Kaarten gekocht bij Mapfox

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door David »

Afgelopen week bestelde ik twee kaarten via www.Mapfox.de
Grote keuze aan kaarten.

Een uitstekende service.
Betaling is nadat je per e-mail de rekening krijgt. Zal te maken hebben met de porto die ze in de rekening verwerken. Porto is zeer redelijk (ik betaalde € 2,70 voor de twee kaarten. Beetje bizar want er zat voor € 4,75 aan postzegels op de brief. Werd aangetekend verstuurd, beetje overdreven maar dat zal wel Duitse Gründlichkeit zijn.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re:Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door HJ »

Kan dit bevestigen. Dinsdag een paar kaarten besteld en vrijdag al bij de post. Gewoon met een rekening
(Zal misschien met het bedrag te maken hebben)
Ruime keuze van kaarten. Ik heb een 1:12.500 besteld van de omgeving van Bled (Slovenië).
Is een lastig gebied om kaarten van te krijgen maar zij hebben gewoon meerdere kaarten. Perfect.

Gr. HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Stevan

Re:Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Stevan »

Gaat de betaling via PayPal ofzo?


Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re:Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door David »

[quote="Stevan"]
Gaat de betaling via PayPal ofzo?
[/quote]
Nee. Ik kreeg een rekening via de e-mail en betaalde rechtstreeks op hun rekening (binnen Europa en in Euro's dus kost niets extra's aan bankkosten.)
Geld over gemaakt en toen werd de bestelling opgestuurd.

Ik was met name blij dat ze juist die kleine schalen hebben, altijd bijna onmogelijk in een winkel te krijgen of je moet ze bestellen, dan kan je het net zo goed op deze manier doen.


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Stevan

Re:Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Stevan »

[quote="David"]
Nee. Ik kreeg een rekening via de e-mail en betaalde rechtstreeks op hun rekening (binnen Europa en in Euro's dus kost niets extra's aan bankkosten.)
Geld over gemaakt en toen werd de bestelling opgestuurd.

Ik was met name blij dat ze juist die kleine schalen hebben, altijd bijna onmogelijk in een winkel te krijgen of je moet ze bestellen, dan kan je het net zo goed op deze manier doen.
[/quote]

Ok. Klinkt goed. Heb net de bestelling eruit gedaan voor een 5-tal kaarten want het scheelde toch wel met Nederland.
Thx.

Groet, Stevan


Stevan

Re:Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Stevan »

[quote="Stevan"]
Ok. Klinkt goed. Heb net de bestelling eruit gedaan voor een 5-tal kaarten want het scheelde toch wel met Nederland.
Thx.

Groet, Stevan
[/quote]

Update. Kaarten zijn gisteren binnengekomen. Nette afhandeling (werd keurig op de hoogte gehouden tussendoor via e-mail) en goede bezorgtijd. Het was op de 25e verstuurd maar het weekend zat ertussen uiteraard. Dus wat mij betreft een aanrader!


Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Jaco »

Beetje oud topic, maar valt te proberen ;D

Hoe werkt hun site? Ik hrb ook nog een kaart nodig en zocht via het forum wat en kwam hier uit, maar snap de site niet echt.
Of is het vor GPS toestellen ofzo?


''Bushcrafter'' under construction :D
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door David »

Info is volgens mij nog steeds van toepassing.
Je komt bij een kaart vban Europa terecht.
Klikt op een land van je keuze.
En dan krijg je alle kaarten die zij hebben en kan je er een of meer in je virtuele winkelwagen stoppen.
De kaarten zijn de gewone versie (analoog zal ik maar zeggen ;-) )


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Jaco »

oke, bedankt. Zijn de kaarten goed genoeg voor het navigeren tijdens lopen met kompas ed? Dingen zoals kleinere wegen, bergen/heuvels  ggebouwen, noem maar op


''Bushcrafter'' under construction :D
Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door David »

[quote="Jaco"]
oke, bedankt. Zijn de kaarten goed genoeg voor het navigeren tijdens lopen met kompas ed? Dingen zoals kleinere wegen, bergen/heuvels  ggebouwen, noem maar op
[/quote]
Het kaarten aanbod is heel gevarieerd. Zitten straten kaarten bij wegenkaarten etc. Dus ook soms topokaarten.
Hangt helemaal vanaf waar je heen gaat hoe groot hun aanbod is. Maar het grote voordeel is dat je in ieder geval een groot aanbod aan kaarten hebt. Dat is in "live" zaken als Bever een stuk minder.

Succes met het vinden wat je nodig denkt te hebben. Beste is kaarten kopen op de plek van bestemming (prijs en actualiteit) maar ja, je wilt soms van te voren zien of die bestemming is wat je ervan verwacht ;-)


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door HJ »

[quote="Jaco"]
oke, bedankt. Zijn de kaarten goed genoeg voor het navigeren tijdens lopen met kompas ed? Dingen zoals kleinere wegen, bergen/heuvels  ggebouwen, noem maar op
[/quote]
Uiteraard is dit afhankelijk van de schaal.
E.e.a. is wel afhankelijk van het gebied. Gewoon de site goed bekijken en goed lezen wat de beschrijving van de kaarten zegt.

Een andere is: http://www.dezwerver.nl/home/ Daar heb ik kaarten besteld voor Afrika. Ze hadden daar hele goede kaarten, wegenkaarten en topografisch.
Is misschien ook een idee

Succes HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Jaco »

Bedankt, zal kijken.  ;D
Ja schaal snap ik wel ja, maar dan wil het toch niet altijd zeggen of een kaart wel goed gedetailleerd is toch?


''Bushcrafter'' under construction :D
Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door HJ »

Klopt.

Het maakt ook heel veel uit welke kleuren gebruikt zijn. Vaak kun je wel een voorbeeld stukje bekijken.
Ik weet niet waar je de kaarten voor wilt gebruiken maar er zijn ook kaarten die van speciaal papier gemaakt zijn. Deze kosten wat meer maar scheuren niet.

HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Gebruikersavatar
Jaco
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 apr 2011, 13:16
Locatie: Enkhuizen

Re: Kaarten gekocht bij Mapfox

Bericht door Jaco »

Voor als ik een keer een toch ga doen in onbekend gebied, maar dat is nu nog niet van toepassing, eerst aan mijn skills werken. Maar voorbereiding van waar ik het kan halen is misschien wel handig. :-)


''Bushcrafter'' under construction :D
Plaats reactie