Noodrantsoenen

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Trailtraveller »

[quote="Kobold"]
Mijn beste ervaring met gevechtsrantsoenen is het engelse arctic ration, 6400 Kcal per 24 uur en geweldige gevriesdroogde maaltijden!
dus... my 2 cents....
[/quote]

6000 kcal-6400 kcal  is wat een menselijk lichaam maximaal per 24 uur kan verbranden en opnemen. Dus dat is inderdaad alleen voor Artic survival.
1 kcal = 4,1 kjoule  Joule is de nieuwe calorische energiemaat.
Laatst gewijzigd door Trailtraveller op 22 nov 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
oud deelnemer 4

Re:Noodrantsoenen

Bericht door oud deelnemer 4 »

ff mierenneu@#n of, is het miereneu@#en
niet lullig bedoeld maar 1kcal = 4.1 kjoule


Gebruikersavatar
Trailtraveller
Berichten: 2587
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:40
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Trailtraveller »

Tilia , ja je hebt gelijk tikfoutje....ik heb het gecorrigeerd. Dank u.


Ga op pad en vindt wat u zoekt. In de huiskamer is geen avontuur, slechts de plannen voor uw volgende reis.
IVN                        - http://www.ivn.nl
Bushcraft blog       - trailtraveller.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Kobold
Berichten: 333
Lid geworden op: 30 apr 2010, 21:28

Re:Noodrantsoenen

Bericht door Kobold »

jongens toe nou ee'bm zeg,  ^-^
Ik heb het na 8 jaar euri's ook gewoon nog over stuivers en dubbeltjes, joeten, meiers en ruggen...
Ponden in gewicht is echt van voor mijn tijd maar die worden rondom mij nog volledig gebezigd.
en het geeft alleen maar verwarring....

Ergo...
Het meenemen van gevechtrantsoenen heeft als nadeel dat ze nogal eh.. zwaar en onhandig groot van volume zijn, een weekrantsoen zou ongeveer een kilo of 12 zijn van je uitrusting, en qua volume zou een kruiwagen uitkomst bieden.

Wat is wel handig om mee te nemen:
Alles wat veel voedingswaarde heeft en waar weinig vocht in zit. (dat stop je er later bij)
Hiervoor hoef je niet persé gevriesdroogde vrut mee te nemen, tenzij je graag van je geld afwil.
denk hierbij aan:
Bamisoepjes, in combi met een cup a soup een prima (moraal) booster,
Noors toerbrood, dit is een brood waar je 15-20 goede maaltijden aan hebt, en blijf 4-5 weken goed, mits droog, koel en donker bewaard(heb ik ergens een recept hier gepost)
Stroopwafels, Mars, prima hoog calorische bommetjes,
Beef Jerkey, (zelf gekruid en gedroogde runderbiefstuk, licht aanvriezen en dan met een snijmachine in plakjes van 3-4 mm snijden, dan 6-8 uur drogen in de oven 60-80°C, blijft een half jaar goed mits droog, koel en donker bewaard)
mogelijkheden te over, je verbeelding is je grens.


Alles dat ik met 1 hand kan oppakken en opeten is een tussendoortje
Plaats reactie