebben alles door kniediep water een dijk op gesleept en daar met een paar graden boven vriespunt alles ingepakt. Ik ben redelijk koudebestendig, maar mijn vrouw absoluut niet. Kortste weg terug naar de haven dus, maar dat was nog zeker een uur stevig doorpeddelen.

Dit voorkomen? Overnacht niet in de Biesbosch als de waterstand bij het Keizersveer boven de 1m50 boven NAP komt. Ondiepe sloten (Middelveld, Ganzenweide) worden onbevaarbaar onder de 50 cm boven NAP. De waterstanden hebben niet zoveel te maken met springvloed, maar vooral met afvoer van smelt-en regenwater van de grote rivieren.
Waterstanden Keizersveer: http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geoservices/rwsnl/awd.php?mode=html&projecttype=waterstanden&category=1&loc=KEIZ&net=LMW


Welkom Buiten: GPS-activiteiten, verhuur, workshops.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door TTS »

Fijn dat die zakken van de Aldi functioneerden :-)

Je luchtigheid m.b.t. Garmin verraad dat dat geen groot verlies is.

De Bevert is dus geen geschikte bivakplaats...
Mooi, fotootje downloaden op je Phone en de SBB-er tonen waneer je elders in de BiesBosch gesnapt wordt.


Gebruikersavatar
woody
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:24

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door woody »

Voor de liefhebbers kan je in havenplaatsen meestal bij dr vvv of havenkantoren een getijden boekje gratis halen staan voor een jaar de getijden per plaats in hoelaat en hoe laag / hoog.  Getijdenboekje vevc


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door Roely »

Heb je doorlopende reisverzekering ?

Anyway, ondanks de natte voeten ben ik toch jaloers, ik zat dat weekend binnen voor de pc en tv.
Ik had ook liever natte voeten gehad.


Gebruikersavatar
hyperbyte
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mei 2013, 16:45
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

Re: 29-11 Biesbosch

Bericht door hyperbyte »

Ik heb een doorlopende reisverzekering, wat die echter gaan geven voor een GPS waarvan ik de leeftijd niet kan aantonen omdat ik hem 3 a 4 jaar geleden 2e hands heb gekocht zal niet erg veel zijn ..... of doelde je daar niet op.


Plaats reactie