Alcohol stove / kunstwerkje

Wat voor soort gebruik je en waarvoor? Hoe maak jij het liefst een kampvuur?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jan 2014, 22:08
Locatie: Groningen

Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door Martin »

Het is een klus, maar het resultaat is er ook naar. In een andere video laat hij zien dat hij met maar 15ml brandstof een pot met 400ml water aan de kook brengt.

https://m.youtube.com/watch?v=uYzjApGP1eI


Ingels
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 jan 2014, 18:12

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door Ingels »

Was fijn om te zien, Thx!
Alhoewel ik wel denk dat het aardig wat werk en precisie vraagt om dit te maken en volgens mij zal ie ook niet lang meegaan...
Of ben ik mis??
Mvg.


Gebruikersavatar
Basel
Berichten: 1651
Lid geworden op: 04 aug 2011, 17:07
Locatie: Bladel

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door Basel »

Ziet er idd uit als een kunstwerk! Maar ik denk dat het gewicht van 500 of 1000 ml lastig word


Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door MichelVH »

Mooi! Dit noem ik eerder modelbouw, denk ik. Toch wel semi-zielig dat die man echt tientallen van die dingen heeft gemaakt terwijl een penny stove binnen 5 min. klaar is, en net zo goed werkt. Maar als hij daar gelukkig van wordt moet hij zeker zo doorgaan.


Vollgas Voraus!
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door janvanloon »

Bij de meeste stove's moet je iets verzinnen want anders kun je er geen pot op zetten... ( die dingen hebben zuurstof nodig ).
Ik vind het leuk gedaan.
Het zou een leuk ontwerp zijn bij een sterkere versie.


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
Een pan's hobby kok
Berichten: 8625
Lid geworden op: 30 mar 2011, 11:08
Locatie: Berkel en rodenrijs

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door Een pan's hobby kok »

[quote="Scono!"]
Mooi! Dit noem ik eerder modelbouw, denk ik. Toch wel semi-zielig dat die man echt tientallen van die dingen heeft gemaakt terwijl een penny stove binnen 5 min. klaar is, en net zo goed werkt. Maar als hij daar gelukkig van wordt moet hij zeker zo doorgaan.
[/quote]

Ach je kan ook hout gedroogd en geloven kopen is ook stuk lichter en sneller kan je je bijl ook thuis laten . Maar iets zelf doen is altijd leuker maar daar kom je met de jaren nog wel achter.


Voor/Door en Met elkaar komen we een heel eind.
GR.Herman
http://www.facebook.com/BushcraftLimburg
een pan's gerechten en voedsel-Rookgerechten.
http://forum.bushcraftnederland.nl/http ... 15#p138315
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door jenniskens »

Blijkt maar weer eens dat de een zijn passie niet van de andere is, Scono.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door MichelVH »

[quote="Een pan's hobby kok"]
[quote="Scono!"]
Mooi! Dit noem ik eerder modelbouw, denk ik. Toch wel semi-zielig dat die man echt tientallen van die dingen heeft gemaakt terwijl een penny stove binnen 5 min. klaar is, en net zo goed werkt. Maar als hij daar gelukkig van wordt moet hij zeker zo doorgaan.
[/quote]

Ach je kan ook hout gedroogd en geloven kopen is ook stuk lichter en sneller kan je je bijl ook thuis laten . Maar iets zelf doen is altijd leuker maar daar kom je met de jaren nog wel achter.
[/quote]

Nee, zeker niet! Ik maak juist alles zelf als dat kan, ik heb namelijk niet genoeg geld voor zo'n MSR ding van 200,- . ik gebruik gewoon een pennystove. Mn punt was meer dat dit zo omslachtig was. Als hij dat leuk vind moet hij dat doen, maar ik vind het een beetje onzin omdat je binnen 5 min. hetzelfde resultaat hebt met een pennystove. Ok, dit is wel mooier, maar ik vond 'm meer een nerd omdat 'ie echt tientallen van die dingen heeft gemaakt. Maar nogmaals, als je daar gelukkig van wordt, moet je het doen.


Vollgas Voraus!
oud deelnemer 4
Berichten: 3217
Lid geworden op: 21 jan 2013, 22:39
Contacteer:

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door oud deelnemer 4 »

tjeeminee wat 'n werk maakt ie ervan, ziet er uit als 'n juweeltje maar er zitten ook erg veel onderdelen aan die dan weer stuk kunnen.
geef mij dan maar het ontwerp 'White Box Stove' kan niets, nou ja niets... alles kan stuk.... aan kapot gaan en je kunt er zelfs je pannetje direct op zetten.
ik heb er ook niet de zin - tijd - geduld voor... nou ja niets voor mij... zoals Jennekens al schreef 'passie' is voor iedereen anders..
als iemand langzaam een passie voelt groeien voor DIY spiritus brandertjes kijk dan eens op dit YT kanaal.... ook een japanner... doet niets anders dan dit soort dingen creëren, waaronder enkele hele mooie ... dat wel !  https://www.youtube.com/user/tetkoba/featured 


Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: Alcohol stove / kunstwerkje

Bericht door jenniskens »

Ik denk dat een beetje meer eerbied voor een ander zijn passie op de plaats is, daar hoop iedereen toch op.

Ik ben voor gebruikers voorwerpen die ik mee neem zeker voor het KISS principe.
Maar voor de passie waar mee mensen dingen kunnen maken daar heb ik zeer veel compassie mee.
Ik kan genieten van het zien van dergelijke gedrevenheid bij mensen, en ook van het zelf zo iets doen ( maak mij dan zeker ook een nerd ).
En idd Jos deze is heel erg goed.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
Plaats reactie