Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
oud deelnemer 2

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door oud deelnemer 2 »

Tja halve dag gesleuteld en wat blijkt een schroefje van de versnellinspookplaatbegeleider afgebroken deze plaat is gaan verschuiven en walla kan niet meer schakelen.
Alles weer opgelost en gelukkig geen nieuwe versnellingsbak nodig alles opgelost met een helicoil en een nieuw schroefje.


Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door Robbe »

Die kanotocht was top !

Willem bedankt !  #032#

Alex jammer joh, gelukkig viel de schade mee.

Ik ben benieuwd naar de foto's.


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door Viking »

Leuk om te lezen dat je het goed hebt gehad Robbe! Ben ook benieuwd naar de foto's


oud deelnemer 2

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door oud deelnemer 2 »

tja nu komt voor mij het balen ( wat ik al deed ) maar nu komen de verhalen en de foto's van wat ik gemist heb maar vertel


Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door willem zuyderduyn »

Grizzly, ik ben blij dat je auto meevalt. want nu komt voor jullie inderdaad het grote balen.....
Het was prachtig in de Biesbosch. Met z'n zessen vertrokken we net even na vijf uur en vervolgens hebben we met de al snel invallende duisternis door de Biesbosch gepeddeld. Oorverdovend werden we op sommige stukken toegejuichd door duizenden ganzen. Andere plaatsen waren aarentegen juist mooi mistig stil. Een paar bevers lieten met een splash horen dat ze blij waren dat wij er waren. We hebben ze niet gezien, maar in het duister waren ze er zeker, ook getuige de talrijke afgeknaagde takken en bomen die je overal tegenkomt.
Na een paar uur roeien, en een korte pauze bij een soortgelijk gezelschap als wij, kwamen we op de bestemming ergens aan het eind van de wereld. De twee bivakzakkers lagen op een klein grasplateau en de hangmatten werden ergens boven de sompige bosgrond aan de wilgen gehangen. Het meegebrachte hout werd met een stukje fatwood en zeker 3 feathersticks aangestoken. Al snel stonden er overal pannetjes te pruttelen op de verschillende brandertjes en boven het vuur. Een gratis gekregen brandertje bleek hierbij inderdaad echt waar voor zijn geld... 
S'nachts werden de tarpen nog even getest, waarbij bleek dat een rechte fly op een assym hangmat niet echt werkt. Maar de regen was niet genoeg om echt nat van te worden, en dus sliep iedereen een gat in de dag. S'morgen werd begonnen met een pan heet water boven het opnieuw aangestoken kampvuur, waar snel een theezakje in gehangen werd voordat er koffie van gezet kon worden.. Daar maak je dus geen vrienden mee.
Maar toen er uiteindelijk toch verschillende soorten koffie gebrouwen waren, en de verschillende ontbijten van allerlei spek, ei, zelfgebakken brood, rookworst en nog veel andere varieteiten verorbert waren, kwam ook Tilia uit z'n hangmat, en waren we compleet.
Ergens halverwege de dag zijn we weer gaan peddelen, waarbij we de stroom en soms ook de wind tegen hadden. Maar omdat de peddelaars flink hun best deden, kon de stuurman achterop rustig genieten van de prachtige tocht. Een paar reetjes, een ijsvogel en allerhande vliegende en drijvende vogels zijn gespot. Alleen de gebroeders bever waren hun roes aan het uitslapen, want die hebben zich niet laten zien.
Ergens tijdens een koffiepauze werden verschillende restanten beest gevonden. Een verse onderkaak van een vegetaries beest (ree?) en een compleet vossen-skelet werden gevonden. Ook werdt het zeer verse kadaver van een ree gevonden, welke nog niet langer dan een paar uur dood kon zijn. De doodsoorzaak was een nekbeet, maar de dader bleef een beetje gissen. Hier zal nog wel een apart topic over begonnen worden. In elk geval is de kop van de ree voor nader onderzoek gekonfisqueert. Na een kort bezoekje aan de al eerder ontmoette collega's, kwamen we uiteindelijk bij de auto's terug. Maar toen viel de duister al weer in. En nu is het nog een paar uur later en zit ik met spierpijn in zo ongeveer al mijn leden achter de computer....
Ik zal zo snel mogelijk een paar foto's publiceren 


Gebruikersavatar
stekker
Berichten: 3204
Lid geworden op: 02 dec 2009, 21:59
Locatie: Meteren

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door stekker »

Graag,ben zeer benieuwd!

gr. theo


Groeten Theo.   Afbeelding





Life isn't about how you survived the storm...
It's about how you danced in the rain!!!
laro-jan

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door laro-jan »

Klinkt als een heel gezellig tripje...kom maar op met die foto's.


Gebruikersavatar
Yos
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:29
Locatie: Uden

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door Yos »

ja inderdaad ik ben ook erg benieuwd!


cheers,
Jos

"It is always better to underestimate and be pleasantly surprised by doing better" - John Wiseman

Afbeelding
Gebruikersavatar
willem zuyderduyn
Berichten: 654
Lid geworden op: 20 jun 2010, 23:34
Contacteer:

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door willem zuyderduyn »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover deze fotoimpressie.


Ex Bushcraft NL
Berichten: 1878
Lid geworden op: 18 nov 2009, 17:31
Locatie: Zeist

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door Ex Bushcraft NL »

Heel erg gaaf. Het blijft een mooie omgeving.
Jullie hebben mazzel gehad met het weer en het slapen van Tilia is bij een aantal van ons wel bekend.  >:D

Lars


Nederlands Bushcraft Forum.
Gebruikersavatar
Robbe
Berichten: 2957
Lid geworden op: 01 feb 2010, 20:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door Robbe »

Mooie foto's Willem.
Nu is het wachten op die van Jeroen, dan sta je er zelf tenminste ook eens op.
Maar Jeroen, Pepperana en Tilia zitten op dit moment nog bij een vuurtje ergens in de Brabantse Biesbosch.....


Groetjies heej,
                                 Rob.

Tarp als gesloten tentje !
Gebruikersavatar
lucien
Berichten: 1711
Lid geworden op: 11 nov 2010, 23:03
Locatie: nederland overijssel hengelo

Re:Biesbosch 11 persoonskano 21/22 januari

Bericht door lucien »

mooie foto's jammer dat ik er niet bij kon zijn


Plaats reactie