Kano tocht zweden Arvika

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

Ik ben op dit forum beland omdat ik en 3 vrienden in augustus voor een week in Zweden willen gaan kanoën.
We zouden graag naar Arvika gaan.
Nu hebben we al gekeken naar verschillende Kano verhuur plaatsen en voorlopig komen deze 2 het beste uit.
-http://www.arvikacanoe.se/en/water/cano ... -days.html
-http://www.kanoweekend.nl/arrangement/i ... _tocht.php
en we zouden de Glaskogen tour doen.

We hebben alle 4 wel wat kennis van Bushcraft dus gaan we ook in open natuur overnachten.

Zijn er nog andere/ betere plaatsen om Kano's en trips te boeken?
Zijn er ook dingen die we zeker niet over het hoofd mogen zien om daar aan te vragen zoals visvergunning?

Grtz C.


yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door yuno »

Cool, veel weet ik nog niet maar eind Juni kan ik je een hoop vertellen.

zelf heb ik geboekt bij SNP,


Gobifriend
Berichten: 381
Lid geworden op: 20 jan 2011, 13:44
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Gobifriend »

cool man ! En is dit clubje volzet of mogen er nog Belgen mee? Nogmaals welkom uit  Vlaanderen!

Groeten Jeroen


Life's challenges are not supposed to paralyze you, they're supposed to help you discover who you are.
Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Rien »

Glaskogen is zeker aan te raden, prachtig gebied. ik ben er geweest begin september en in 7 dagen kanoën enkel 2 vissers tegengekomen :)

in arkvika zelf is er ook een grote supermarkt en het openbaar vervoer rijd bijna tot op het kanocentrum (maar ook goed te doen te voet)

succes


nature will provide our need, but not our greed
Erik
Berichten: 426
Lid geworden op: 07 jan 2011, 20:39

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Erik »

Je kunt ook een kano huren in Lelungshammer, dan hoef je het grote meer niet over te steken.


Gebruikersavatar
Bertus de boswachter
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 nov 2010, 15:29

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Bertus de boswachter »

Hoi
We hebben ook in Grlaskogen gekanoot.
Mooi gebied.
De landtranspotten zijn zwaar.
Vol op bevers, visarends en kraanvogels.
Groet Bertus


Bennazadie
Gebruikersavatar
MikeBravo
Berichten: 265
Lid geworden op: 04 sep 2011, 03:28

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door MikeBravo »

[quote="Bertus de boswachter"]
Hoi
We hebben ook in Grlaskogen gekanoot.
Mooi gebied.
De landtranspotten zijn zwaar.
Vol op bevers, visarends en kraanvogels.
Groet Bertus
[/quote]

Inderdaad prachtig gebied, en sommige portages zijn wel pittig ik kan je aanraden een klein vouw karretje voor je boot mee te nemen, maar die krijg je hoop ik wel mee!


"Mummy, when I grow up I want to be a bushcrafter."
"You can't do both son."
golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

Dit krijgen we normaal gezien steeds bij onze kano.

Grtz G.


Gebruikersavatar
Snowman
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2012, 23:37
Locatie: bilthoven

Re: Kano tocht zweden Arvik

Bericht door Snowman »

Kano centrum Arvika is een zeer goede plek om te huren . Ze zijn er zeer  behulpzaam . Links van het centrum ligt op een paar honderd meter lopen een camping met leuke blokhutten te huur, handig voor eerste en laatse dag.
Bij laatse dag hadden wij zware storm bij oversteken meer , zijn toch over gestoken terwijl dit achter af niet echt verstandig was, ze kunnen je ook ophalen mocht het weer het niet toe laten de laatse over steek te maken . En ja sommige land transporten zijn pittig maar dit brengt je dan wel weer op zeer mooie plekjes .

Groet Ronald


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Siegurd »

Kanocentrum Arvika is een van de meest bekende van Zweden en ook een van de duurste. Wij komen daar al jaren met groepen. Prijzen zijn naar mijn mening flink uitgebuit daar. Voorbeeld: dit jaar gaan we kanoën ergens onder Arvika en de prijzen zijn de huur van een kano6 keer goedkoper. Maar goed, het gebied is fantastisch als je niet hartje zomer gaat want dan is het voor mij te druk en de meeste eilandjes waar je kunt slapen vol mensen zitten.
Bij het kanocentrum kun je ook je rantsoenpakket bestellen. Je krijgt inderdaad een karretje mee. Het zwaarste van het landtransport is niet het slepen van je kano op het karretje, maar de kano op je karretje krijgen zonder al je spullen eruit te halen. Sommige kanostoepen/in en uitstapplaatsen zijn zeer slecht waardoor het nog moeilijk is ook.
Je krijgt bij elke tocht een gesprek met een van hun medewerkers die je uitleggen hoe de route loopt, waar je op moet letten, enz. Wat dat betreft erg goed geregeld.
Wij hebben vele bevers gezien en vooral het werk van bevers.

Afbeelding

https://picasaweb.google.com/siegurdvanleusen/ZwedenKano2009?authuser=0&feat=directlink


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Siegurd »

By the way, je bent verplicht om een viskaart aan te vragen en dat kan bij de meeste VVV, enz. Ik zou maar eens voor je weg gaat googlen waar je visvergunning kunt kopen.
Vissen in zee en op de vijf grootste meren (Vättermeer,Vänermeer, Mälarenmeer, Storsjönmeer en het Hjälmarenmeer) is gratis.


Gebruikersavatar
Rien
Berichten: 599
Lid geworden op: 15 apr 2011, 12:02
Locatie: Brugge - België

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Rien »

heb je soms links/namen van die andere verhuurbedrijven?
ik zou graag nog eens terug gaan naar die streek en alst goekoper kan  :P

thx
rien


nature will provide our need, but not our greed
Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Siegurd »

[quote="Rien"]
heb je soms links/namen van die andere verhuurbedrijven?
ik zou graag nog eens terug gaan naar die streek en alst goekoper kan  :P

thx
rien
[/quote]

Het is een camping van Nederlanders en het zit niet in dezelfde streek. De camping is http://campingtiveden.se/NL/NLstart.htm, dus ik weet niet of je er wat aan hebt. Wij hebben ook speciale prijsafspraken kunnen maken. Bv de Fafangan tocht in Arvika (3 dagen) is 1090 SEK p.p. en de Bosjon tocht die wij gaan doen is ook 3 dagen en kost 300 SEK p.p. Daar zit dus alles wat je nodig hebt voor de kano (peddel, zwemvesten, karretje), en het transport.

Je zou moeten kijken op deze site: http://www.kanoweb.nl/zweden.htm Hier kijk ik ook altijd naar mooie plekjes!


golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

op de site van de camping vind ik enkel dag tochten en 2daagse tochten.
Wij zijn vooral op zoek naar 7daagse tochten.
of bieden zij deze ook aan?

Grtz C.


Siegurd
Berichten: 341
Lid geworden op: 17 feb 2012, 10:09
Locatie: N52 11.965 E5 08.616
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Siegurd »

[quote="golddigger"]
op de site van de camping vind ik enkel dag tochten en 2daagse tochten.
Wij zijn vooral op zoek naar 7daagse tochten.
of bieden zij deze ook aan?

Grtz C.
[/quote]

Nee, het was maar een voorbeeld betreft prijsverschillen.
Begrijp mij niet verkeerd, ondanks dat het duurder is raad ik Arvika wel aan! Het is inderdaad een prachtig gebied en het is allemaal goed geregeld met verschillende uitgezette tochten. Wil je echt iets wilder dan moet je op de site van Kanoweb.nl kijken. Wil je een meerdaagse kanotocht doen (1 week of meer), dan kan dat op veel plaatsen maar je moet zelf dan alles uitzoeken en een camping of kanoverhuurder vinden waar je de kano's kunt huren. Daar moet je zin in hebben maar is wel een geweldige uitdaging. Scheelt veel in de prijs want je huurt alleen de kale kano. Ik weet dat het gebied tussen Arvika en Bengtsfors zich erg goed uitleent voor meerdaagse kanotochten.

Dus de keuze is:

A. Alles geregeld, overnachtings shelters, kanostoepen, enz.
B. Niets geregeld, alleen een kano en topokaart!

Succes!


Plaats reactie