youniform

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Vrijbuitert

Re: youniform

Bericht door Vrijbuitert »

Ideal is toch internet bankieren?


RichardV
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 mar 2010, 22:41

Re: youniform

Bericht door RichardV »

Klopt Ideal is internetbankieren.
Ik heb ook gekeken of ik het terug kon storten maar dat ging niet.


Jan

Re: youniform

Bericht door Jan »

Hoi RichardV

Heb eens gegoogle maar inderdaad via Ideal kun je niet terug storten.
Heb deze info van de ideal site gehaald.

Kan ik een iDEAL-betaling terugdraaien?
U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Tijdens het betaalproces wordt u nadrukkelijk verzocht een akkoord te geven voor een betaling. Wanneer u het akkoord op dit betaalverzoek geeft, kan deze handeling op uw initiatief door de bank niet ongedaan worden gemaakt. Indien u gebruik wilt maken van uw recht om uw “aankoop op afstand” te annuleren, kunt u de webwinkelier houden aan de daarvoor geldende regels. 


Mischien kan je hier wat mee :-)

Ik heb betaald maar heb de bestelling niet ontvangen?
Wanneer u een klacht heeft over de bestelling zelf, bijvoorbeeld over de levering van de bestelling, kunt u contact opnemen met de webwinkelier waar u de bestelling heeft geplaatst en proberen hier samen uit te komen.

Mocht het u niet lukken om dit zelf op te lossen met de webwinkelier, dan kunt u op de website van Thuiswinkel.org ook gebruik maken van het klachtenformulier.

Door het invullen van dit klachtformulier, wordt uw klacht doorgeleid naar de desbetreffende verkoper, mits deze is aangesloten, met het verzoek de klacht op een goede wijze op te lossen. Als het geen lid van de branchevereniging betreft dan kan Thuiswinkel.org voor u bemiddelen. Op de website van Thuiswinkel.org kunt u een overzicht vinden van het leden bestand.

Er bestaat ook nog iets als de wet van aankoop op afstand maar dat is teveel om hier neer tezetten moet je maar een google. Mischien heb je daar wat aan.

Groetjes marjolijn
Laatst gewijzigd door Jan op 08 jun 2011, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: youniform

Bericht door Jaco »

[quote="Jan"]
nee, dat kan ook met je gewone internetbankrekening.

gr marjolijn
[/quote]

En toch ook nog binnen een bepaald termijn of niet eens? :-\


''Bushcrafter'' under construction :D
Vrijbuitert

Re: youniform

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Jan"]Er bestaat ook nog iets als de wet van aankoop op afstand maar dat is teveel om hier neer tezetten moet je maar een google. Mischien heb je daar wat aan.[/quote]Ik heb wel eens gehoord dat het wettelijk verboden is om de koper te verplichten het product vooraf te betalen (zoals dat bij internet winkels vrijwel altijd het geval is). Dat een product pas betaald hoeft te worden als het product geleverd is.

Maar geen idee hoe het precies zit (iets met een klok en een klepel)...


Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: youniform

Bericht door Rien »

[quote="Jan"]
Als je via internetbankieren hebt betaald dan kan je via een speciaal formulier je geld terug laten storten. Op dat formulier moet je een goede onderbouwde reden zetten waarom je je geld terug gestort wil hebben. De bank haald het geld dan weer terug en stort dan je geld weer terug op jouw rekening!!!

groetjes marjolijn
[/quote]

dat wist ik niet, moet ik eens gaan vragen bij mijn bank.
ik heb nog nooit problemen gehad met via internet te kopen maar het kan vlug gebeuren.

grtz
rien


nature will provide our need, but not our greed
Gebruikersavatar
PascalTC
Berichten: 450
Lid geworden op: 22 jun 2010, 22:41
Locatie: Vught

Re: youniform

Bericht door PascalTC »

[quote="Vrijbuiter-GJC"]
Ik heb wel eens gehoord dat het wettelijk verboden is om de koper te verplichten het product vooraf te betalen (zoals dat bij internet winkels vrijwel altijd het geval is). Dat een product pas betaald hoeft te worden als het product geleverd is.

Maar geen idee hoe het precies zit (iets met een klok en een klepel)... [/quote]
Zoiets dacht ik ook ja, of dat je niet verplicht bent het gehele bedrag vooraf te betalen. En dat je het altijd terug mag sturen omdat je het product van tevoren niet kan zien en dus niet weet wat je uiteindelijk krijgt.
En ze waren ooit aangesloten bij het Webshop Keurmerk, maar volgens mij nu niet meer.


Nil volentibus arduum - Aut viam inveniam, aut faciam
GJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2011, 14:53

Re: youniform

Bericht door GJ »

Hallo, hierbij mijn ervaring met Youniform.
Heb er vaak hele leuke dingen besteld, de ene keer was de levering vlotter dan de andere keer maar altijd ging het goed, tot vorig jaar.
Vorig jaar heb ik een rugzak besteld, duurde maanden, geen enkele reactie, toen maar zelf in de mail geklommen.
Er zouden problemen zijn met de levering, in overleg een andere tas besteld, ook hier gingen maanden overeen zonder enige vorm van communicatie.
Zelf weer actie ondernomen dus, er zouden wat interne problemen zijn maar die waren inmiddels opgelost aldus beloofde men mij, een spoedige afhandeling werd mij verzekerd (we zaten inmiddels in 2011).
Toen er weer enkele maanden overeen waren gegaan (inmiddels ruim 7 maanden verder) weer een boze mail gestuurd, men belde mij dat er problemen waren maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Inmiddels weer 2 maanden verder maar inmiddels komt er geen reactie meer van Youniform en ben ik waarschijnlijk mijn 99 euro kwijt.
Heb vorige maand alle mails uitgeprint en naar de rechtsbijstand gestuurd, ben er wel klaar mee, echt schandalig hoe je bedonderd wordt met loze beloftes.
Wel erg sneu dat je als bedrijf zijnde niet even doorpakt en zorgt dat mensen hun spullen krijgen of geld terug.
Het meest vreemde vind ik nog dat op de (nieuwe) site niets vermeld staat over problemen en je ook gewoon een bestelling kunt plaatsen, hoe schandalig is dat?
Hopelijk heeft men hier wat aan mijn berichtje zodat er niet meer mensen intrappen.
Eventuele vorderingen (ik vrees echter het ergste) zal ik hier ook melden.

Groetjes,
GJ.


Gebruikersavatar
rescue
Berichten: 812
Lid geworden op: 08 aug 2010, 20:27

Re: youniform

Bericht door rescue »

KvK geeft antwoord...

Youniform International heeft een uitschrijving bij de KvK, en er is een nieuwe inschrijving plaats gevonden ?, Zelf schrijven ze daarover..
Vraag/opmerking? Neem dan contact met ons op! Wij trachten uw mail binnen 24/uur te beantwoorden!! Tevens kunt u op dit contactformulier een terugbelverzoek achterlaten.

Momenteel zijn wij druk in een verhuizing waardoor een aantal lopende bestelling wat vertraging hebben opgelopen, onze excuses hiervoor!
Ik kan ook bevestigen dat een aantal grote kleding importeurs en ateliers in de Enschede area, falliet zijn, sinds een paar weken, en ze tot het laatste moment net hebben gedaan of ze een super bedrijf waren..

o.a. Crings Holding, Schipper textiles .. Het zal me niet verbazen dat er meerdere bedrijven en afnemers ook meegenomen worden in deze stroom fallietsementen..
 
Van Youniform International heb ik nog geen insolventie gegevens gevonden in het register van rechtsspraak...
Een nieuw KvK nummer kan ook wijzen dat ze doorstarten op een nieuw rechtsvorm, en nieuwe eigenaren, of beheerders..  Echter daar heeft wat mij betreft de consument geen boodschap aan...
Laatst gewijzigd door rescue op 17 jul 2011, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.


"There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail."
GJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2011, 14:53

Re: youniform

Bericht door GJ »

Heb via het contactformulier antwoord gehad met ene Jan Huisman van Youniform, met veel excuses en men zou geld retour storten.
Men ging er gelijk per 01-08-2011 mee aan de slag maar tot nu toe nog niets gezien.


Gebruikersavatar
PascalTC
Berichten: 450
Lid geworden op: 22 jun 2010, 22:41
Locatie: Vught

Re: youniform

Bericht door PascalTC »

Om er van onze kant enige druk achter te zetten kan je eens terloops melden dat je lid bent van dit forum en dat je hun niet bepaald kan aanraden bij de ruim 500 leden van het forum, eerder de neiging om Youniform af te raden.
Krijg je vast en zeker een update van de situatie, of het er sneller door gaat is (helaas) natuurlijk nog maar de vraag.


Nil volentibus arduum - Aut viam inveniam, aut faciam
Gebruikersavatar
janh
Berichten: 180
Lid geworden op: 19 jan 2011, 19:37
Locatie: Ossenisse
Contacteer:

Re: youniform

Bericht door janh »

Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken dat ik toevallig ook Jan Huisman heet, maar geen betrokkenheid heb bij het hier genoemde bedrijf!!

Dusse, don't shoot me ;-)


GJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2011, 14:53

Re: youniform

Bericht door GJ »

Het is vandaag overgemaakt op mijn rekening.
Ondanks dat het erg lang geduurd heeft ben ik wel netjes te woord gestaan en heb ik ook niet de indruk dat het moedwillig fout gegaan is maar dat men gewoon problemen heeft gehad (wat men ook al aangegeven heeft).
Bij de retour boeking stonden ook excuses dus wat mij betreft is de kous hiermee af en ben ik tevreden.

Heeft iemand nu een adresje waar ik mooie rugzakken kan krijgen die snel geleverd worden?
Ik zoek iets gelijk aan de Condor 3 day assault pack.

Iedereen bedankt voor de steun!


Plaats reactie