Noodrantsoenen

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
oud deelnemer 2

Re:Noodrantsoenen

Bericht door oud deelnemer 2 »

erg veel van die rommel gegeten maar nog nooit een DAF gezien die ze kwam brengen ;-)
en gewicht is relatief als je de goede blikken hebt dan is 1 blikmaaltijd genoeg voor 1 dag 


Jan

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Jan »

Met het googlen naar struik blikken ( ik was op zoek naar het gewicht ) kwam ik dit tegen ( oud bericht )

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1999/12/31/2424517/Bosnisch_jongetje_sterft_na_eten_uit_blik_Struik.html

Groeten,

Jan


Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:Noodrantsoenen

Bericht door stekker »

[quote="Jan"]
Met het googlen naar struik blikken ( ik was op zoek naar het gewicht ) kwam ik dit tegen ( oud bericht )

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1999/12/31/2424517/Bosnisch_jongetje_sterft_na_eten_uit_blik_Struik.html

Groeten,

Jan
[/quote]
'T is Struik,'t is Struik wat ik nu ruik!(waarschijnlijk met sterf op straatworst)


gr. theo


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
laro-jan

Re:Noodrantsoenen

Bericht door laro-jan »

;D ;D ;D


arjuna

Re:Noodrantsoenen

Bericht door arjuna »

heren

Kan iemand mij uitleggen wat er niet goed is gegaan in je planning dat je een noodrantsoen nodig hebt
We zijn geen militaren maar burgers

en is het zelf samenstellen van een noodrantsoen dan nog wel een noodrantsoen
ik noem het geplande maaltijden maar dan super makkelijk en voedzaam

en wie meent er een nood rantsoen mee als die het bos in gaat,dan is de vraag natuurlijk ,,,is het een noodrantsoen,,
Arjuna


oud deelnemer 2

Re:Noodrantsoenen

Bericht door oud deelnemer 2 »

Nou wij hadden er bij toen we door de Woestijn aan het rijden waren voor nood!


arjuna

Re:Noodrantsoenen

Bericht door arjuna »

ik moet toegeven dat we dageliks door de woestijn rijden
maar het is de uitzondering die de regel niet bevestigd

Ik ben er vanuit gegaan dat de meeste leden van dit forum wel eens een week-end op stap gaan
en vandaar mijn vraag,er word veel gedroomd over wilde tochten

dus waneer is er nood

Koen


Vrijbuitert

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="arjuna"]dus waneer is er nood[/quote]Niet, want er is in west-Europa bij normale omstandigheden geen probleem als je een weekend zonder eten op pad ga. Afgelopen winter vroor het een aantal keren flink, dan is een noodpakket wel handig, maar als het niet vriest kan je best een weekendje zonder eten...


oud deelnemer 4

Re:Noodrantsoenen

Bericht door oud deelnemer 4 »

bij mij is het nood wanneer alles wat er nog te eten is noodpakketten zijn  >:D


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Viking »

[quote="Grizzly"]
Nou wij hadden er bij toen we door de Woestijn aan het rijden waren voor nood!
[/quote] Kun je beter water bij hebben! En veel ook ;-)

Oke jij nam al je blikken mee in de rugzak 8)


Jan

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Jan »

Ik zie ze als handig, niet als nood...

Maar er een paar op de plank hebben liggen kan nooit geen kwaad, lijkt me.

Groeten.

Jan


Gebruikersavatar
Jandar
Berichten: 836
Lid geworden op: 25 sep 2010, 05:58
Locatie: hilversum

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Jandar »

Hier nog een site met droogvoer.

http://www.globetrotter.nl/welkom.html


I mean - what have you got to lose?
You know, you come from nothing - you're going back to nothing. What have you lost? Nothing!
(Life of Brian)
OVERLEVEN
Berichten: 831
Lid geworden op: 29 dec 2009, 21:25
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re:Noodrantsoenen

Bericht door OVERLEVEN »

[quote="Jan"]
Met het googlen naar struik blikken ( ik was op zoek naar het gewicht ) kwam ik dit tegen ( oud bericht )

http://www.trouw.nl/krantenarchief/1999/12/31/2424517/Bosnisch_jongetje_sterft_na_eten_uit_blik_Struik.html

Groeten,

Jan
[/quote]

Toen ik in 1993 in Cambodja zat, had ik op een buitenpost een blik sperziebonen en hamburger gegeten. Wat ik niet wist was dat er ergens een gat in het blik zat. Na een paar uur kwam de inhoud vanuit alle kanten mijn lichaam uit. Sindsdien controleer ik elke keer nog mijn blikken of ze wel goed dicht zitten. Verder was ik er nooit echt fan van omdat ze bij de mariniers 9 van de 10 keer bruinebonen hadden.
Ik ben persoonlijk ook va de vriesdroog. En water moet niet zo een heel groot probleem zijn.


Dennis van Dokkum
Survival school O.V.E.R.L.E.V.E.N.
www.survivalschool.nl
+31-(0)6-23251535
Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Viking »

[quote="OVERLEVEN"]
Toen ik in 1993 in Cambodja zat, had ik op een buitenpost een blik sperziebonen en hamburger gegeten. Wat ik niet wist was dat er ergens een gat in het blik zat. Na een paar uur kwam de inhoud vanuit alle kanten mijn lichaam uit. Sindsdien controleer ik elke keer nog mijn blikken of ze wel goed dicht zitten. Verder was ik er nooit echt fan van omdat ze bij de mariniers 9 van de 10 keer bruinebonen hadden.
Ik ben persoonlijk ook va de vriesdroog. En water moet niet zo een heel groot probleem zijn.
[/quote] Zeker niet voor een Marinier ;D ;-)


Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:Noodrantsoenen

Bericht door stekker »

[quote="arjuna"]
heren

Kan iemand mij uitleggen wat er niet goed is gegaan in je planning dat je een noodrantsoen nodig hebt
We zijn geen militaren maar burgers

en is het zelf samenstellen van een noodrantsoen dan nog wel een noodrantsoen
ik noem het geplande maaltijden maar dan super makkelijk en voedzaam

en wie meent er een nood rantsoen mee als die het bos in gaat,dan is de vraag natuurlijk ,,,is het een noodrantsoen,,
Arjuna
[/quote]
De algemene term die men gebruikte (van wat ik nog kan herinneren van mijn diensttijd)
was noodrantsoen,echter werden deze ook gegeten in tijden dat er geen nood was.(een noodagregaat kun je immers ook altijd gebruiken als je dat wil)
Nood kan er wel zijn als je onverwachts toch een weekend weg wil,en je niet echt boodschappen in huis hebt.
Maar gelukkig heb je wel een lang houdbaar noodrantsoen in de kelderkast!
Let wel:ik ben geen voorstander van alleen maar noodrantsoenen,maar ze zijn wel handid.
De inhoud van een defensie noodrantsoen kun je vergelijkbaar zelf ook samenstellen in de supermarkt als je wilt.

gr. theo


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
Plaats reactie