Pagina 4 van 5

Re: Qvist

Geplaatst: 18 mei 2014, 01:47
door hvm
Ook mijn aanpak: langs gaan en meer uitgeven dan het plan was.

Re: Qvist

Geplaatst: 18 mei 2014, 22:48
door Redblockman
Persoonlijk bezoek klinkt leuk, maar gezien de winkel op bijna 3 uur rijden ligt van hier... Naja in praktijk is dat gewoon helaas niet haalbaar.
Maar ik ben het zeker met Hannie eens dat ik liever de kleine man in leven houdt dan de grote...

Overigens heeft mijn broertje net donderdag laat weer spulletjes besteld en deze werden zaterdag netjes geleverd. Dus voor mij staat het gemiddelde overduidelijk aan de positieve kant.
Je moet je alleen bedenken dat als je iets nu nodig hebt dat het bestellen via Qvist niet altijd een optie is. Dat gezegd hebbende, ik bestelde woensdag laat (22.23 ofzo) bij een bedrijf dat "garandeerd" orders die voor 22.30 geplaatst zijn dezelfde dag te verzenden. Helaas heb ik het van het weekend alsnog zonder power bank moeten doen...

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 00:23
door Calhovin
Voor allen die de man kennen, of de winkel respecteren omdat hij de eerste was (zie het punt niet zo maar dat is niet belangrijk), alle respect. Vanuit mijn perspectief zie ik een gelikte webwinkel die absoluut geen goede service verleend. Ik ken de beste man niet, en dat vind ik ook een fijn punt aan webwinkels: dat ik de beste mensen niet hoef te kennen. Ik shop op prijs, service en assortiment. Qvist presenteert zich als een moderne, online zaak en daar kun je een bepaald niveau van service en communicatie bij verwachten. Als je een 1994 site hebt met bijpassende opmaak, dan anticipeer ik een andere service. Heb je een moderne soepele site, dan moet je dat imago ook doorzetten in service.

Qvist komt voor online verkoop gewoon echt te kort, verricht daarnaast handelingen die misleidend zijn (aanmaken T&T) en communicatie is beneden peil. Het is dermate ergerlijk dat de duurdere optie elders acceptabel wordt. Zoals al eerder in dit onderwerp: nooit meer!

Het probleem is heus bekend, diverse plekken op het internet klagen steen en been. Minimaal enige van die feedback moet hem bereiken. Mijn werk is bedrijven adviseren, ik zou mezelf niet aanraden omdat ik te duur ben voor zijn omvang zaak maar er is echt eenvoudig een eind te maken aan de klachten als hij het echt zou willen en bedrijfsgeest had. Maar dat gebeurt niet, dus... bestel ik wel elders.

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 09:19
door hvm
[quote="Calhovin"]
Voor allen die de man kennen, of de winkel respecteren omdat hij de eerste was (zie het punt niet zo maar dat is niet belangrijk), alle respect.
[/quote]

Ik denk dat zijn eigen(wijzig)heid ervoor gezorgd heeft dat hij een nieuwe niche in het leven geroepen heeft, de combinatie van outdoor en koken. Het punt is dat er mogelijk geen tweede of derde geweest zou zijn zonder de eerste en dat het diezelfde karaktertrekken zijn waar mensen last nu van hebben.

Vanuit mijn perspectief zie ik een gelikte webwinkel die absoluut geen goede service verleend. Ik ken de beste man niet, en dat vind ik ook een fijn punt aan webwinkels: dat ik de beste mensen niet hoef te kennen. Ik shop op prijs, service en assortiment.


Door een winkel tot een automaat te reduceren werk je mogelijk mee aan onwenselijke werksituaties, zie dit artikel over de grote warenhuizen achter online shopping: "I Was a Warehouse Wage Slave".

Qvist presenteert zich als een moderne, online zaak en daar kun je een bepaald niveau van service en communicatie bij verwachten. Als je een 1994 site hebt met bijpassende opmaak, dan anticipeer ik een andere service. Heb je een moderne soepele site, dan moet je dat imago ook doorzetten in service.


Toegegeven, het design van de website draagt bij aan de verwachting, maar uiteindelijk gaat het om wat je concreet beloofd wordt. Een belofte op een grijze 1994-pagina met onderstreepte blauwe linkjes is nog steeds een belofte. Verwachtingen in overeenstemming brengen met aanbod is boven alles communicatie, inderdaad.

Het probleem is heus bekend, diverse plekken op het internet klagen steen en been. Minimaal enige van die feedback moet hem bereiken. Mijn werk is bedrijven adviseren, ik zou mezelf niet aanraden omdat ik te duur ben voor zijn omvang zaak maar er is echt eenvoudig een eind te maken aan de klachten als hij het echt zou willen en bedrijfsgeest had. Maar dat gebeurt niet, dus... bestel ik wel elders.


Het kan zijn dat hij niet de middelen heeft om anderen het werk te laten doen waar hij zelf slecht in is. Sommige 'bijzondere' mensen werken niet voor niets voor zichzelf, in plaats van in loondienst.  Asperger is misschien overdreven, wil ik hem ook niet opplakken, maar wel een voorbeeld van iets dat niet triviaal te verhelpen valt.

Anders gezegd: als ik jou zou adviseren om geen taalfouten te maken in je berichten is dat probleem ook niet ineens verholpen, toch? We moeten het met onszelf stellen, in veel gevallen en vaak zien we de mogelijkheden tot verbetering wel, maar blijven we in de uitvoering achter.

Begrijp me niet verkeerd: je kritiek is zeker terecht. Ik zie die verbeterpunten net zo goed. Waar ik niet aan wil is dat dit soort problemen triviaal zijn en al helemaal niet dat we een betere wereld krijgen als we de anonieme professionaliteit van Coolblue en Bol.com bovenaan zetten.  Maar goed da's mijn "geloof" :-)

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 11:29
door maartieboy
Ik heb dus onlangs een hele goede ervaring gehad met Qvist en de afhandeling van mijn probleem door Peter.
Dat hij het kan is dus zeker.
Vaak is het ook de manier hoe je een klacht brengt. Ik reageer nooit boos of met veel kritiek. Ik vertel de eigenaar wat er loos is, dat ik er graag aankopen doe en dat fouten kunnen gebeuren. Ook opper ik nooit zelf een oplossing maar wacht af wat er geantwoord wordt. Meestal zijn mensen dan eerder bereid om je tegemoet te komen.
Als er dan iets lulligs gezegd wordt of je compleet genegeerd wordt is het tijd voor actie.

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 18:22
door Vrijbuitert
Ik ga binnenkort wel even langs in zijn winkel. Is tot nu toe nog altijd de beste oplossing gebleken.

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 21:26
door hannie
@ HVM  ben het helemaal met je eens.

Voor wie het interesserend  op de vraag aan Peter Qvist of hij dit soort forums volgt was zijn resolute antwoord; dat hij daar niet in was geïnteresseerd, omdat hij wel wist dat het niet zo goed zou zijn voor zijn gemoedsrust.  Dat begrijp ik goed, als je al de frustraties en gefrustreerde berichten op het www zou lezen verlies je alle zelfvertrouwen.
Het gaat ook niet over de winkel van Peter maar over de persoonlijke grieven van de "pechvogels" onder ons.

sterkte ermee  ???

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 21:33
door janvanloon
al twee keer iets bestelt. netjes geleverd.

Re: Qvist

Geplaatst: 19 mei 2014, 23:39
door Een pan's hobby kok
hier ook nooit problemen gehat met levering.
Een keer zelfs keurig een melding dat het artikel beschadigt was en niet geleverd kon worden.
Of ik op de nieuwe zending wou wachten of geld teruch.
Mitwinter kamp een leuke gratis voer bak gekregen bij melding van inschijving.

Re: Qvist

Geplaatst: 20 mei 2014, 20:03
door Redblockman
Mijn (voorlopig) laatste duit in dit zakje is, dat als ik de man een verbeter punt aan kon dragen het wel de communicatie moet zijn. Al is hij hier misschien zichzelf ook perfect bewust van. Voorderest blijft het een leuke shop met een groot assortiment tegen mooie prijzen. En tot op heden een redelijke tot vlotte leverings snelheid.
Ik heb alleen 1 advies, maar dat geld voor elke shop, wacht niet tot het laatste moment met je zaken bestellen. 1 kink in de kabel en je hebt niet datgene waar je op gehoopt/rekent had.

Re: Qvist

Geplaatst: 22 mei 2014, 10:28
door EdgeOutdoors
Al twee bestellingen geplaatst vanuit België en altijd snel afgehandeld geweest. Eenmaal had ik zelfs een verkeerd product besteld. Ik heb het terug gestuurd en een ander product in de plaats gekregen.

Re: Qvist

Geplaatst: 02 jun 2014, 18:05
door arjuna
Koen, zou je kunnen aangeven op welke post je reageert?
Ik heb namelijk het idee dat je reageert op een post uit 2012. Dus graag een toelichting om misverstanden te voorkomen.
Groeten HJ namens de NBF-moderatoren

We zijn weer wat verder gekomen en de meningen kunnen weer eens worden bij gesteld .
Zo kan een oude bericht van uit de geschiedenis weer heden worden.

Koen

Re: Qvist

Geplaatst: 07 okt 2014, 17:49
door jenniskens
Zondag avond een bestelling gedaan bij Qvist en vandaag geleverd.
Mijn ervaring met de beste man zelf is dat hij zeer vriendelijk is en zeker niet moeilijk.
Ik ben er wel eens aan geweest als ik van Groningen af kwam.
En ook deze bestelling is zeer snel en netjes verpakt aan gekomen.

Ook het bestellen en betalen is zeer makkelijk gegaan.
Wat mij betreft een top verkoper.

Re: Qvist

Geplaatst: 20 okt 2014, 12:49
door vje
Vorige week zondag bestelling gedaan en die dinsdag geleverd, was de eerste keer ook zo. Erg tevreden ook over de prijzen. Goed service en overzichtelijke webwinkel. Jammer dat anderen minder positieve ervaringen hebben.

Re: Qvist

Geplaatst: 20 okt 2014, 13:27
door Een pan's hobby kok
Hier ook zeer positief een hang pan vorige zondag besteld Dinsdag ik huis nu weer een bord besteld van 18 cm rond Qvist is de enigste die het aan bood. Maar ik vond de verzend kosten erg hoog t.o.z.v. het bord na een correct mail contact is het toch per brievenbus post gekomen top serves leveren ze.
ik heb nu 2 fijne zaken waar ik mijn geld heen kan brengen  8-)