vuur in de bossen

Wat voor soort gebruik je en waarvoor? Hoe maak jij het liefst een kampvuur?
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: vuur in de bossen

Bericht door Roely »

[quote="Vrijbuitert"]
Ik heb altijd begrepen dat heide ontstaat door overbegrazing!
[/quote]

Daar haal je dingen door elkaar... vergrassing van de heide( een natuurlijk proces ) word tegen gegaan door begrazing.
Nogmaals de meeste voor ons bekende heide gebieden waren voorheen stukken bos.
En of dat nu voor natte of droge heide geldt enz , moet je zelf maar googlen. (Dat weet ik zo ook even niet)

wat ik wel weet is dat heide op natuurlijke wijze mits het nooit in brand staat of afgeplagd wordt weer terug hersteld in bos .


Vrijbuitert

Re: vuur in de bossen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Roely"]

Daar haal je dingen door elkaar... vergrassing van de heide( een natuurlijk proces ) word tegen gegaan door begrazing.
Nogmaals de meeste voor ons bekende heide gebieden waren voorheen stukken bos.
En of dat nu voor natte of droge heide geldt enz , moet je zelf maar googlen. (Dat weet ik zo ook even niet)

wat ik wel weet is dat heide op natuurlijke wijze mits het nooit in brand staat of afgeplagd wordt weer terug hersteld in bos .
[/quote]Ik wist ook wel dat heide ooit bos moet zijn geweest, maar ik doelde meer op het moment dat er al heide is. Maar begrijp wat je bedoel.

Wat er met heide gebeurd als je er niets aan doet is duidelijk te zien op het hondenlosloopgebied van de Edesche heide. Aangezien Defensie zich er niet druk over maakt en de schaapherder er niet komt is het stuk al behoorlijk dichtgegroeid.


Gebruikersavatar
arjuna
Berichten: 538
Lid geworden op: 26 jan 2016, 20:46

Re: vuur in de bossen

Bericht door arjuna »

om ff iets te doen wat altijd leuk is naar wat jaren ,zijn de meningen hier nog het zelfde over.
en dat is bedoelt voor de schrijvers van die tijd , die van mij in ieder geval niet
Laat reacties uit totdat de schrijvers van die tijd hebben gereageerd ik ga voor een week .
als er dan niks hier onder is geschreven is het niet meer van belang voor die schrijvers ,en dan mag elk mens zijn mening geven .

Arjuna


Plaats reactie