2sharp

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: 2sharp

Bericht door gamatic »

[quote="HJ"]
Als je iets zoekt in die prijsklasse: http://www.2sharp.nl/artikel/CON-BUS.CTK232-3HC?lang=nl

Heeft wel wat aandacht nodig om hem scherp te maken, maar voor de rest een solide, goed bruikbaar mes

Gr HJ
[/quote]

Heb ik ook zien staan inderdaad maar de berichten/ reviews op internet zijn nogal tegenstrijdig, de 1 zegt goed en de ander vervloekt dat mes.

Heeft iemand op het forum hier dat mes?


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2sharp

Bericht door Robbe »

Ik heb een Condor Boshlore.
Ik beschouw het als een miskoop.
Het gebruikte staal is gewoon te zacht. Bij mij was de snijkant bijna dubbelgeklapt na het uitsnoeien van een paar dennetakken.
Schede is heel degelijk. Superding ! Heb ik aangepast voor m'n Enzo Trapper.
Zie hier.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: 2sharp

Bericht door gamatic »

[quote="Robbe"]
Ik heb een Condor Boshlore.
Ik beschouw het als een miskoop.
Het gebruikte staal is gewoon te zacht. Bij mij was de snijkant bijna dubbelgeklapt na het uitsnoeien van een paar dennetakken.
Schede is heel degelijk. Superding ! Heb ik aangepast voor m'n Enzo Trapper.
Zie hier.
[/quote]

Dan wordt goedkoop al snel duurkoop dus, thanks voor je reactie...


Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: 2sharp

Bericht door HJ »

Ik heb de bushlore zelf ook.
Ik vind het geen geweldig mes, meer een normaal mes.

Ik heb niet de ervaring zoals Robbe hem heeft met dit mes. Maar gezien de prijsklasse kan ik mij voorstellen dat hun productieproces en het gebruikte staal niet constant van kwaliteit is. Er zal dus best verschil tussen verschillende producties zitten.

En Condor heeft het mes zelf aangepast. Het is iets dikker geworden, misschien zijn ze ook wel een ander staal gaan gebruiken. (Ik weet niet hoelang Robbe zijn mes al heeft)

Gr HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
laro-jan

Re: 2sharp

Bericht door laro-jan »

Bij de ruilbeurs had iemand een condor machette bij hem, heel mooi ding...Tillia heeft hem nog getest en niet kapot gekregen dat wil toch wel wat zeggen >:D #025# #025#


oud deelnemer 4

Re: 2sharp

Bericht door oud deelnemer 4 »

moet zeggen dat ie best lekker chopt
beet beter in het hout als dat ik had verwacht, vooral in vergelijking van de bear grylls manchette, die iemand anders bij zich had

best blijft toch mijn kukri O0


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 2sharp

Bericht door Robbe »

[quote="HJ"]
Ik heb de bushlore zelf ook.
Ik vind het geen geweldig mes, meer een normaal mes.

Ik heb niet de ervaring zoals Robbe hem heeft met dit mes. Maar gezien de prijsklasse kan ik mij voorstellen dat hun productieproces en het gebruikte staal niet constant van kwaliteit is. Er zal dus best verschil tussen verschillende producties zitten.

En Condor heeft het mes zelf aangepast. Het is iets dikker geworden, misschien zijn ze ook wel een ander staal gaan gebruiken. (Ik weet niet hoelang Robbe zijn mes al heeft)

Gr HJ
[/quote]

Ik had die van mij in juni 2011 besteld.
Ik heb hem die zomer in Zweden gebruikt voor keukendoeleinden en een touwtje hier en daar, geen probleem.
Het ging pas mis tijdens een hike in de Ardennen toen ik er wat takjes mee hakte.

Tja, het zou best kunnen dat ze het in El Salvador niet altijd zo nauw nemen met het temperen of het gebruike staal....

Ik zou het nog eens kunnen proberen met een grotere hoek.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: 2sharp

Bericht door gamatic »

http://www.jvs-outdoor.eu/jachtmessen/platinum_bushcraft_440.asp

iemand ideeën over dit mes, ze geven er levenslang garantie op...


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2sharp

Bericht door Arne »

[quote="gamatic"]
ze geven er levenslang garantie op...[/quote]

'Levenslang' is een relatief begrip. Wiens leven? Dat van het mes, of dat van jouw? Als het dan van het mes is; wat is dan de 'levensverwachting' van het mes?

Om bovenstaande te illustreren : Tenten worden regelmatig verkocht met 'levenslange' garantie. Bij navraag blijkt dat slechts vier jaar te zijn en uitsluitend op het doek en fabricagefouten. Stokken zijn uitgesloten van garantie.

Groet,
Arne


oud deelnemer 4

Re: 2sharp

Bericht door oud deelnemer 4 »

bij mij weten hoort levenslange garantie 20 jaar te zijn  ???


Gebruikersavatar
gamatic
Berichten: 265
Lid geworden op: 31 okt 2012, 14:48
Locatie: aalsmeer

Re: 2sharp

Bericht door gamatic »

[quote="Arne"]
'Levenslang' is een relatief begrip. Wiens leven? Dat van het mes, of dat van jouw? Als het dan van het mes is; wat is dan de 'levensverwachting' van het mes?

Om bovenstaande te illustreren : Tenten worden regelmatig verkocht met 'levenslange' garantie. Bij navraag blijkt dat slechts vier jaar te zijn en uitsluitend op het doek en fabricagefouten. Stokken zijn uitgesloten van garantie.

Groet,
Arne
[/quote]

Hoi Arne,

hij moet i.i.g. z,n werk doen zolang ik leef  :-X

Als m,n zoon er dan later nog wat aan heeft is het mooi meegenomen ;D


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2sharp

Bericht door Arne »

[quote="tilia"]
bij mij weten hoort levenslange garantie 20 jaar te zijn  ???
[/quote]
Wauw, zou mooi zijn. Helaas ging dat niet op voor die tent. Misschien wel voor andere producten? Of is het slechts een loze kreet?

Groet,
Arne


oud deelnemer 4

Re: 2sharp

Bericht door oud deelnemer 4 »

[quote="Arne"]
Wauw, zou mooi zijn. Helaas ging dat niet op voor die tent. Misschien wel voor andere producten? Of is het slechts een loze kreet?

Groet,
Arne
[/quote]
dat is wat ik geleerd heb tijden de lessen recht die ik gehad heb
hier zijn iig in de US rechtzaken over geweest om dat mensen na 30 jaar iets nieuws eisde als iets kapot ging met de zogenoemde levenslange garantie
daarna is het op 20 jaar gezet een generatie wordt vaak als 20 jaar beschreven, daarom 20 jaar

let wel, dit is ook alweer een jaar of 15 geleden en ik weet nie zeker of het in de EU ook zo is

een winkelier zal er vast proberen onderuit te komen als hij kan

weet nie of je met de tent genaaid bent, misschien als je het voor de rechter had gebracht dat je alsnog een nieuwe had gekregen, maarja dan moet je wel weer een rechtzaak beginnen met alle bijkomende kosten  ::)


oud deelnemer 5

Re: 2sharp

Bericht door oud deelnemer 5 »

Er bestaat ook nog zoiets als het non conformiteitsbeginsel. Even uit mijn hoofd geldig sinds 1 mei 2007 dankzij EU regelgeving.


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 2sharp

Bericht door Arne »

@Tilia & Jumping Hansje,

Ik geloof jullie op je woord. En het gaat zeker op voor een aantal producten. Ook ik heb al eens gehoord van een non conformiteitsbeginsel.

Maar een gemiddeld tentdoek gaat nu eenmaal geen twintig jaar mee. 'Lifetime garantee'  is dan een ander uitgangspunt. Dat maakt de term relatief, zelfs voor wet- en regelgeving.

Ik maakte dit punt echter vooral omdat 'lifetime garantee' iets oproept. Mensen hebben de neiging om dat te betrekken op eigen levensverwachting. Het gaat echter om de ' levensverwachting'  van het product.

Groet,
Arne


Plaats reactie