Gatherwood

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Plaats reactie
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Gatherwood

Bericht door Roely »

Hee iemand recente ervaring met Gatherwood ??

Ik ben al jaren fan van deze man ..Rob
Ik heb hem vanaf het begin zo'n beetje meegemaakt, dat je bij hem aan de keukentafel met messen kon komen spelen.
Hij had altijd een unieke aanbod van messen en materialen. Met in het begin alleen handgemaakte messen en wat aparte messen tot bv een anderhalf jaar geleden alle denkbare  genomineerde merken, je kon het zo gek niet bedenken of hij had het of leverde er alles van met keurige info over het blad materiaal hrc en handvat materiaal.

Ik moet zeggen niet als knive en tools de goedkopere versies maar dan meestal wel het hogere segment.
Ook als er een nieuw mes uit kwam of een jubileum editie dan was hij ruim een van de eerste waar je dat mes dan kon bestellen.
Daarnaast dus alles voor de messenmakers onder ons. Mijn rwl-34  kwam er ook vandaan.

Nu is van zijn site niks meer over, maar heeft nog wel de prachtige stalen erop staan.
Aldus heb ik 4 weken geleden odin eye damast besteld bij hem,  krijg ik eerst een mail met nieuwe bankgegevens ( want niets klopt meer, ook de phone is afgesloten)
Vervolgens blijkt het bestelde stuk wat korter dan de bedoeling en moest ik wat anders uitzoeken.  Aldus kocht ik de two face 45x4 annuleert zijn vrouw mijn bestelling ???
What the fuck grrrr    Geld is wel netjes terug gestort btw.!
Is die man depressief omdat zijn handeltje op zijn eind loopt ?
Lijkt mij handig dat hij alleen nog verkoopt wat er ligt  Dat zou het beperkte aanbod op zijn site ook verklaren.
Maar hoe zit het nou , de ene keer krijg ik wel antwoord op mijn mail en de andere keer gaat er weer dagen overheen.

Maar mijn vraag dus : heeft een van jullie nog iets besteld en geleverd gekregen ??
Of heeft hij na jaren ineens de pik op mij gekregen.. kan me goed voorstellen  ;D
Ik zit al weken te stuiteren om aan de gang te gaan met het staal.
In dat geval, bestel ik het staal nog wel een keer op naam van de vrouw. Want ik kan er nergens anders aankomen, smederij alkmaar heeft wel een vergelijkbare kwaliteit damast ( op basis van ats-34) maar daar kost dat stuk weer 300. Smederij alkmaar is zich de laatste twee jaar ook steeds uitgebreider toe gaan leggen op materialen voor de hobby messenmaker, kon ik daar twee a drie  jaar geleden nog bij gratie gods een stuk staal bestellen of laten harden via hun bij een of andere bels. Nu leveren ze al het denkbare, staal/leer/pins /handvat materiaal enz en kunnen ze bijna alle messen zelf harden. Dus ben nu fan van Alkmaar en die meid die de mails beantwoord  #025#.
Maar zoals gezegd hebben ze in dit geval niet wat ik zoek.

Iemand tips of ideeën .


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gatherwood

Bericht door Roely »

vreemd nog steeds geen reactie,  ik dacht dat op dit forum toch meer messen freaks actief waren buiten Paul en ik.


Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: Gatherwood

Bericht door lucien »

beetje apart dat je redeneert dat paul en jij de enige messen freaks zijn omdat er niemand reageert


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gatherwood

Bericht door Roely »

O zo bedoelde ik dat niet.
Maar de naam Gatherwood had toch wel enig alarmbel moeten laten rinkelen.
Laat ik het zo zeggen messenfreaks met een flink gat in hun hand.


Gebruikersavatar
ger010
Berichten: 2732
Lid geworden op: 03 dec 2009, 12:25
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Gatherwood

Bericht door ger010 »

hi een rondje op Google geeft geen klagende mensen zo te zien :)


Afbeelding
Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gatherwood

Bericht door Roely »

@ Ger, Nee had ik ook al gezocht , vreemd he  ( ik kreeg mijn geld ook terug, dus mag ook niet klagen eigenlijk))
Maar de site is nagenoeg leeg, met nog wat goedkope modelletjes.

Hij zal wel gewoon stoppen, en het staal zal hij dan wel niet meer hebben die stukken die ik graag wilde.




@ Lucien Tuurlijk heb ik wel meer gat-in-de-hand-freaks voorbij zien komen zoals : eon,michiel, martin swinkels, lucky-67, valknut enz.  ( ik had Paul toevallig een keer ontmoet).
Maar dan nog, Ik dacht dat het halve forum wel bekend zou zijn met Gatherwood, waarschijnlijk omdat ik zelf zo geilde op deze site.


Btw ik heb nu een stuk van Markus Balbach besteld.


Gebruikersavatar
michiel
Berichten: 1582
Lid geworden op: 20 jan 2011, 09:34
Locatie: Noord-Brabant

Re: Gatherwood

Bericht door michiel »

Ik ben meer een gebruiker en liefhebber van messen. Minder een maker.

;D Mors, Maartieboy, HJ; nog meer?

Ik ken Gatherwood van zijn website, maar heb nooit iets gekocht.

Je klinkt als een ware verslaafde; je huisdealer is slecht bereikbaar en dan krijg je jeuk en moet je krabben.

Voordat er allemaal geruchten en aannames worden gedaan over Gatherwood, zijn de feiten:

Internetrondje levert geen negatieve resultaten op.
Gatherwood reageert soms snel, soms traag op mail.
Overgemaakt geld wordt terug gestort.

Mooi dat je een stuk staal hebt kunnen scoren. Op naar je lepel, aansteker en spuit ;)

Laat je het resultaat zien?


Brousse - handgemaakt, voor outdoor

You are free to choose, but you're not free from the consequence of your choice.
Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re: Gatherwood

Bericht door lucien »

[quote="Roely"]

@ Lucien Tuurlijk heb ik wel meer gat-in-de-hand-freaks voorbij zien komen zoals : eon,michiel, martin swinkels, lucky-67, valknut enz.  ( ik had Paul toevallig een keer ontmoet).
Maar dan nog, Ik dacht dat het halve forum wel bekend zou zijn met Gatherwood, waarschijnlijk omdat ik zelf zo geilde op deze site.

[/quote]

ik kende de site in ieder geval wel maar nooit wat besteld en er zijn inderdaad best wat mensen op dit forum die relatief grote bedragen aan messen uitgeven


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gatherwood

Bericht door Roely »

Hee Michiel
Ik ben geen poelsganger  :D :D :D
Maar mijn vrouw vond dat jij wel gelijk had  :-[ nu zit ze me uit te lachen.


Gebruikersavatar
Pauroz
Berichten: 675
Lid geworden op: 27 nov 2011, 22:17

Re: Gatherwood

Bericht door Pauroz »

Ha Roel,
Net als Lucien ken ik de site maar heb er nooit wat gekocht. Wat opvallend is is dat er misschien nog maar een kwart van de spullen van vroeger opstaat. Hij leverde natuurlijk vooral merken die hij betrok van Adola en het prijsbeleid van die toko heeft ervoor gezorgd dat elke zichzelf respecterende messengek z'n spullen uit het buitenland haalt. Alweer een markt die ingestort is vanwege graaigedrag.


Roely
Berichten: 1471
Lid geworden op: 26 aug 2012, 12:40

Re: Gatherwood

Bericht door Roely »

een kwart ?  ik zou zeggen ver minder dan 5 %
Maar inderdaad het zou best kapot gemaakt kunnen zijn doordat het zo makkelijk is geworden om internationaal te kopen,  Het enige wat mij daarvan weerhield was de angst om opgelicht te worden, bv geen levering of nep messen.
Markant wel, om als internetwinkel je ondergang te vinden door datzelfde internet waaraan je je bestaansrecht ontleend.

Zijn speciale damast op basis van rwl-34 heb ik intussen gespot in Canada, ik denk dat ik me ook maar eens moet verdiepen in internationale aankopen.

Ik weet niet van Adola .. ik zie bij adola maar 28 merken,
En dit is van Gatherwood anno 2010: al 64 merken als standaard , naast wat hij nog meer leverde aan messenmerken en handcrafted op verzoek.
Almar
  AR
  Benchmade
  Böker
  Buck
  CaseXX
  Chris Reeve
  ColdSteel
  Colt
  CRKT
  Cudeman
  Eickhorn
  Emerson
  Extrema Ratio
  Eze-lap
  Fallkniven
  Fiskars
  Fox
  Gatco
  Gerber
  Gil Hibben
  Global
  H.Roselli
  Hartkopf
  Hattori
  Heckler en Koch
  Herbertz
  Iisakki
  Joker
  KA-BAR
  Kershaw
  Klötzli
  Laguiole
  Lansky
  Laplace Thiers
  Leatherman
  Linder
  Linton
  Lion
  Lone Wolf
  Magnum
  Marttini
  Maserin
  Microtech
  MOD
  Moki
  Nieto
  Ontario
  Pro Tech
  PUMA
  Remmington
  Rockstead
  S.A. Wetterlings
  Sabatier FUSO
  Sabatier Lion
  sekimcusta
  Smith & Wesson
  SOG
  Spyderco
  Timberline
  Samurai
  Viper
  William Henry
  Xikar


Plaats reactie