Qvist

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
oud deelnemer 4

Re: Qvist

Bericht door oud deelnemer 4 »

heb er een titanium pannetje gekocht
had een titanium esbit 750 besteld
later bedacht en verandert in een snow-peak trek 700
was geen probleem

heeft toch echt een mooi assortiment en goede prijs
je moet alleen geen haast hebben


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door Calhovin »

[quote="iedow"]
Vind het haast oplichting, een track trace nummer sturen, terwijl je helemaal geen goederen hebt verzonden!

Toevallig net op hun site gekeken, leuk spul...
[/quote]

Nou, inderdaad. Iedereen weet wel dat een T&T binnen Nederland nauwelijks zoden aan de dijk zet, meestal is het 'onderweg', 'aangeboden aan vervoerder' oid, en ineens staan ze voor de deur. Dus toen ik de mail kreeg met het nummer, anticipeerde ik een bezorging de volgende dag. Even nakijken bij de voorwaarden van de pakketdienst hintte op maandag. Allemaal prima. Maar onze vrolijke vriend had dus gewoon voor al zijn klanten van die dag een pakketmelding aangemaakt, waardoor die mail gegenereerd wordt. Daarna je pickronde lopen, en alle pakketten die incompleet blijken trek je de pakketmelding weer van in... wat geen mail tot gevolg heeft. Gezien het feit dat het extra werk oplevert, kun je je afvragen waarom die handelswijze...

Leuk spul, betaalbaar, dat wel... maar maar even langsgaan als je geinteresseerd bent dus  ;-)


Jozolph
Berichten: 1081
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:34

Re: Qvist

Bericht door Jozolph »

#018# Dat grapje met die T&T code overkomt me nu net verd*mme ook! Zit ik gister en vandaag te wachten op een pakketje waarvan ik dinsdag een T&T code heb gekregen, denk ik vandaag, laat ik toch eens even kijken wat die code zegt want het duurt lang.
Blijkt er een mailtje achteraan gestuurd te zijn dat er een product niet op voorraad is dat volgens de site wel op voorraad was... Ik had er nog zo goed op gelet of alles er wel was, daar heb je dus ook niks aan!
En omdat ik dat mailaccount niet dagelijks bekijk, kom ik er dus nu pas achter. Echt wel ontzettend frustrerend, want dit betekend voor mij (check eerdere posting) dat het zo weer ik weet niet hoe lang kan gaan duren..
Ik ga me wel even bedenken voordat ik weer wat bij hem bestel, hier kan ik zo slecht tegen!
#033#


Gebruikersavatar
Pipo
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 mei 2012, 15:46
Locatie: Pijnacker

Re: Qvist

Bericht door Pipo »

Yep hier ook. ik wist niet dat het zo slecht gesteld was.
track nummer ontvangen. nummer bestond niet. na 2 weken de spullekes binnen.
Trangia klopte niet met wat besteld was. ik moet nog een reactie krijgen.

makker had het idem. incompleet en deelleveringen na een hoop mailen.
wel een mooie website met mooie spullen


Riroel
Berichten: 890
Lid geworden op: 12 dec 2010, 15:37
Locatie: Hardegarijp
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door Riroel »

Nog eens kritisch met een andere webshop eigenaar gekeken naar de webshop.
Het lijkt onmogelijk dit allemaal op voorraad te hebben. Zeker voor een winkel die niet fulltime draait (bij mijn weten is Peter leraar).
Dat betekend dat als je iets besteld wat niet op voorraad is, dat je dan of;
-moet wachten tot er meer besteld wordt, want leveranciers sturen niet graag 1 dingetje tegelijk en dat komt de kosten niet ten goede, of;
-je levert iets wat er op lijkt en dat laatste gebeurt nogal eens bij Qvist.
Probleem is dat je doelgroep niet heel erg groot is en dat je snel een slechte naam op bouwt.


LEARNING THE ART OF DOING MORE WITH LESS Afbeelding
Gebruikersavatar
geertjan
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 mei 2010, 14:17
Locatie: Mörlunda Zweden
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door geertjan »

Een webshop valt en staat met goed voorraad beheer. Het maakt dan ook niets uit of je het niet fulltime doet.
Een  goed ontwerp van een shop model en bedrijfsmodel hanteert een z.g ijzeren voorraad.
Het heeft dus weinig met de hoeveelheid artikelen te maken
Het beteken gewoon dat er dus achter de bestelmodule ook nog een stukje voorraad beheer zit (automatisch)
Verder is goede communicatie naar je klant  het toverwoord.

Geertjan  ( fotograaf en BI )


oud deelnemer 3

Re: Qvist

Bericht door oud deelnemer 3 »

Wij doen de voor- en de achterkant van vele webshops en het principe van geen voorraad houden kan wel, alleen moet je bij die artikelen wel gelijk bij de selectie van het produkt eerlijk zijn naar je klant toe met betrekking tot levertijden, wij geven dan vaak 2 weken (consumer electronics) aan wetende dat dat eigenlijk altijd goed gaat en klanten alleen maar positief reageren als het er binnen een week al is.

De key is inderdaad altijd communicatie en eerlijk zijn naar je klant toe.

Overigens vindt onze operationele afdeling kleine aantallen bestellen vervelender, dan onze leveranciers dat vinden  ::)

Ik hoop dat Qvist zich inderdaad hier wel wat in verbeterd want ze hebben leuke spullen, maar ik ben (mede door berichtgeving hier) huiverig om iets bij ze te bestellen.


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door Calhovin »

Gewoon standaard een foutief T&T nummer sturen, en dan zonder communicatie de order twee weken vasthouden is absoluut niet hoe je zaken moet doen. Ik moest meerdere keren op hoge poten de mail in, om het voor mekaar te krijgen dat ik veel en veel te laat mijn spullen krijg. Als één van mijn klanten over één bestelling tot drie keer toe klaagt, gaat er bij mij een belletje rinkelen hoor! (bij de eerste klacht al, maar dat terzijde) Dan kijk ik of het a. domwel een zeikert van een klant is (want laten we duidelijk zijn, die bestaan ook), of b. vanuit het perspectief van mijn klant verwijtbaar is wat ik doe (ongeacht of ik verzachtende omstandigheden heb, daar heeft mijn klant immers niks mee te maken). Mocht het scenario b zijn, ga er dan maar vanuit dat ik diep buig, zorg voor een verdere perfecte afhandeling, een kortingscode voor een volgende bestelling en indien mogelijk een extraatje als laatste goedmaker.

Qvist daarentegen stuurt na dreigen terugdraaien van de aankopen een mailtje met 'ik heb een onderdeel van je bestelling niet, ik ga het je ergens volgende week waarschijnlijk wel leveren', met een tussen-de-regels toontje van 'zit toch niet zo te zeiken vent, je krijgt het wel als je het krijgt'. En dat was anderhalve week na beloofde levering van de 'op voorraad zijnde' artikelen.

Nooit meer!
Laatst gewijzigd door Calhovin op 09 mei 2012, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Meatloaf
Berichten: 1016
Lid geworden op: 15 feb 2012, 19:00
Locatie: Betuwe

Re: Qvist

Bericht door Meatloaf »

een van de weinige keren dat ik via internet bestelde en het duurde 3 dagen langer wegens gemelde fabrieksfout kreeg ik al een goedmakertje, wat geloof ik al iets van 10% van het aankoopbedrag was in verschillende items.

ik vind als alle verhalen kloppen het echt schandalig van qvist dat die op deze manier een webwinkel gebruikt. ik denk als hij zo lang genoeg doorgaat hij geen klanten meer heeft.


Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 jun 2012, 14:24
Locatie: Hippolytushoef

Re: Qvist

Bericht door Nomad »

Tsja over Qvist valt veel te vertellen. Het is een aparte dat zeker.

Ik bestel er het meeste wat ik in huis heb.

De man is niet fout maar een chaoot die niet zo goed is in communicatie.

de track en trace code die hij verstuurt werkt als volgt. hij krijgt een order. neemt contact op met de transporteur en krijgt een code die hij meteen verzend. als er iets niet op voorraad blijkt te zijn, wacht hij tot het binnen is en verzend het dan
de code wordt pas actief als de transporteur het ophaalt.

de eerste order had ik in twee dagen in huis met wat extra levensmiddelen die aan de datum waren.
echter zonder bijschrift. dus bellen en daarna kreeg ik antwoord.

de tweede order duurde erg lang, na communicatie hoorde ik dat hij op een nalevering wachtte.  deze order daar had ik zelf 3 blikken van 1.8 kg melkpoeder bestelt er twee terug gestuurd en wat eipoeder waar ik er 5 van wilde maar twee kreeg en 3 melkpoeder.



ik heb de afspraak gemaakt dat als ik wat bestel, wil horen wat er op voorraad is en de rest nageleverd wil krijgen.

ik heb nog wat bij besteld oa een hemmock voor mijn dochter. weer was niet alles op voorraad van mijn bestelling en van de nalevering was er ook niet alles.


ik kreeg een mail met: Eric ik ga op vakantie. je pakket is op de post, je krijgt nog een nalevering na mijn vakantie. na mijn vakantie  maken we wel een rekening op.  fijne vakantie!

ik maak de post open, en vind diverse levensmiddelen die nog een maand of zo goed zijn. een katadin waterfilter van 150 euro een hemmock  en diverse andere goederen.

ik ben hem nog ongeveer 300 euro verschuldigd aan goederen die hij heeft geleverd maar waar ik geen nota van heb ontvangen. deze levering heeft hij klaargemaakt vlak voor hij weg ging en in goed vertrouwen verzonden.  ik ben pas eind september weer thuis!

kortom. bij bestellingen van Qvist. duidelijk aangeven dat je het materiaal snel nodig hebt, als iets niet voorradig is dat je een nalevering wil. het kost soms wat moeite, maar hij is goedkoop en naait de boel niet bewust. het zal wel een ADHDer zijn gok ik of zo iets hahaha.


Zoek niet naar jezelf, je bent al.
Teacher
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19 jan 2011, 16:42
Locatie: België sint-niklaas
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door Teacher »

Ik heb nu al 2 keer iets bij QVIST besteld ondanks de negatieve ervaringen van anderen (ik ben een keikopje).

Ik moet zeggen dat ik hier niks negatief kan over zeggen, beide keren is alles vlot verlopen. De artikelen waren in stock zoals aangegeven. Van zodra hij de betaling had ontvangen heeft hij de goederen netjes opgestuurd.


Afbeelding
Mors

Re: Qvist

Bericht door Mors »

bij mij idem; wat op voorraad was werd meteen geleverd; bij mij bv Dutch Oven en Driepoot.

Maar ik bel vaak ook ff :)


Gebruikersavatar
maartieboy
Berichten: 1181
Lid geworden op: 26 nov 2012, 17:00
Locatie: Rijswijk, Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Qvist

Bericht door maartieboy »

Ik had laatst, na aanleiding van een post van een forumlid over een driepoot met vuurschaal,  bij qvist deze ook gekocht.

Het product had wat mankementen en na een korte maar vriendelijke mailwisseling met de eigenaar kreeg ik zonder kosten een nieuwe opgestuurd.
Vanwege de probleempjes mocht ik het eerdere exemplaar houden.

Dit is echt helemaal top. Bij dit soort zaken doe ik dan ook graag nog eens aankopen.
Ik vond dit wel even het delen waard.

+1 positieve ervaring


Gerbenvink
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 okt 2013, 20:24

Re: Qvist

Bericht door Gerbenvink »

Leuk dat je die andere mocht houden altijd leuk om iets anders van te knutselen.


arjuna

Re: Qvist

Bericht door arjuna »

Wat je ook kan doen is gewoon even bellen ,misschien helpt dat.
Deze man leest misschien niet de afleverbonnen van de TNT , en kan het dus nooit weten

Dit is maar een wilde gedachte ,het staat vrij om het te proberen of af te keuren

Koen


Plaats reactie