Kampvuurtekening in bos

Wat voor soort gebruik je en waarvoor? Hoe maak jij het liefst een kampvuur?
Plaats reactie
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Kampvuurtekening in bos

Bericht door herman744 »

Ik kwam gisteren deze tekening tegen bij de ingang van een bospad. Er stond geen tekst op het plakkaat. Er ligt een groot open grasveld in het bos. Anderhalve hectare. Zou het hier toegestaan zijn zomaar een kampvuur te maken? Ik heb de tekening opgezocht met Google en kwam uit op de site van:
http://www.argonauten.nl/scouting-technieken/kampvuur, maar kan op hun site geen evenement vinden dat ze in ons bos willen houden. Kan iemand de betekenis van het plakkaat aangeven?
Bijlagen
DSCN9459.JPG
DSCN9459.JPG (434.58 KiB) 4695 keer bekeken


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door Martin Outdoors »

Vast een deel van een uitgezette speurtocht . Op coordinaat zie ik je nog een keer hangt een kaart. Wat staat er op ? Zoiets.


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door herman744 »

Martin,
Vanmiddag hing het er nog steeds. Me dunkt dat het wel opgeruimd zou zijn, als het voor eenmalig gebruik was


Gebruikersavatar
J@siu
Berichten: 3573
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:47

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door J@siu »

Hoi @Herman ,
deze afbeelding gebruikten wij bij een brandweeroefening (toen ik nog bij de brandweer werkte)
we zetten deze voor een raam op een bovenverdieping

voor de parate dienst betekende dat een "UITSLAANDE BRAND" 8-)
Mogelijk een oefening in het bos o.i.d. ::)


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door herman744 »

He Jan,

Bedankt. Het plakkaat hangt er nog steeds. Zal de komende tijd eens op sporen van voertuigen letten.


Gebruikersavatar
Martin Outdoors
Berichten: 2192
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:26
Locatie: Waar ik vanavond slaap.

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door Martin Outdoors »

Ik kom regelmatig speurtocht opdrachten tegen, ophangen kunnen de mensen prima maar weghalen is meestal te moeilijk.
Ook voor de brandweer ;D


Youtube kanaal "Veld vaardigheden" ;
https://www.youtube.com/channel/UCRx3EQ ... tzC44XdSVw
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Kampvuurtekening in bos

Bericht door Roely »

Yep sluit me aan bij Martin, ik kom ook nog steeds heel regelmatig z.g. vergeten zooi tegen van speur en wandel tochten. En dan ook nog van verloren gelopen huisdieren. Zo fanatiek als ze met het ophangen zijn, helaas dus niet met het opruimen.
Toen ik nog in het bos werkte, hing mijn prikbord er vol mee. Ook van politie en brandweer, gemeente en opleidings instituut voor zaag cursus. O en dan de Coc, in het homo gedeelte ;D zelfs de politie ruimde der zooi niet op. Ja xtc zooi werd opgehaald, afzet linten bleven hangen. Gemeente of natuurmonumenten of staatsbos beheer wisten nooit hoe snel een rookverbod in te laten gaan tijdens droogte. Maar de bordjes opruimen kwam er ook nooit van.
Anderzijds heb ik ook vaak dankbaar gebruik gemaakt van de voorheen afgezette routes van defensie, want die hebben bij vertrek uit de loonse en Drunense duinen ook nooit hun markeringen verwijdert.

Maar jouw bordje is wel heel mooi, die had ik graag erbij gehangen in die tijd 8-)


Plaats reactie