Pagina 3 van 5

Re: Qvist

Geplaatst: 09 mei 2014, 20:20
door HJ
Koen, zou je kunnen aangeven op welke post je reageert?
Ik heb namelijk het idee dat je reageert op een post uit 2012. Dus graag een toelichting om misverstanden te voorkomen.
Groeten HJ namens de NBF-moderatoren

Re: Qvist

Geplaatst: 09 mei 2014, 22:53
door arjuna
HJ

je hebt gelijkt het is een oude posting met nieuwe input en ik heb  niet naar de datums gekeken.
Maar dat neemt niet weg dat een telefoon gesprek met een winkel verhelderd kan werken

Koen

Ps en off topic ;-)
ik heb net je mail namens de moderators beantwoord ik hoor graag een reactie en wat mij betreft mag het ook onder een nieuw topic
Leren van elkaar is ook het doel van dit forum.
En duidelijkheid zoals mensen met elkaar om gaan

Re: Qvist

Geplaatst: 10 mei 2014, 00:05
door Doldenhorn
Ik zal dit niet snel zo in het openbaar doen, maar hier wil ik toch even op reageren.
De post gaat dus over bestellen en afhandelen van een bestelling.
Twee maanden geleden hadden mijn vriendin en ik wat leuke dingen gezien bij Qvist die we graag wilde bestellen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Alleen wat gebeurde er nu, zij ging 's-avond al op tijd naar bed en ik dacht ik zal nog even een bestelling de deur uit doen.
Maar de volgende morgen was zij eerder uit bed dan ik, en toen ik ook weer bereikbaar was vertelde ze me dat ze de spullen
had besteld.
Oeps, communicatie foutje!!
Gelijk geprobeerd te bellen, maar geen contact. Dan maar een mailtje met tekst en uitleg.
Ik kreeg dezelfde dag een bericht terug dat mijn bestelling klaar was voor verzending en track en trace zou volgen.
De code is nooit aangekomen, maar de spullen werden wel vrij snel geleverd.
Ondertussen verschillende keren via de mail en telefoon geprobeerd om contact te krijgen maar het wilde maar niet lukken.
De verkoop voorwaarden nogmaals gelezen en gezien dat je in geval van, je de bestelling terug kon sturen.
Want twee keer het zelfde was nu ook weer niet nodig.
Maar er werd nooit wat geleverd dus ze hadden wel begrepen dat ze het niet op hoefde te sturen.
Maar nu? er was wel een betaling overgemaakt.
Toch maar weer is geprobeerd te bellen en mailen.
Na een week of vijf eindelijk contact en werd er terug gebeld.
Wat is er dan aan de hand werd er gevraagd.
Na alles nog eens duidelijk uit te hebben gelegd werd er gezegd ik zal het gelijk nakijken en maak het vandaag nog in orde en
het is allemaal geen probleem.
Dat werd alleen een hele lange dag, nog zeker twee weken moeten wachten voordat alles netjes was terug gestort.
Op zo'n manier vind ik ga je niet met klanten om.
Ik zoek voortaan nog even verder op internet.

Re: Qvist

Geplaatst: 15 mei 2014, 17:18
door Redblockman
Dat is zeker niet netjes zoals dat afgehandeld is Doldenhoorn! Maar IMHO ook slordig van jullie dat je hier samen niet goed over gecommuniceerd hebben...

Helaas heb ook ik wisselende ervaringen met de beste man.
De ene keer vlot, de andere keer minder vlot en de laatste bestelling deed er 3 of bijna 4 weken over om geleverd te worden... Helaas lijkt deze man niet op te pikken dat vlotte communicatie naar je klanten tegenwoordig bijna een vereiste is. Toch blijf ik er terugkomen vanwege het assortiment, maar het is iedere keer wel een drempel of je het avontuur aan wil.
Daarnaast vind ik zijn systeem met een Track and trace aanmaken zodra je een bestelling plaatst en dan maar afwachten wanneer het pakket onderweg gaat zeer verwarrend.

Re: Qvist

Geplaatst: 15 mei 2014, 23:31
door madman73
Ik heb geen aandelen, maar je kunt ook bij de scoutshop kijken. Verkoopt ook enkele dutch ovens van qvist en andere leuke dingen.

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 12:27
door louis2103
Hoor hier niets dan slechte kritiek , zal dus ergens anders shoppen. Alvast bedankt voor de waarschuwing.
Ze zouden die handel moeten sluiten!

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 14:01
door Redblockman
Uit persoonlijke ervaring zou ik het zo niet stellen Louis, het is alleen dat het heel vaak op het vlak van communicatie lijkt te mankeren bij de man wanneer de bestelde artikelen niet direct voorhanden zijn.

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 15:18
door Jandar
Tja, ik weet dat we een electronische snelweg hebben,

maar een keer op bezoek gaan in de winkel werkt ook verhelderend, wees er alleen
wel op beducht dat je hoogstwaarschijnlijk meer uitgeeft dan je van plan was ;-)

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 15:41
door hannie
[quote="louis2103"]
Hoor hier niets dan slechte kritiek , zal dus ergens anders shoppen. Alvast bedankt voor de waarschuwing.
Ze zouden die handel moeten sluiten!
[/quote]

Peter doet z'n best. Hij heeft zijn winkel op zijn manier. Als je daar niet mee kan leven moet je ergens anders heen gaan ( en meer betalen of op meer plekken je gear bijelkaar sjoppen).

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 20:28
door qjmb
Ik ken Peter niet, en als ie een fysieke winkel zou runnen op zijn manier zou ik daar prima mee kunnen leven. Maar een webshop runnen en pretenderen dat dingen op voorraad zijn terwijl ze dat niet zijn , slecht tot niet reageren op mails etc is niet een bepaalde manier...
Doe het dan niet, of neem iemand in dienst... Just my 2 cents...

Re: Qvist

Geplaatst: 16 mei 2014, 20:46
door Nomad
tsja..... Peter is gewoon Peter. een fijne vent waar je veel mee kan regelen.
een ander kant is dat ik op het laatste moment wat spullen nodig had. hij heeft dat asap verzonden. ik heb 4 maanden moeten moeten zeuren toen ik terig kwam of hij alsjeblieft de rekening wilde sturen.
Hij draait idd zijn handel op zijn manier en dat vraagt soms wat geduld, maar het komt meestal wel goed. het is iig nooit onwil.

Re: Qvist

Geplaatst: 17 mei 2014, 00:03
door hannie
[quote="qjmb"]
Ik ken Peter niet, en als ie een fysieke winkel zou runnen op zijn manier zou ik daar prima mee kunnen leven. Maar een webshop runnen en pretenderen dat dingen op voorraad zijn terwijl ze dat niet zijn , slecht tot niet reageren op mails etc is niet een bepaalde manier...
Doe het dan niet, of neem iemand in dienst... Just my 2 cents...
[/quote]

Laatst bij bol.com:  Bestel ik een stofzuiger voor mijn moeder. Komt niet aan, na een week weer eens bellen waar hij blijft. De meneer aan de telefoon verteld me vriendelijk dat hij  wel van de band zal zijn gevallen en dus nooit verzonden is. Of ik het nog eens wil proberen of mijn geld terug.  Ben ik dus net zo beroerd uit als bij Peter. Bol.com ook maar sluiten dan? 

Koop daar waar het wil, bedenk je ook wie je je centjes heet meeste gunt. Peter of een van de andere gepassioneerde verkopers of de aandeelhouder van een of ander onzichtbaar bedrijf? Als peter 10 jaar geleden niet zo "gek" zou zijn geweest om betaalbaar gietijzer te gaan verkopen dan hadden velen van ons er nu niet zo van genoten.  Wij zeker: Appeltaart uit de DO. lekker buiten spelen.

En nu weer buitenspelen allemaal  ;-)

Re: Qvist

Geplaatst: 17 mei 2014, 05:26
door louis2103
Blijkbaar zijn de meningen sterk verdeelt en daar kan ik zeker vrede mee nemen. Ik wil enkel zeggen dat als je een bepaalde service aanbiedt....geef die dan ook. En als je verschillende klachten persoonlijk binnnen krijgt of je leest ze op ondertussen toch wel verschillende sites ( want dit is niet de enige plek waar geklaagd wordt over deze shop , google maar even). Doe er dan iets aan.

Re: Qvist

Geplaatst: 17 mei 2014, 08:46
door Een pan's hobby kok
er zijn meer sites met  betaalbaar gietijzer .
zoek en gij zal vinden.

Re: Qvist

Geplaatst: 17 mei 2014, 10:42
door bourgeois
Maar Peter Qvist was indertijd wel de eerste in Nederland, waarvoor hulde. De rest zijn allemaal naapers (wat overigens niet per definitie verkeerd hoeft te zijn). Peter is inderdaad iemand met een gebruiksaanwijzing. Daarom probeer ik er altijd persoonlijk naar toe te gaan als ik iets nodig heb. Met het gevaar om meer dingen te kopen als ik van plan was. ;-)