chinese f1's nu ook op marktplaats

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door janvanloon »

quote: En even terug komend op het mes voorbeeld ,wie heeft er in het verleden wel eens overduidelijk iets gekocht in het buitenland wat aantoonbaar zg nep was en heeft dat vol overtuiging vertelt dat die er blij mee was.

telt het allereerste rambo mes made in taiwan uit blik ook mee?  ;D
nee, euhmmm, fire steels. vonken even goed al de heeeeel dure


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door maartieboy »

Namaak of spullen uit China kunnen net zo goed zijn daar ben ik het gewoon mee eens. De f1's uit china worden hier echter verkocht met verkeerde informatie. Zo is het staal helemaal geen vg10 terwijl je daar wel voor denkt te betalen. De chinesen gebruiken in de duurdere replica's 440c, dat is niet slecht maar uiteindelijk wordt je wel bedrogen als je denkt vg10 te kopen.
De strap van de schede laat ook eerder los.

Er is een groot verschil tussen bewust een replica kopen of onbewust.


arjuna

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door arjuna »

Daar ben ik het wel mee eens ,je keuze als je zelf maakt of kan maken in dat kader gezien kan ik je alleen maar gelijk geven

Maar hoe veel wil je een mes belasten ,tot die stuk is 
Er zullen wel meer dingen zijn gemaakt van 440c is dat dan niet goed
Ja ik snap ook wel dat je nu komt met een argument dat 440c staal niet voor een mes geschikt is om precies te zijn een f1 mes
maar een mes gemaakt van 440c staal zal die dan niet goed zijn ,ik lees net dat er een lid een mes van blik heeft gekocht zal die in die tijd daar minder plezier van hebben gehad .

Waar het eigenlijk op neer komt is dat we elkaar gek maken onder begeleiding van de marketing managers over de kwaliteit van de producten die we inkopen.
We weten allemaal heel goed dat er regelmatig messen worden gekocht door de leden dus we zijn eigenlijk nooit tevreden , en dat is van toepassing op vele spullen die we voor onze hobby CQ levens invulling gebruiken.

Ik zal niet zeggen dat ik daar geen last van heb , maar ik kan net maat houden ^-^

Koen


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door maartieboy »

Het klopt ook ik ben altijd op zoek naar beter. maar dat vind ik ook leuk aan de hobby :).
Er zijn heel veel messen waar ik tevreden mee ben. Ik probeer altijd objectief te kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. Het kan dus prima dat ik meer tevreden zou zijn met een chinese f1 van €30,- als een in vg10 van €120.
Ik ben onwijs tevreden over mijn mora van €10,- maar ik ben ook heel erg tevreden over bv. mijn enzo trapper van €100,-
Objectief gezien ben ik meer tevreden met mijn mora omdat deze met 1/10e van de prijs niet 10x minder goed is als de enzo.

Toch ben ik inmiddels door de hobby en interesse op een punt aangekomen waar ik persoonlijk bereid ben om 100% meer te betalen voor 10% extra kwaliteit (dit tot in bepaalde maten :) ).
Het is maar net wat je waar voor over hebt. Er zijn ook mensen die €100,- aan een fles wijn uitgeven. Ik ga dan liever voor een slok water maar dat neemt niet weg dat die €100 voor die persoon misschien wel goed besteed is.


Sgt_Bear

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door Sgt_Bear »

Sommige namaak IS zelfs béter van kwaliteit dan het origineel maar dat komt helaas zelden voor.

Mensen vergeten vaak dat namaak door criminele organisaties wordt gemaakt en daarmee dus ook iedere vorm van controle wordt omzeilt.
Je leuke namaak mesje uit China ZIET er misschien hetzelfde uit maar wat je niet ziet is dat het handvat wellicht vol cadmium of een andere gevaarlijke stof zit.


Frederiek
Berichten: 726
Lid geworden op: 07 jun 2012, 12:53

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door Frederiek »

Zelfs al gebruiken ze dezelfde staalsoort als het origineel (als ze dat niet pretenderen te doen) dan kan dat nog van inferieure kwaliteit zijn. Als het geen bal kost en ik weet dat het namaak is vind ik het niet erg, het wordt vervelend wanneer je erachter komt dat je veel te veel betaald hebt, of dat je mes faalt op een kritisch moment.


Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door Rien »

Goedkoop materiaal kan zeker goed zijn, zelf gebruik ik ook mora en opinel als mijn basis 'go to' mes en ga ik voor tarps ook meestal voor de goedkopere merken (of bouwmarkt) als er veel kans is op schade.
Het grootste verschil zit er in dat dit mijn eigen keuze is, ik heb specifiek voor dit goedkope materiaal gekozen, ken de samenstelling, het materiaal, enz...
Indien een item wordt aangeboden als bvb een F1 maar dit niet is (bvb ander staal of andere strap) dan is dit gewoon oplichterij, het mag zelfs beter zijn dan een F1 het blijft onaanvaardbaar en mag van mij zwaar bestraft worden.
Als ditzelfde item echter wordt aangeboden als 'mes gebaseerd of F1' of zoiets met de juiste specs. dan lijkt me dit totaal geen probleem. Je kan dan voor jezelf de keuze maken.

vb hiervan is het woodlore mes, er zijn daar genoeg klonen van die daar duidelijk voor uitkomen.


nature will provide our need, but not our greed
Gebruikersavatar
jenniskens
Berichten: 6064
Lid geworden op: 09 apr 2010, 18:45
Locatie: Venray
Contacteer:

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door jenniskens »

Goed koop wil niet altijd alles zeggen.
Deze Ganzo heb ik onlangs besteld en binnen gekregen.
Zeer soliede mes en het staal en kunststof ( 440c en G10) is ook goed.

(tip van HJ)
Afbeelding

Deze kost iets van 17,- en dus niet duur te noemen.

Volgens mij is het ergste wat Frederiek schrijft, iets kopen en dan blijkt het niet te zijn waarvoor je betaald hebt.


Afbeelding      
See you in the bush, Gebert
arjuna

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door arjuna »

kan je deze zin iets nader uitleggen

Je leuke namaak mesje uit China ZIET er misschien hetzelfde uit maar wat je niet ziet is dat het handvat wellicht vol cadmium of een andere gevaarlijke stof zit

Is dit kennis of een soort aanname .

Koen


Sgt_Bear

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door Sgt_Bear »

Nee dat is zéker géén aaname.
Namaak (of dat nou outdoorspul of parfum is) wordt in de criminele sfeer gemaakt. Het wordt dus door iemand gemaakt die met zo min mogelijk doen zo veel mogelijk geld wil verdienen. Daarom is namaak vaak (dus niet altijd) van slechtere kwaliteit.
Daarnaast worden de producten niet getest, gekeurd noch voldoen ze aan enige richtlijn.

Van alle inbeslagnames die wij doen gaat altijd een monster naar het laboratorium. Als je die resultaten terugziet springen de tranen soms in je ogen. Sinds ik dit werk doe begin ik in ieder geval niet meer aan namaak.
Een greep uit de bevindingen:
- Cadmium of andere giftige stoffen in producten van kunststof (bv handvaten van messen)
- cadmium of andere giftige stoffen in kleding
- cadmium of andere giftige stoffen in parfum/aftershave
- glas in namaaksigaretten

Dat is met het blote oog allemaal niet te zien.

En dan heb ik het nog niet eens over ondeugdelijke constructies tot zelfs levensgevaarlijke constructies.
We hebben wel eens namaak auto onderdelen in beslag genomen die tot dodelijke ongevallen hadden geleid als ze op de markt waren gekomen.
Laatst gewijzigd door Sgt_Bear op 25 mar 2014, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.


MarcelNLD
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 aug 2012, 20:35

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door MarcelNLD »

Ik heb Greenknives een mailtje gestuurd en ontving netjes een mailtje terug. Onderstaand zijn antwoord, kan iedereen voor zichzelf bepalen wat ie er mee wilt doen :-)

------

Beste Marcel,

Sorry voor de late reactie maar ik heb het nogal druk gehad.
Ik kan niet garanderen dat het een origineel product is, ik koop het in, en daar verteld men tegen mij dat het nieuwe en originelen zijn en dat moet ik dan ook maar geloven, maar ik heb er al een aantal verkocht en dat was goed, niemand had klachten, en als ik klachten over de verkopen krijg dan sturen ze het betreffende mes terug en dan betaal ik het geld ook terug.
Ik werk zeer klant vriendelijk en wil me behoeden voor dat men mij een oplichter noemt, maar het feit blijft dat ik moet geloven wat mij verteld wordt, ik heb niet de expertise in huis om het tegendeel te beweren. 


Een probleem tegelijk
arjuna

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door arjuna »

Sgt_Bear

Dank voor het antwoord ,ik wist niet dat op z,n grote schaal er met matriaal wordt gerotzooid

Koen


yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door yuno »

Tenen krommend, wat ik hier soms lees.

De waarde van een item staat niet vast. Het is puur wat de gek er voor wil geven. Het gaat er niet om of namaak goed of slecht is. Het gaat er om wat de koper wil betalen voor het item dat word aangeboden. Als de koper namaak (of niet garandeert) aanbied als een genuine item krijgt de koper niet wat hij heeft gekocht en dat is ALTIJD fout. Zelfs als de namaak beter is dan het origineel is het verwerpelijk en word de koper onrecht aangedaan. 


arjuna

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door arjuna »

totaal mee eens wat hier boven staat
Maar als mijn tenen gaan krommen heb ik meestal kramp :-)

koen


Sgt_Bear

Re: chinese f1's nu ook op marktplaats

Bericht door Sgt_Bear »

Klopt, maar wat ik wilde aangeven is dat namaak vaak zelfs gevaarlijk is en dat je dat niet altijd kan zien. Nog even los vd kwaliteit van het product.

En het is inderdaad tenenkrommend. En werkelijk álles wordt nagemaakt, van ambi-pur tot vliegtuigonderdelen.
En soms wéten winkels niet eens dat ze namaak in de schappen hebben liggen.


Plaats reactie