Wilderness-Effect

Dit board beschrijft informatie over organisatoren die regelmatig activiteiten in het agenda board plaatsen.
Gesloten
Gebruikersavatar
FrankZ
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 mar 2013, 15:06
Contacteer:

Wilderness-Effect

Bericht door FrankZ »

Het Wilderness-Effect - mee op avontuur met Frank van Zwol

Tijdens mijn tochten en expedities in Noord Europa, Canada en Alaska, ontdekte ik de enorme meerwaarde van tochten op eigen kracht door de wildernis.
Je komt weer tot rust en stress verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je presteert dingen waarvan je nooit gedacht had dat je het kon. Je krijgt ruimte om je eigen leven van een afstand te bekijken, los van alle maatschappelijke en sociale verplichtingen van alledag. Je bepaalt je eigen koers en ontwikkelt zelfvertrouwen. Je beweegt je in harmonie met natuur en landschap. Fysiek en mentaal kom je weer in balans. Kortom, je wordt weer jezelf. Dit effect noem ik het wilderness-effect.
Met mijn bedrijf Wilderness-Effect draag ik dit effect uit. Door het organiseren van reizen en trainingen in de wildernis, door multimediapresentaties en artikelen over mijn eigen expedities en door het schrijven van outdoor gidsen en adventure thrillers.
De vaste lezers van het blad Op Pad, van de kanogids Kanoparadijs Nederland en de lezers van mijn thrillers zullen het bovenstaande herkennen in mijn schrijfwerk. Behalve over avonturen schrijven, organiseer ik door het hele jaar heen verschillende outdoor en bushcraft cursussen.

Iedereen die tochten in de wildernis maakt heeft daarvoor kennis en ervaring nodig. Sommige vaardigheden hadden we als kind wel, maar zijn die met het volwassen worden verleerd, zoals buiten spelen, vuurtje stoken en boomklimmen. Andere vaardigheden als het omgaan met kaart en kompas, EHBO, kanovaren en overlevingstechnieken worden maar door weinig mensen echt goed beheerst. Jaarlijks komen hierdoor veel avontuurlijke vakantiegangers in de problemen en goede outdoortraining is dan ook onmisbaar.
Bij Wilderness-Effect is outdoortraining echter geen doel op zich, maar een middel om je veilig en comfortabel in de natuur te begeven.
Wilderness-Effect heeft jaarlijks een beperkt programma aan georganiseerde outdoortrainingen, maar organiseert ook op aanvraag voor kleine groepen of geeft een op maat gesneden expeditieadvies.

Meer info op mijn website www.wilderness-effect.nl
Relevante activiteiten zal ik in de agenda op bushcraftforum posten.

Avontuurlijke groet,
Frank van Zwol

Afbeelding


Gesloten