Kano tocht in Zweden info gevraagd

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MikeBush
Berichten: 354
Lid geworden op: 09 feb 2010, 13:54

Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door MikeBush »

Hallo,

Ik wil graag met een maat van mij een week gaan kanoen in Zweden in het najaar of voorjaar. Zelf zaten wij te denken aan een toch waarbij je een kano huurt (mijn eigen kano ruim 1000 km meenemen vind ik iets te veel van het goede) en deze na een week op een verzamelpunt kan inleveren aan het eind van een rivier of stroom oid.
UIteraard willen we dus vrij kamperen en niet op campings stoppen
Daarbij willen wij zoveel mogelijk in onbewoond gebied vertoeven met zo min mogelijk mensen in de buurt. Ik ben zelf al een keer in Smalland geweest maar dat was meer hiking en 1x in de buurt van Orsa en Mora ook hier niet noemenswaardig in de kano gezeten.
Mijn vraag aan de groep is:

Is zoiets mogelijk in Zweden (waarschijnlijk wel) zo ja waar? (het liefst in de zuidelijke regionen of in het midden zodat het aan te rijden is in 1 dag)
Wat kost zoiets gemiddeld (kano huur voor een week)


Ben heel benieuwd of er iemand is die ons op weg kan helpen want ik wil wel een klein beetje voorbereid zijn ;-)

groet en alvast bedankt

Mike


51,441729 N
4,411368 O
Stevan

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door Stevan »

Hallo Mike.

Kijk hier maar eens
http://www.tyngsjovildmark.com/

Het is ons ZEER goed bevallen en met de beide Nederlandse eigenaren (René en Marry) is het heel goed zaken doen!

Doe ze de groeten van Stevan en Debbie.


Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 163
Lid geworden op: 27 dec 2009, 15:52
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door Kees »

glaskogen is een heel mooi gebied, ben de site kwijt maar als je op deze naam googled vind je het wel, dit is een heel mooi gebied waar je wel langer dan een week kan peddelen, met af en toe een stukje overdragen kom je over de mooiste meren.
en ze verhuren er ook kano's in diverse maten

veel plezier

Kees


Gebruikersavatar
David
Berichten: 1568
Lid geworden op: 02 jan 2010, 22:59
Locatie: Hillywood

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door David »

Ik ben net terug uit Zweden.
In de buurt van Arvika ten oosten van Glaskogen natuurpark heb je een aantal verhuurbedrijven.
Zelf heb ik een kano bij Arvika Canoe & Tourist Centre (http://www.arvikacanoe.se/aktcwebb2/index%20GB.htm) gehuurd.

Kosten voor een week (per persoon) waren afhankelijk van de plek waar je wilt beginnen tussen de SEK 1030 en SEK 1730. Extra dagen SEK 295 en extra week SEK 850. Dus meer dan twee dagen extra is het handiger om een week extra te nemen(!).

Maar er zijn ook andere verhuurbedrijfjes zag ik op de buitensportkaart die je meekrijgt (Arvika och Eda Friluftskarta). In ierder geval dus in; Arvika, Edane net buiten het park Glaskogen, in Glava Glasbruk (op de grens van het park) en in het park in Lenungshamar.

Meer naar het westen (meer Dalsland gericht) heb je bij Arjang het Normarkens Kanotcentre van Preben Mortensen http://www.nordmarkencanoeuk.co.uk/. Ik ga daar denk ik een volgende keer heen.

Mocht je gerichtere info hebben stuur dan een PB. (Ik heb nog wel kaarten en andere info die wellicht handig zou kunnen zijn)


Groet,
David

I only went out for a walk, and finally concluded to stay out till sundown, for going out, I found, was really going in. (John Muir)
Stevan

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door Stevan »

[quote="David"]
Kosten voor een week (per persoon) waren afhankelijk van de plek waar je wilt beginnen tussen de SEK 1030 en SEK 1730. Extra dagen SEK 295 en extra week SEK 850. Dus meer dan twee dagen extra is het handiger om een week extra te nemen(!).
[/quote]

Dat bedoel ik.
Wij waren met zijn tweeën voor 8 dagen kanohuur iets van 1600 SEK kwijt.


Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door born2roam »

Ben bijna onderweg naar Preben of anders naar Glaskogen dus kan je later prijs updates geven....

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
Gebruikersavatar
MikeBush
Berichten: 354
Lid geworden op: 09 feb 2010, 13:54

Re:Kano tocht in Zweden info gevraagd

Bericht door MikeBush »

Dank voor de tips zover en Johan... ik ben erg benieuwd naar de prijzen

grt

Mike


51,441729 N
4,411368 O
Plaats reactie