Kano tocht zweden Arvika

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

Wat is volgens jullie de beste manier om naar Arvika te gaan?
Wij dachten te vliegen naar Gotenburg en vandaar verder te gaan met de trein naar arvika.

Weten jullie misschien een goedkopere oplossing of een met mindere reisuren?

Grtz C.


Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Viking »

Wij gaan waarschijnlijk gewoon lekker met de auto.

Via de bruggen of via Puttegarden.

Oka, even ter aanvulling: ik woon in het noorden van NL zit binnen 2 uur in Bremen  :P


Maar dat is pas eind aug begin sept!


yuno
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 jan 2012, 14:21
Locatie: antwerpen

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door yuno »

Wij vliegen van de zomer naar Gardermoen Oslo en pakken daar de trein.

100 euro voor retour vliegtuig (all-in) en 45 trein retour.


golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

Dat leek voor ons ook de goedkoopste en snelste manier.
Nu onze tickets geboekt zijn zijn we wel zeer siked aan het geraken.
We nemen ook allemaal 1 voorwerp mee waarvan we denken dat we de anderen een plezier mee gaan doen als we het boven halen ginder in zweden.  ;D


Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 974
Lid geworden op: 22 nov 2011, 14:05
Locatie: Brabant

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door TTS »

Begin me ook steeds enthousiaster te voelen voor een kanotocht aldaar. Rinnentocht b.v.. ( Met dochter van 5 ). Maar wellicht met eigen kano.. Dus zou het beter een rondje kunnen zijn met begin en eind p dezelfde plek. ( Waar de auto staat ).

http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/3126


golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

nordmarkencanoeuk.co.uk

iemand al eens kennisgemaakt met deze organisatie?
Is goedkoper als Arvika maar vervoer kan wel eens moeilijker worden

Grtz G.


Gebruikersavatar
Calhovin
Berichten: 1078
Lid geworden op: 13 jan 2012, 00:59
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Calhovin »

Ik heb ook een paar jaar geleden een rondje met Arvika boot gevaren. Redelijk goed geregeld, goed van de uitleg, en goed van het benadrukken wat je nodig hebt. Uiteraard kunnen zij daarin verschaffen :-)  Ik ben kajakker, wildwater en vlakwater, dus wist wel redelijk wat te verwachten en hoe te anticiperen. Grappig genoeg zijn zij de eerste en enige organisatie die daar eigenlijk niet echt mee om wisten te gaan. Normaal vinden de 'gidsen' het maar wat leuk dat ze een ekte ekte te pakken hebben in plaats van een newbie die niet weet wat de bovenkant van een boot is, maar bij Arvika werd het alleen maar als hinderlijk gezien. Geen idee wat je er verder mee moet, maar het was wel opvallend :-)  Wellicht een indicatie dat ze meer mikken op onervaren personen, wie zal het zeggen.

Ik zal proberen om cliches en dergelijke te vermijden, maar zo efficient en snel mogelijk naar je kanotocht reizen is, tenzij door omstandigheden gedicteerd, wellicht niet helemaal in spirit met je kanotocht. Die open boten zijn relatief traag, en dwingen je de snelheid van je omgeving als jouw snelheid te aanvaarden. Komt het cliche... niet de bestemming, maar de reis is belangrijk... Geldt zeker voor kanotochten, dus waarom niet ook voor de reis naar je kanotocht?

Oh well, ik heb misschien iets te lang in het whiskey-topic hier op het forum gezeten ;-)  Ik zou in ieder geval het best lastg vinden om met openbaar vervoer bij Arvika te komen met mijn uitrusting, vond de auto best handig. Then again, het kan zomaar zo zijn dat er een perfecte busverbinding voor de deur stopt, ik heb hem niet gezien maar ook niet gezocht...


Gebruikersavatar
born2roam
Berichten: 1429
Lid geworden op: 25 nov 2009, 20:07
Locatie: Het Westland
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door born2roam »

[quote="golddigger"]
nordmarkencanoeuk.co.uk

iemand al eens kennisgemaakt met deze organisatie?
Is goedkoper als Arvika maar vervoer kan wel eens moeilijker worden

Grtz G.
[/quote]

Yep Gary is de engelse partner van Preben Mortensen, Nordmarken Kanot Centre (http://nordkanot.se/

Preben... van de Temperate Weiss en Winter Weiss...  ;D

Dutch Unlimited/JJ Bushcraft is bezig (veel achtergrond werk, vertalingen e.d.) om het Nederlandse kanaal hier van te worden.

Vervoer is geen probleem, je kunt opgehaald worden in Årjäng. Je kunt je tocht kiezen voor Glaskogen (iets drukker [afhankelijk van seizoen]) of juweeltjes van andere plekken.

Laatste zomer (toen ik daar dus aan het werk was), kozen meerdere mensen er bijvoorbeeld voor om weggebracht te worden naar punt X en dan via een week of 10 dagen terug te kanoen naar het Kano centrum met voldoende slaapmogelijkheden en douche/toilet om daarna weer 'op de bus naarhet vliegtuig' gezet te worden. Of in hun eigen Ford Ka te stappen of....

Grtz Johan


Dutch Unlimited, the mobile educator
One can only extend one's limits by exceeding them

***
+31 6 44 80 82 63

www.dutchunlimited.com

www.jjbushcraft.nl
***
golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

Dus bij deze vereniging kan jke kiezen of je een tour tocht  doet of ze je ergens afzetten?


Gebruikersavatar
Arne
Berichten: 459
Lid geworden op: 19 mar 2012, 09:36
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Arne »

[quote="golddigger"]
Dus bij deze vereniging kan jke kiezen of je een tour tocht  doet of ze je ergens afzetten?
[/quote]

Ik weet niet of wat ik ga zeggen al is gezegd, maar :

- Arvika is relatief touristisch.
- Het stikt in Zweden van de kanoverhuurbedrijven die nagenoeg allemaal meerdaagse routes aanbieden.
- Er is ook een website (Zweeds & Engels) met erg veel kanoroutes en kanoverhuurbedrijven. Ik kon hem nu zo gauw niet vinden. Als ik hem alsnog vind plaats ik de link.
- Je wordt echter nooit zomaar ergens afgezet omdat alleen de routes een garantie geven dat overdragen van kano en bagage van meer naar meer mogelijk is en paden bestaan en begaanbaar zijn. Er worden routes aangeboden die - tot op zekere hoogte - ook inspelen op je kano en outdoorervaring.
- Hoe noordelijker je gaat, hoe desolater Zweden wordt. Dat kan in sommige gevallen meer vragen van je vaardigheden met kaart (en soms kompas).
- Neem nooit genoegen met alleen de routebeschrijving, maar koop topografische kaarten van het gebied. Ik heb mensen gezien met doorweekte A4-tjes met een routebeschrijving die nog zes dagen moesten gaan en geen notie hadden waar ze eigelijk waren.

Groet,
Arne


golddigger
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 feb 2012, 15:44

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door golddigger »

oke, binnen 14 dagen is het zo ver.
we vliegen met het vliegtuig naar oslo gardermoen en nemen dan de trein tot in Arvika.
Nu vroeg ik mij af wat voor aas we het beste meenemen om daar te vissen.

Grtz G.


Gebruikersavatar
Smallie
Berichten: 486
Lid geworden op: 25 jul 2011, 20:32
Locatie: Wieringerwerf

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Smallie »

[quote="golddigger"]
oke, binnen 14 dagen is het zo ver.
we vliegen met het vliegtuig naar oslo gardermoen en nemen dan de trein tot in Arvika.
Nu vroeg ik mij af wat voor aas we het beste meenemen om daar te vissen.

Grtz G.
[/quote]

Waar ga je op vissen. (Waarschijnlijk vis, maar wat voor vis)
Hoe ga je vissen (van de kant of van de boot)
Wat voor materiaal heb je?
Levend aas lijkt mij niet handig om mee te nemen  ;-)

Veel vragen en ik vis niet eens.

Tip van het jaar: In Noorwegen verkopen ze ook bijna alles wat je in Nederland ook kan krijgen.


When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
Gebruikersavatar
eric
Berichten: 781
Lid geworden op: 27 nov 2011, 17:33
Locatie: limburg, nederland

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door eric »

Gewoon met regenwormen die je kunt vinden in de grond, voordat je gaat vissen effe zoeken en je bent klaar!


Er is meer te zien aan de andere kant van de geraniums.....
Viking
Berichten: 4459
Lid geworden op: 12 mar 2014, 11:07
Locatie: Zuidlaren

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Viking »

Zou ook wat blinkers meenemen!


Jonkodan
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2011, 17:34
Locatie: Steenbergen

Re: Kano tocht zweden Arvika

Bericht door Jonkodan »

Wat een toeval ik heb vorig jaar met een paar vrienden ook een tocht gemaakt vanuit kanocentrum in Arvika. Wij hadden de lillalv tocht gemaakt. Prachtige tocht van 110 km die ook door natuurpark Glaskogen ging.

Dit jaar zijn we weer geweest alleen dan wat oostelijker, namelijk bij gunnerud. Ik dacht dat de naam van de kanoverhuur Vildmark i Värmland was. Ook wederom weer een prachtige tocht.


Plaats reactie