Positieve ervaringen met (web)winkels

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Groen

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Groen »

Ik werk in de horeca, als ik zo zou denken, zou ik iedereen buiten smijten, buiten die 2 leuke mijden aan de bar  ;D

Maar Jan heeft voor een stuk gelijk, ik zal mezelf als vb geven, ik ben een moeilijke klant, verander om de 2 dagen van gedacht... ik kan me wel voorstellen dat zoiets moeilijk plannen is.

En ik ben evenveel eens met woodcraft zijn redenering...

Het ideale is als beide op elkaar zijn afgestemd  :-)


Jan

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Jan »

klant is koning...klopt voor een heel eind, maar er zijn grenzen.


Groen

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Groen »

I know, maar hoe noemen ze dat ook weer: grens verleggend zijn  ;D


Groen

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Groen »

Een goede vriend van mij verwoord het zo: klant is koning , maar ik ben keizer  :-)


Jan

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Jan »

[quote="Groen"]
Een goede vriend van mij verwoord het zo: klant is koning , maar ik ben keizer  :-)
[/quote]

Die kende ik ook.

Groeten,

Jan


Vrijbuitert

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="woodcraftsurvival"]En bij de meeste webshops moet je vooraf betalen, dus heeft de klant al aan zijn verplichtingen voldaan.[/quote]Als je op je strepen gaat staan kan een webshop je niet verplichten vooraf het volle pond te betalen. Is wettelijk zo geregeld...


drpeppert
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 jul 2010, 11:58
Locatie: Opheusden

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door drpeppert »

[quote="GerjanC"]
Als je op je strepen gaat staan kan een webshop je niet verplichten vooraf het volle pond te betalen. Is wettelijk zo geregeld...
[/quote]
Ja, maar de webshop heeft natuurlijk ook geen leveringsplicht.


Stevan

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Stevan »

[quote="Jan"]
Naar Belgie verzenden is Niet goedkoper, bij de basisverzending heb je geen track en trace...en in Nederland wel.

Overigens ben ik blij dat het weer is opgelost.

Voorraad van webwinkels:

Ik ben dealer van Fallkniven, het complete assortiment van Adola, Homeij, Kupilka en nog een aantal importeurs, maar kan echt niet alles op voorraad hebben.....beetje commerciele vent snapt dat wel.
Uiteraard wel de meest gangbare artikelen.

Groeten,

Jan
[/quote]

In die Track & Trace zit ook nog een verschil idd.
Dat een zaak niet alles op voorraad heeft vind ik persoonlijk geen enkel probleem.
Maar het is wel zo prettig als op de website staat of iets op voorraad is ivm de levertijd.
Het gaat dus niet om voorraad aanleggen maar om informatie geven.
Ik heb wel messen besteld waar een levertijd van 60 dagen op zat, maar daar kan ik dan rekening mee houden.

Staat er echter op de site dat iets op voorraad is en een levertijd van 3 tot 5 werkdagen dan kan het heel goed zijn dat ik die bestelling niet wil als ik alsnog een maand moet wachten want dan ga ik liever elders.

Zo heb ik nu een bestelling lopen bij Noorloos waar ik maar niets van hoor. 2 weken geleden besteld en er is 1 artikel geleverd. Op mails van mijn kant wordt niet gereageerd.
Jammer want een paar van de bestelde producten moesten eigenlijk mee naar de Ardennen op 1 oktober.

Dat maakt dat ik NIET tevreden ben over Noorloos. Op mijn mail dat ik graag de rest wil annuleren en de verzendkosten teruggestort zie heb ik ook nog geen antwoord.


Vrijbuitert

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="drpeppert"]
Ja, maar de webshop heeft natuurlijk ook geen leveringsplicht.
[/quote]Als jij een gedeelte aanbetaald heb wel. Het gaat er simpelweg om dat je niet vooraf het volle pond hoeft te betalen. Alleen doen klanten er niet zo moeilijk over om vooraf alles te betalen...


Groen

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Groen »

@GerjanC: En zijn winkels dat verplicht te aanvaarden? En hoeveel % van het bedrag moet je dan vooraf betalen?


Gebruikersavatar
uglyrage
Berichten: 383
Lid geworden op: 14 aug 2010, 16:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door uglyrage »

[quote="GerjanC"]
Als je op je strepen gaat staan kan een webshop je niet verplichten vooraf het volle pond te betalen. Is wettelijk zo geregeld...
[/quote]
Maar als je niet vooraf betaald sturen ze ook niks op, tenzij je aan de postbode betaald.


Groetjes; Geer.
Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door HJ »

[quote="uglyrage"]
Maar als je niet vooraf betaald sturen ze ook niks op, tenzij je aan de postbode betaald.

[/quote]
Onder rembours heeft ook nog t nadeel dat je het pakje pas in handen krijgt als je betaald hebt aan de postbode. Je kunt dus niet vooraf controleren of alles in orde is en als er iets mis is, het niet accepteren. Ik koop nooit onder rembours omdat je dus nooit kunt controleren of er geen baksteen in t pakketje zit.

Bij vooraf betalen heb ik in ieder geval een rekeningnummer dus kan ik altijd een persoon vinden.  ;D

HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Vrijbuitert

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="Groen"]
@GerjanC: En zijn winkels dat verplicht te aanvaarden? En hoeveel % van het bedrag moet je dan vooraf betalen?
[/quote]Ik heb het toch maar even opgezocht.

Artikel 7:26 BW, dat zegt dat je als consument ten hoogste tot vooruitbetaling van 50% van koop verplicht kunt worden. Dus mag dat eigenlijk wel, alles vooruit betalen?

Deze bepaling is geen dwingend recht (art. 7:6 BW). Dat wil zeggen dat je samen wat anders mag afspreken, en dat gaat dan boven de normale regel. Alleen mag je die afspraak niet in je algemene voorwaarden maken, zo staat in datzelfde 7:6 BW. Je moet expliciet met elke klant apart afspreken dat hij alles vooruit zal betalen.

Dat zou dus goed moeten gaan bij webwinkels. Bij het afrekenen vraag je hem of hij direct wil betalen via bijvoorbeeld iDEAL, of hij een acceptgiro wil of dat hij met zijn creditcard wil betalen. Op die manier bied je elke klant de keuze, en daarmee is het geen algemene voorwaarde meer dat je vooraf moet betalen. Zo is het geheel legaal.

Een winkel die alleen vooruitbetaling via iDEAL biedt, en geen mogelijkheid biedt om b.v. onder rembours te bezorgen of met acceptgiro te betalen bij ontvangst, schendt mogelijk de Nederlandse wet. Maar ik geloof niet dat er webwinkels zijn die alleen iDEAL-betalingen accepteren.

Bij webwinkels geldt trouwens nog de bijzondere eis dat de verkoper zijn (fysieke) adres moet melden als vooruitbetaling van de prijs of een gedeelte daarvan verplicht is (7:46c lid 1 sub a BW). Dan weet je dus (als het goed is) waar je heen moet om je geld terug te vragen.


Sorry dat ik het verkeerd uitlegde. Iets met een klok en een klepel...

[quote="HJ"]Onder rembours heeft ook nog t nadeel dat je het pakje pas in handen krijgt als je betaald hebt aan de postbode.[/quote]Dat is heel simpel. De gemiddelde pakketjes bezorger heeft er een schurft hekel aan om pakketjes mee terug te nemen en zijn baas nog meer (ze moeten het dan nog een keer aanbieden). Je stelt die man gewoon voor een keuze. Open maken en laten zien wat er in zit of inpakken en wegwezen. De meesten gaan eerst even bellen naar de zaak, om vervolgens terug te komen en jouw te laten kijken...


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door HJ »

[quote="GerjanC"]
Dat is heel simpel. De gemiddelde pakketjes bezorger heeft er een schurft hekel aan om pakketjes mee terug te nemen en zijn baas nog meer (ze moeten het dan nog een keer aanbieden). Je stelt die man gewoon voor een keuze. Open maken en laten zien wat er in zit of inpakken en wegwezen. De meesten gaan eerst even bellen naar de zaak, om vervolgens terug te komen en jouw te laten kijken...
[/quote]
Goede tip, bedankt

HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Vrijbuitert

Re:Positieve ervaringen met (web)winkels

Bericht door Vrijbuitert »

[quote="HJ"]
Goede tip, bedankt

HJ
[/quote]Tja, ervaring. Was voor ik in het leger ging chauffeur in de burger. Daar kwam je een enkele keer met dit soort zaken in aanraking...


Plaats reactie