Welke stove nemen jullie mee op pad?

Wat voor soort gebruik je en waarvoor? Hoe maak jij het liefst een kampvuur?
mennuh
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 mar 2016, 00:25
Locatie: eersel
Contacteer:

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door mennuh »

dus ik denk dan met jou voeding dat je Tog wel een week uit moet kunnen houden


Gebruikersavatar
LoosAlarm
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2016, 14:42

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door LoosAlarm »

Mijn Bushbox XL (of pocketformaat) de XL geeft me ook nog een beetje vuurbeleving op plekken waar open vuur verboden is. De XL weegt iets van 800gr, maar vouwt mooi plat op, dus kan strak tegen de rug worden weggeborgen, dat scheelt.
XL
XL
IMG_20160322_210107.jpg (385.67 KiB) 6018 keer bekeken
Pocket
Pocket
IMG_20160322_205908.jpg (681.73 KiB) 6018 keer bekeken


Gebruikersavatar
fireflo
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2015, 00:03
Locatie: Zuid Holland

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door fireflo »

Aantal keuzes. Meestal neem ik twee stuks mee. Heb graag opties.

-Primus Omnilite ti + silencer (silencer werkt goed)
-Msr Micro Rocket Stove
-Woodgas stove

Ik ga nog een trangia brandertje kopen, evt. voor gebruik in de woodgasstove.
Bijlagen
woodgas.JPG
woodgas.JPG (54.83 KiB) 5945 keer bekeken


foxx105
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2016, 14:16

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door foxx105 »

Voorbeeld van Ikea blik en mijn creatie van een defensie canteen
Bijlagen
20150209_110744.jpg
20150209_110744.jpg (3.05 MiB) 5890 keer bekeken


foxx105
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jun 2016, 14:16

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door foxx105 »

Ikea creatie
Ikea creatie
20160626_212540.jpg (3.33 MiB) 5890 keer bekeken


Gebruikersavatar
johndice
Berichten: 242
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:28
Contacteer:

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door johndice »

Inmiddels heb ik mijn petromax in de kast gezet en gebruik ik een Solo Stove Lite. Geweldig dingetje. Licht, handzaam, brand goed en met weinig rook. Aanrader!
2016-07-04 09.01.21.jpg
2016-07-04 09.01.21.jpg (3.09 MiB) 5835 keer bekeken


Gebruikersavatar
rude
Berichten: 903
Lid geworden op: 17 jul 2012, 17:56
Locatie: België
Contacteer:

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door rude »

Ik kook graag op open vuur maar een stove gaat meestal mee voor wanneer ik slechte weersomstandigheden verwacht of wanneer ik gewoon tijd wil besparen on the go.

Voor langere tochten etc heb ik de Primus Multifuel gekocht. Op enkele minuten tijd heb je zo al snel een kokende liter water. Is te gebruiken met veel types brandstof, heeft weinig bewegende delen (kan minder stuk). Het is niet precies lightweight of heel klein op te bergen maar de stove is zijn gewicht in goud waard. Kwam wel met een stevig prijskaartje ook...

Ik heb gekozen voor deze stove omdat je niet op de gasfles zelf dient te koken. Dit wordt nogal snel een hoog geheel hetwelk onstabiel werken is op de duur.

(de gasfles op de foto is huge, I know :) )

Afbeelding


Gunnyhighway
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 jun 2016, 19:22

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door Gunnyhighway »

Onlangs een "Ching-Ling" woodgasstove via aliexpress gekocht. Die zal het in eerste instantie worden.


mdegroot
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2016, 08:52

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door mdegroot »

Vandaag geregistreerd op dit forum. Ziet er heel leuk uit.
Ikzelf ben een backpacker en loop het liefst in Schotland.
Heerlijk 8 dagen geen mens zien alleen maar bergen en af en toe een verdwaalde mens.
Ikzelf kook op een eigengemaakte houtoven en voor de koffie en dergelijke gebruik ik een handgemaakte alcohol brander, de onderkant van een blik gebruik ik als deksel van de houtbrander. Dit alles bij elkaar weegt slechts 199 gram.
Zie ook de foto`s
Bijlagen
DSC00398.JPG
DSC00398.JPG (2.26 MiB) 5745 keer bekeken
DSC00397.JPG
DSC00397.JPG (2.08 MiB) 5745 keer bekeken
DSC00406.JPG
DSC00406.JPG (2.16 MiB) 5745 keer bekeken


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door herman744 »

Mooi, weer een knutselaar erbij.


Gebruikersavatar
lichtje
Berichten: 320
Lid geworden op: 29 jan 2015, 13:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door lichtje »

Vooralsnog kook ik op een esbit stove, maar onlangs heb ik online een alcohol stove aangeschaft, om dit ook eens te bekijken.


Afbeelding
Mikali
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 aug 2016, 15:44

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door Mikali »

Ik ben nog heel zoekend in het hele gebeuren maar ik kies nu uit :

- Omnifuel TI + silencer (ik kan beamen dat die heel goed werkt, scheelt een hoop herrie ! )
- Kelly Kettle Scout
- trangia (icm Hobo stove van de KK)

Staat nog een Woodstove op het verlanglijstje omdat die wat compacter is als de Kelly Kettle, en icm de trangia meerdere mogelijkheden biedt.


Gebruikersavatar
rahike
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2016, 12:59

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door rahike »

of op de esbite stove en anders op gas stove van karrimor ..


Gebruikersavatar
ton.kawasuki
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 sep 2016, 22:58

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door ton.kawasuki »

Na al deze aanbevelingen ben ik helemaal de kluts kwijt , ik gebruik nu op het moment voor mn bakkie koffie of thee onder weg een soepblikje met in kaarsvet gedrenkt karton gebruikten we vroeger al bij defensie ,werkt best leuk +/_ 8 minuten voor een mok koffie . ik zie alleen mezelf hier geen maaltijden op klaar maken .
een benzine brander trekt me momenteel nog het meest , makkelijk aan brandstof te komen en zo , ik ben meestal alleen dus het hoeft niet echt een grote te zijn , omdat ik altijd in de Ardennen verblijf is een buiten houtvuurtje taboe , als je tenminste goeie vrinden wil blijven met de boswachters daar .
Ik zal eens een rondje gaan maken langs de grote camping zaken met jullie aanbevelingen in mijn achterhoofd , dan kan ik ook eens wat voelen en zien want plaatjes zijn eigenlijk allemaal wel mooi .
groeten
ton ^-^


Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan . ;-)
Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1329
Lid geworden op: 01 sep 2014, 12:19
Locatie: In de buurt van Den Haag

Re: Welke stove nemen jullie mee op pad?

Bericht door MichelVH »

ton.kawasuki schreef:Na al deze aanbevelingen ben ik helemaal de kluts kwijt , ik gebruik nu op het moment voor mn bakkie koffie of thee onder weg een soepblikje met in kaarsvet gedrenkt karton gebruikten we vroeger al bij defensie ,werkt best leuk +/_ 8 minuten voor een mok koffie . ik zie alleen mezelf hier geen maaltijden op klaar maken .
een benzine brander trekt me momenteel nog het meest , makkelijk aan brandstof te komen en zo , ik ben meestal alleen dus het hoeft niet echt een grote te zijn , omdat ik altijd in de Ardennen verblijf is een buiten houtvuurtje taboe , als je tenminste goeie vrinden wil blijven met de boswachters daar .
Ik zal eens een rondje gaan maken langs de grote camping zaken met jullie aanbevelingen in mijn achterhoofd , dan kan ik ook eens wat voelen en zien want plaatjes zijn eigenlijk allemaal wel mooi .
groeten
ton ^-^
Benzinebranders zijn zeker goed, heb zelf een Coleman stove. Ze gaan retehard die dingen, veel harder dan je gasfornuis (de pit wordt letterlijk witheet). Goed te verstellen, dus voor bakken etc kan het wat zachter. Ze zijn alleen wel wat aan de zware kant. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een penny stove, kun je maken van een oud cola-blikje en voeden met een fles bio-ethanol van de Action. Is wel gevoelig voor wind, maar met een klein windschermpje is dat zo opgelost.


Vollgas Voraus!
Plaats reactie