Is iemand bekend met deze web shop?

Hier kan alles over webshops gepost worden. Alleen door particulieren.
Plaats reactie
Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door Johan »

Is iemand bekend met deze web shop?
http://www.der-hollander.de/vrije-wapens/katapult-blaaspijp/index.php

Ik zou graag een katapult willen bestellen.
Gewoon om mee op blikjes in de eigentuin te schiete zeg maar.
Maar ik wil wel dat hij krachtig genoeg is dat je er konijnen mee zou kunnen jagen als je dat zou willen.
Iemand een idee welke ik dan het beste zou kunnen nemen. Of heeft iemand een andere aanbieder die een goede prijs kwaliteitsverhouding bied voor een goede katapult?


Gebruikersavatar
woody
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:24

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door woody »

Weet niet in welk land je leefd maar in ned mag je geen katapult (volgens mij alleen om vis lokaas te schieten)en er mee gaan jagen lijkt mij een beetje dierenmishandeling denk dat je alleen een konijn dood als je hem op zn schedel weet te raken ik zou dan (niet dat het mag) maar een dikke luchtbuks aanschaffen weet je teminste dat je als je hem schiet dat he veel meer kans hebt dat je hem ook in een keer dood


bourgeois
Berichten: 752
Lid geworden op: 05 dec 2009, 20:37

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door bourgeois »

  En ook dat zou stroperij zijn en je een strafblad opleveren als ze je pakken. Overigens heb ik uit airsoftkringen begrepen dat Der Hollander daar niet al te gunstig bekend staat.


Gebruikersavatar
janvanloon
Berichten: 3334
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:09

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door janvanloon »

Hier in Belgie zijn ze ook verboden.
MAAR... je kunt ze vrij kopen in de wapenwinkel.
Ook winkels voor vismateriaal verkopen ze ( voor het voederen bij karpvissen ).


Quote: "In the school of the woods, there is no graduation day. " Horace Kephart

bushcraftexperience.be
chris2
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:01

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door chris2 »

De katapult valt onder Categorie I van de W.W.M.. Wapens die in de eerste categorie vallen zijn altijd en voor iedereen verboden!! De wapens die in categorie I worden genoemd worden als bijzonder gevaarlijk omschreven, zoals stiletto's, valmessen, boksbeugels, ploertendoders, wurgstokken, schietwapens en voorwerpen waarmee geschoten kan worden. Verder vallen in deze categorie alle door de Minister van Justitie aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging vormen.

Wat gebeurd er wanneer je word betrapt? De verbodsbepaling zegt:
Het is verboden een wapen uit de categorie I te dragen, te vervoeren, voorhanden te hebben en dergelijke. Alle handelingen met betrekking tot wapens uit categorie I zijn verboden; het overtreden van deze verbodsbepaling is een misdrijf, (artikel 13 W.W.M.) waar zelfs een gevangenis opstaat van max. 2 jaar.

Dus altijd voor iedereen overval verboden. Dus ook op eigen terrein. Ik zou het risico niet nemen, je krijgt namelijk gelijk een gratis strafblad cadeau als ze je betrappen ;D

Ook een beetje raar dat ze adverteren met de tekst "vrije wapens"..........??? Deze webshop heeft ze kennelijk "voorhanden" en pleegt ook nog een handeling door ze te verkopen. Terwijl dit voor iedereen verboden is!!

Je kan beter een luchtbuks of boog kopen, deze vallen onder cat. VI W.W.M. en zijn op eigen terrein, boven de 18 jaar etc. wel toegestaan. Maar niet om mee te jagen ;)  Succes!
Laatst gewijzigd door chris2 op 03 dec 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Johan
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 nov 2013, 13:56

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door Johan »

Zo als ik al zei wil ik hem gewoon om op blikjes in de tuin te schieten.
Dat hij sterk genoeg moet zijn om een konijn te kunnen doden wil niet zeggen dat ik dat ook DAADWERKELIJK zal gaan doen. Meer dat ik het zou willen kunnen voor als er, ik weet het erg onwaarschijnlijk, een situatie zou ontstaan waarin ik wel zelf voor mijn dierlijke eiwitten zou moeten gaan zorgen.

Maar goed het op eigen terrein oefenen met een katapult mag dus blijkbaar ook echt niet.


immervoos
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 aug 2013, 15:03

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door immervoos »

5.Herroepingsrecht
Toepasselijk recht

1. Het Duitse recht is op elke overeenkomst van Der-Holländer en haar klanten van toepassing.

2. § 1 betekent dat u zich goed moet informeren welke wettelijke bepalingen in Uw Land gelden wanneer u een Artikel bij ons koopt,in heel Europa gelden andere Wetgevingen bij Messen,Sprays ,Airsoft en andere Artikelen.


“If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.”
― J.R.R. Tolkien
Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 3577
Lid geworden op: 13 jun 2010, 20:05
Locatie: Diepenheim

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door HJ »

De discussie over legaliteit van een katapult afgesplitst naar een nieuw topic "Katapults en de WWM"
HJ


As 't nich wil zoas 't möt, dan möt 't maer zoals 't wil
Tent
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jan 2014, 18:30
Locatie: In je achtertuin

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door Tent »

Johan,

Ik zou eentje kopen met een polssteun, dan kun je veel meer kracht zetten!

Er zijn nogal wat verschillende pezen te koop. Op YouTube legt een Duitser goed uit wat het verschil is.

Hoe lichter de pees, hoe verder je die uit kan rekken; hoe stugger de pees, hoe sterker je moet zijn om hem uit te rekken.

Hoe verder je de pees kan uitrekken, hoe langer je projectiel vaart krijgt; te vergelijken met een langere loop van een geweer.

Met een lichte pees schiet je hard genoeg voor blikjes...

Sommige katapulten hebben een richtmechanisme. Zoveel heb je hier niet aan. Gewoon veel oefenen!

(Iedereen kan een katapult maken van een stuk hout en wat postelastieken, wat je ermee doet is jouw verantwoording!)

- T -



Jeof
Berichten: 461
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:44

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door Jeof »

Jazeker, prima spul van der hollander en ook snelle verzending. Heb er al een aantal keer spullen besteld :)


herman744
Berichten: 2726
Lid geworden op: 25 mar 2013, 09:41

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door herman744 »

Bij sportwinkels kun je Thera-band kopen. Ook online. Prima spul voor een katapult. Thera-band Gold blijkt, op natuurlijk latex na, het beste te zijn. Ik heb de blauwe versie. Vind het elastiek wat "lui"

Afbeelding



Herman744
Laatst gewijzigd door herman744 op 09 apr 2014, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.


unsk1lled
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2013, 21:01
Locatie: Flevoland

Re: Is iemand bekend met deze web shop?

Bericht door unsk1lled »

Johan, of je het nou legaal mag toepassen of niet, het is natuurlijk wel een vaardigheid die niet alleen leuk is om te doen maar ook nuttig kan zijn indien je in een survival situatie terecht komt.  (en dan bedoel ik met leuk het oefenen op blikjes etc, niet het dier)

ontopic: ik heb helaas geen ervaring met deze webshop.


Plaats reactie