Wilde Maan - Tracking Wolfs in Zweden

Archief en verslagen van evenementen, cursussen en forum uitjes in het verleden
Plaats reactie
Diederik
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 sep 2011, 08:41

Wilde Maan - Tracking Wolfs in Zweden

Bericht door Diederik »

Wolf Wild Moon

Wordt een wolf voor een maand!

Wild Moon Europe is blij om aan te kondigen dat we een zeer unieke ervaring gaan aanbieden voor de aankomende winter: We zullen een roedel wolven gaan volgen voor een hele Maan! Hun sporen zullen ons leiden te ervaren hoe het is om een Wolf te zijn - hoe ze reizen, hoe ze jagen, waar ze slapen, hoe ze samenwerken en nog veel meer! De wolven zullen ons gidsen en we zullen daar terechtkomen waar zij ons heen nemen, nieuwe kampen opzettend iedere dag in vertrouwen voorziening te vinden waar we dan ook terecht komen. Dit zal een buitengewone uitdaging zijn en we zullen behoeven samen te functioneren als een cirkel - net als een roedel wolven.

“Inheemse levenswijze - en de inheemse in onszelf - komt tot leven voor jou zoals het nooit zou kunnen met het lezen van een boek of het leren van een vaardigheid buiten de context van de levenswijze. Als iemand echt wolven wil kennen, zou ze moeten leven, rennen en jagen met ze, en het zelfde geldt voor de Oude Manier (Old Way).”

Je zal leren door middel van observatie, imitatie en je eigen ervaring, leven wat je leert. Je zal buiten zijn voor een hele cyclus van de maan (ruwweg een maand) - daarom de naam “Wild Moon” - zonder onderbreking, samen met een groep van gidsen die allen ten minste een volledige cyclus van de seizoenen in de wildernis van Wisonsin (VS) hebben doorgebracht, onder begeleiding van de ervaren ouder Tamarack Song bij de Teaching Drum Outdoor School, www.teachingdrum.org.

Gedurende deze tijd zal je de “Old Way” herleren van het leven in balans met onze menselijke en buiten menselijke relaties. Door middel van het onszelf permanent onder te dompelen in de natuur hebben we het voorrecht om onze verbinding met de Moeder Aarde te versterken en om praktische vaardigheden te leren die nodig zijn om je comfortabel te voelen in de wildernis. Het sociale aspect van onze ervaring is hoe gezond en functionerend te leven als een cirkel en het eren en respecteren van ieder’s perspectieven, gaves en talenten. Conflict bemiddeling, communicatie vaardigheden, talking circles, uiten van gevoelens en luistervaardigheden zijn essentiele onderdelen van onze wildernis leven ervaring en deze helpen ons om onze relatie met onszelf te versterken en met de cirkel van mensen om ons heen.

We zouden vereerd zijn met jouw deelname. Geen eerdere training of outdoor ervaring nodig. Zoals traditioneel is met bezoekers in een Inheems kamp, zal je worden behandeld als onze Gast van Ere en worden getoond alles wat je behoeft te weten. Onze enige suggestie is dat je komt in verwachting van het onverwachte - zo is namelijk het onderdompelen van jezelf in een onbekende cultuur met nieuwe waarden en manieren van doen, geheid sommige dingen van wat je er over hebt gelezen, geleerd en geloofd, uit te dagen.

De kosten van een Wild Moon zijn €1200.

De Wolf Wild Moon zal gaan plaats vinden van 9 februari tot 8 Maart 2014 in wolf territorium in Zweden.
Als je niet de mogelijkheid hebt om voor een hele Maan deel te nemen dan is er ook de mogelijkheid om alleen de eerste week van 8 - 14 februari deel te nemen. De kosten van de Wild Week zijn €350.

Voor meer informatie check onze webpage www.wildmoon.eu en als je interesse hebt in deelname of vragen hebt, neem met ons contact op via info@wildmoon.eu of +46736789554/+31703504618

Op het spoor

Namens de Wild Moon gidsen

Diederik[/font]


Diederik
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 sep 2011, 08:41

Re: Wilde Maan - Tracking Wolfs in Zweden

Bericht door Diederik »

Nog dank voor het advies om een Nederlandse ipv Engelse uitnodiging hier te plaatsen! Soms lastig voor me om de Nederlandse woorden te herinneren, fijne uitdaging echter gebleken!

Ik zou deze uitnodiging graag ook op andere webpages willen zetten waar het eventueel mensen met interesse in dit soort dingen kan bereiken. Wie heeft er een goed idee voor mij waar?

Vriendelijk bedankt


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wilde Maan - Tracking Wolfs in Zweden

Bericht door Robbe »

Lijkt mij een heel bijzondere ervaring !
Voor mij op korte termijn niet weggelegd.
Ik ben erg benieuwd naar de verhalen van de deelnemers !


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Plaats reactie