Ervaringen Sevylor Colorado

Vertel hier de verhalen over je tochten met kano en kajak.
Help anderen om hier meer over te weten.
Plaats reactie
thatsleon
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2013, 23:25

Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door thatsleon »

Oke dan, voor mij mijn eerste topic hier op het forum maar heb al heel veel leuks kunnen lezen hier!
Leuk om te zien dat er zoveel gasten dezelfde hobby delen als ik.

Ik zag hier ook al wat jongens voorbij komen die in het bezit zijn van de Sevylor colorado,
Ik heb hem zelf ook net aangeschaft, maar heb er wel al vaker mee gevaren, mijn broer heeft er namelijk ook een en vind het zelf een geweldig ding.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Maar natuurlijk vooral naar tips!
Ik ga hem zelf gebruiken als ruime één persoons kano en heb er al leuke ideetjes voor.
Het voordeel zit hem hier in het feit dat het een opblaasbare is en hij ligt letterlijk net zo lekker als een luchtbed.
Het is een kano van 3.30m. Mijn idee word het volgende. Ik heb een afdekzeil van 3 bij 2 meter in mijn rugtas die ik ga gebruiken als tarp. Ik zet aan de voor en achterkant van de kano een stok in de grond, die word verbonden door een touw. Daarover gaat dan het afdekzeil (als tarp) en aan het touw bevestig ik mijn klamboe. Omdat het nog een beetje ruk weer is heb ik dit nog niet kunnen praktiseren dus ik ben benieuwd of er al jongens of dames zijn die dit wel gedaan hebben, of op een vergeleikbare manier, want zo heb je volgens mij een waanzinnige slaapplaats.

Verder vraag ik mij ook af bij de bezitters, hoe peddelen jullie met deze kano, enkel of kayak style? en zijn er meerdere mensen die hem ook alleen gebruiken als éépersoons kano?

Dit is de kano die ik zojuist aangeschaft heb: http://www.kajak.nl/prod.php?id=5531

En door deze filmpjes was ik naast mijn eigen ervaringen nog meer overtuigd van de kwalitiet van deze kano: Wild Camp on Backwater, Canoe Journey Video Diary (tof om te zien dat die gast ook gewoon zn hond meeneemt op die kano!)

Ben benieuwd naar de reacties!
Oi!


Gebruikersavatar
willieman
Berichten: 424
Lid geworden op: 10 nov 2012, 15:02
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door willieman »

Mooi verslag en filmpje,

Ik ben nog aan het dubben welke kano ik in de loop van de tijd wil gaan nemen.
ik heb deze ook op het lijstje staan maar ook een met een trapsysteem en je kan er goed uit vissen.


bsidez
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 09:03

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door bsidez »

Ik heb de groene versie, fantastische kano en je kan hem overal mee naar toenemen. Ik gebruik hem als 1 of 2 persoons.
Zoals MindWiseMan in het filmpje, trek ik er ook vaak op uit. Bieschbosch, Molenpolder (Tienhoven) en andere plekken.
Tas met hangmat en gear voorin en lekker verkennen/bushcraften. Ik gebruik 2in1 peddel zo'n lange. Kajak stijl met 1 peddel zittend op de knieen nog niet geprobeerd. Lijkt me ook niet lekker varen eerlijk gezegd. Ik heb ook de SBM18 electrische motor, voor als ik lange afstanden ga doen.
Al met al ben ik zeer tevreden over, net zoals anderen lang op zoek geweest naar de oudere groene versie, die uiteindelijk  op marktplaats
gevonden, er was 3 keer meevaren. Hier een filmpje van de Molenpolder, aan het einde de camp setup met de kano erbij.
Veel plezier van de kano! Als je een keer mee wilt, laat maar weten :)

Canoe Trip Molenpolder (wild camping)
Laatst gewijzigd door bsidez op 24 feb 2013, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.


thatsleon
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 feb 2013, 23:25

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door thatsleon »

Oh gaaf is dat filmpje van jou joh ;-) was hem indd tegen gekomen tijdens mn research ;D Indd voor het vissen wil ik hem ook gaan gebruiken. Ben helemaal verslaafd aan het meervalvissen en dat lijkt me ook meeega vet om vanuit een kano te drillen!
Nu hoor ik je denken, dat overleef je niet ^-^ maar zie hier:
silure en canoé sur la saône.wmv
197cm meerval vanuit de colorado!

Waar vis jij op dan bsidez?


Gebruikersavatar
Rens
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 jan 2011, 18:06
Locatie: Herten

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door Rens »

Ik heb geen ervaring met de kano, maar wel met een luchtbed. Want ik begrijp uit je post dat je hem ook als "luchtbed" wilt gebruiken. Mijn ervaring met luchtbedden is dat ze heel slecht isoleren, het is welis waar een luchtlaag maar de lucht in een luchtbed circuleert waardoor het juist je warmte afvoert


Afbeelding
Gebruikersavatar
zeiler
Berichten: 334
Lid geworden op: 13 nov 2012, 10:39

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door zeiler »

Hee vergeet niet een bodem bescherming gras gaat maar belasting met een ondergrond van takjes vraagt om plakkers, je tarp dekt niet de punt af dus als de wind voor inkomt heb je een mooie badkuip, dus de tarp 2 x een halfe meter min langer dan je boot lengte, het idee speekt mij wel aan ik ben benieuwd succes.  :-)


Gebruikersavatar
zeiler
Berichten: 334
Lid geworden op: 13 nov 2012, 10:39

Re: Ervaringen Sevylor Colorado

Bericht door zeiler »

Leon ik had een ideetje, als je bij sietsema de dump bij jouw in de buurt  2 tentjes zonder grondzeil van nylon in camo print koop 10 euro per stuk, van 1 de voorkant afknip en van die andere ook en aan elkaar naait de tentjes dus  ;D heb je een tarp 4 mtr aan de bovenkant zitten lusjes waareen touw door kan en hangt als een tarp waarvan de voor en achterkant met rits dicht kan, daar past je hele kano in ik denk dat je daar eens naar moet kijken succes.

Je zou ook de tenten kunnen overlappen, open ingang over de ander tent heen hou je 2 tentjes heel  ;-)
Laatst gewijzigd door zeiler op 27 feb 2013, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie